מגזין Invest Away

השקעות נדל"ן בחו"ל - כל המידע הרלוונטי למתעניינים בנדל"ן בחו"ל

השקעות נדל"ן בחו"ל הפכו בעשור האחרון לאחד מאפיקי ההשקעה המשמעותיים בקרב ישראלים. מהן אפשרויות ההשקעה הקיימות? ומה חשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך? בואו נתחיל!

נדל"ן בחו"ל – כך הגיעו הישראלים

המשבר הכלכלי שפקד את ארה"ב ב-2008 השפיע באופן דרסטי על הכלכלה המקומית, כמו גם על מחירי הנדל"ן ברחבי אירופה, ויצר הזדמנויות אטרקטיביות להשקעות נדל"ן בחו"ל. המשקיעים, כצפוי, לא איחרו להגיע. המשקיעים הישראלים צפו במתרחש, הבינו שהבנקים מציעים ריביות אטרקטיביות ונמוכות להפליא, הפנימו שבועת הנדל"ן בארץ הופכת את הנכסים ללא נגישים ואת התשואות לנמוכות וקיבלו החלטה: הגיע הזמן לאפיק השקעה שיניב תשואות גבוהות בסכומי השקעה נמוכים יותר.

כאמור, ההזדמנות שנוצרה להשקעה בנדל"ן בחו"ל בעקבות המשבר הכללי משתלבת בצורה פנטסטית עם הדרישה לאפיק השקעה יציב, נגיש ומשתלם. יש לזכור שהמונח השקעות נדל"ן בחו"ל הוא מונח רחב, הכולל בתוכו אינספור יעדים להשקעה ואפשרויות השקעות מגוונות, כמו גם תשואות משתנות ועלויות השקעה שונות, כך שהשקעה שמתאימה למשקיע אחד אינה בהכרח תתאים למשקיע אחר – וכאן בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה.

מגזין התוכן Invest Away יעניק לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו כדי ללמוד על יעדי ההשקעה שמעניינים אתכם, כך שתוכלו להיות חכמים יותר לקראת ההשקעה שעומדת בפניכם.

השקעות נדל"ן בחו"ל – הכירו את אפשרויות ההשקעה

לפני שתבצעו השקעה בנדל"ן בחו"ל, חשוב שתחליטו מהי מטרת ההשקעה, ומי מבין אפשרויות ההשקעה השונות היא המתאימה לכם ביותר.

המשקיע העצמאי

ישנם משקיעים בעלי יכולת כלכלית ובעלי משאבי זמן המאפשרים להם לבקר ביעדי ההשקעה השונים ולאתר נכסים, לנתח עסקאות, לבצע בדיקות משפטיות לנכס ולהסדיר תהליכי רכישה. משקיעים אלה יעדיפו לנהל את ההשקעות שלהם בעצמם – ואתם, כמשקיעים מתחילים, תוכלו להתייעץ עמם כדי לקבל מידע.

משקיעים עם ליווי

עם זאת, לרוב המשקיעים אין את היכולת ואת הידע לבחון ולנהל הליכי ביצוע השקעות נדל"ן בחו"ל בעצמם, ולכן בוחרים להשקיע עם ליווי של אנשי נדל"ן מישראל המתמחים בשווקי נדל"ן בחו"ל, ומסייעים בתהליך הרכישה והניהול של הנכס, בשותפות חברת ניהול מקומית המטפלת בהתנהלות מול השוכרים ותחזוקת הנכס עבורכם.

השקעה בנדל"ן בחו"ל באמצעות קרן

יש משקיעים שיעדיפו כלל לא להיות בעלים ישירים של נכס, והם בוחרים להשקיע בנדל"ן בחו"ל באמצעות קרנות. באופן זה משקיעים יכולים להיות שותפים לעסקאות נדל"ן בהיקפים של מיליונים ע"י רכישת יחידות השתתפות בהשקעה. לסוג ההשקעה הזה נדרש הסבר נוסף – הנה הוא לפניכם.

אופציה נוספת, פאסיבית יותר מצד המשקיע, היא השקעה בנדל"ן בחו"ל באמצעות קרן ייעודית. מהו ההבדל בין השקעה בנדל"ן בחו"ל הכוללת אחזקה מלאה בנכס לבין השקעה באמצעות קרן? טוב ששאלתם, מיד נסביר.

קרנות מגייסות סכומי כסף גדולים עבור פרויקטים בהיקפים רחבים ובעלויות של מיליונים. הפרויקטים הללו כוללים לרוב עסקאות יזמיות בהן מקימים בניינים או פרויקטים להשבחת מתחמי מולטי פמילי גדולים וכדומה. באופן הזה, למשקיע ניתנת האפשרות להיות שותף לפרויקטים נדל"ניים גדולים כאשר הוא רוכש "יחידת השתתפות" בהשקעה, ונהנה מניהול ההשקעה ע"י הקרן והצוותים המקצועיים שלה.

חשוב לדעת

  • סכום כניסה – המינימום להשקעה באמצעות קרן להשקעות נדל"ן בחו"ל עומד על 30,000$ בממוצע.
  • תשואה מול סיכון – השקעה בפרויקט יזמי מאופיינת בצפי לתשואה גבוהה יותר, ובהתאמה, גם הסיכון גבוה יותר
  • עסקאות השבחה – בהשקעה בעסקת השבחה, נהנים המשקיעים מהכנסה רבעונית בנוסף לתשואה על המכירה לאחר ההשבחה, כאשר התשואה צפויה להיות נמוכה יותר מאשר בפרויקט יזמי. זאת בשל העובדה שמתחמי מולטי פמילי מושכרים בתפוסה של 70-90% בזמן ההשבחה. לכן, ההמלצה למשקיעים שבחורים להשקיע באמצעות קרנות נדל"ן בחו"ל, היא לבנות תיק השקעות הכולל גם פרויקטים יזמיים וגם עסקאות השבחה לאיזון התיק ופיזור סיכונים.
  • זמן – השקעות מסוג זה נמשכות לרוב כ- 3-6 שנים, כאשר התכנית העסקית נפרסת בפני המשקיע מראש והמשקיע פסיבי לחלוטין לאורך חיי ההשקעה. בנוסף, קבלת ההחלטות, ניהול משברים במידת הצורך וכדומה, מתנהלים ע"י הקרן והיזם. לכן להשקעה הזו יש אופי אחר מהשקעה הכוללת רכישת נכס באופן ישיר.

לסיכום…

כך או כך, המשקיעים הישראלים בוחרים להשקיע בנדל"ן בחו"ל משום שמחירי הנדל"ן זולים יותר מאשר בארץ ומאפשרים למשקיעים להיות בעלים של נכסים באמצעות 100,000$ בלבד. בחלק מהמדינות באירופה, בעיקר בערים שאינן מרכזיות, ניתן למצוא נכסים גם במחירים של 30-50 אלף דולר. לכם בתור משקיעים שמעוניינים לבצע השקעה בנדל"ן בחו"ל,  נדרש להחליט איזה מבין אופי ההשקעות השונות מתאים לכם יותר.

השקעות נדל"ן בחו"ל – ממה כדאי להיזהר?

את המידע שאנחנו מביאים בפניכם, סביר להניח שלא תמצאו במקום אחר. מגזין Invest Away חרט על דגלו שקיפות, אמינות ומקצועיות – ולכן אנחנו מחויבים להביא בפניכם את המידע הבא, שיסייע לכם להבין ממה וממי כדאי להיזהר בתהליך ההשקעה.

  1. התרחקו ממשווקים אגרסיביים – הקפידו להישמר מהשקעות שמציעות חברות המפעילות שיווק אגרסיבי, אנשי מכירות שרעבים להניע אתכם לסגור עסקה כמה שיותר מהר, משרדים מפוארים וחוסר מידע.
  2. כך תזהו אנשי נדל"ן מקצועיים – השקעות נדל"ן בחו"ל הן אפיק מבורך להשקעה של מיטב ההון שחסכתם, וכשעושים זאת בצורה נכונה, אין ספק שההצלחה לא מאחרת להגיע. בענף ההשקעות יש לא מעט חברות הגונות, שמפעילות נותני שירות איכותיים ואנשי נדל"ן שמקפידים להסתכל על המשקיע ולא על הכסף שלו. אנשים אלו ילוו אתכם בסבלנות ויכוונו אתכם להשקעה הנכונה עבורכם, יספקו לכם שפע של מידע ויפעלו בשקיפות מולכם. חלק לא מבוטל מההצלחה של ההשקעה קשור לאנשים שמולם מבצעים את העסקה, אל תקלו ראש בדבר והקפידו להרגיש בנוח מול האנשים שאיתם אתם מבצעים את ההשקעות שלכם. במידה ואתם לא מרגישים בנוח, היזהרו.

סקירת היעדים האפשריים להשקעות נדל"ן בחו"ל

כן, כן, לא מדובר בטעות. אנחנו נזהרים להתנסח במילה מומלצים" בהקשר של השקעות נדל"ן בחו"ל, שכן כפי שהזכרנו קודם – יעד שמומלץ עבור משקיע אחד, אינו בהכרח מומלץ עבור משקיע אחר. לכן, נסקור עבורכם בקצרה את היעדים המובילים והאפשריים להשקעות נדל"ן בחו"ל. יש יעד שמעניין אתכם? הקליקו עליו, ותופנו מיד אל המידע המורחב הקשור בו.

נדל"ן בארה"ב

המשבר שפקד את ארצות הברית והשפיע בהיקף רחב גם על מדינות אירופה, יצר הזדמנויות לביצוע השקעות נדל"ן בחו"ל. על אף הפופולריות של היעד, הנדל"ן בארה"ב עדיין אטרקטיבי וניתן למצוא נכסים במחירים נמוכים משמעותית ממחירי השוק, באזורים טובים להשקעות נדל"ן מוצלחות. להשקעות נדל"ן בארה"ב

נדל"ן ביוון

יוון היא יעד תיירותי ופופולרי, ולכן השקעות בתחום המלונאות נפוצות במדינה. בירת יוון, אתונה, נחשבת לתחנת מעבר עבור רוב התיירים המטיילים מדינה ולכן אפיק ההשקעה הנפוץ ביותר בעיר הוא לתקופות השכרה קצרות . יעד נוסף שמתפתח בתקופה האחרונה להשקעה הוא העיר סלוניקי, בה עומלים אנשי הנדל"ן על הסבת מבני משרדים לדירות סטודנטים. להשקעות נדל"ן ביוון

נדל"ן בגרמניה

הכלכלה בגרמניה נחשבת לאחת היציבות והמבוססות באירופה, נתון המקנה ביטחון בקרב משקיעים זרים המבצעים עסקאות במדינה, בין אם מדובר בעיר הבירה ברלין, או במזרח ומערב גרמניה. אחד מאפיקי ההשקעה הנפוצים במדינה היא בבניינים ובמבנים מסחריים. להשקעות נדל"ן בגרמניה

נדל"ן בפורטוגל

פורטוגל, מדינה בעלת קסם מיוחד, נהנית מהתפתחות כלכלית וצמיחה משמעותית בתחום התיירות. הערים המרכזיות להשקעות נדל"ן במדינה הן ליסבון עיר הבירה ופורטו. מחירי הנדל"ן נגישים ואפשרויות ההשקעה מגוונות. דירות להשכרה לטווח קצר ורכישה של בניינים הן השקעות נפוצות בפורטוגל. להשקעות נדל"ן בפורטוגל

נדל"ן באנגליה

את הנדל"ן באנגליה נהוג לחלק לשניים: נדל"ן בלונדון ובצפון אנגליה – לונדון המפותחת לעומת צפון אנגליה המתפתחת. לונדון נחשבת למעוז נדל"ן מוצלח למדי, והודות לתוכנית של ממשלת בריטניה לפיתוח צפון אנגליה, הנדל"ן בצפון אנגליה חם מתמיד. להשקעות נדל"ן באנגליה

נדל"ן בבולגריה

הקרבה למדינת ישראל (שעתיים וחצי שעות טיסה בלבד) והצמיחה הכלכלית היציבה במדינה, בולגריה נחשבת ליעד מבוקש בקרב המשקיעים הישראלים. האזורים המועדפים להשקעה הם עיירת הסקי המתפתחת בנסקו ועיר הבירה של בולגריה, סופיה. להשקעות נדל"ן בבולגריה

נדל"ן בפולין

פולין נחשבת ליעד סולידי ויציב. מנתוני הבנק המרכזי של פולין, עולה כי ישנה עלייה של כ- 10% במחירי הדירות בוורשה במהלך שנת 2018, זאת כתוצאה מניסיונות הממשלה לעורר את שוק הנדל"ן המקומי בעזרת עידוד צעירים לרכוש דירות והקמת תכנית סיוע ללקיחת משכנתאות בריביות נמוכות. להשקעות נדלן בפולין

נדל"ן בספרד 

ספרד, שמצאה את עצמה מתמודדת בשנת 2008 עם משבר כלכלי חמור שפגע בשוק הנדל"ן בעשרות אחוזים, יצרה הזדמנויות רבות למשקיעים זרים. בין אם בברצלונה, במדריד או במלגה, שוק הנדל"ן בספרד מושך משקיעים רבים. אפשרויות ההשקעה במדינה מגוונות ומתאימות לסוגי משקיעים שונים. להשקעות נדל"ן בספרד 

נדל"ן בבודפשט

בזמן המשבר הכלכלי, הנדל"ן בבודפשט ספג ירידות חדות. מאז הכלכלה התאוששה וכעת שוק הנדל"ן בבודפשט צומח לצד ההתפתחות של המדינה. בבודפשט יש כ- 23 אוניברסיטאות ומוסדות להשכלה גבוהה, כמו גם תיירות ענפה (כ-3.5 מיליון תיירים בשנה). להשקעות נדל"ן בבודפשט

זוהי תמצית היעדים האפשריים להשקעות נדל"ן בחו"ל עבור ישראלים. 

באתר תוכלו להיחשף למידע נוסף עבור היעדים המופיעים במאמר ויעדים נוספים בעמודי הקטגוריה