הזדמנויות נדל"ן בארצות הברית

התפתחותה הטכנולוגית אשר משמרת את מקומה כסמן ימני בכל הקשור לקדמה ומודרנה, או שמא מדובר ברגולציה נוחה ומזמינה אשר אינה מהווה חסם בעבור זרים – השקעות וניצול של הזדמנויות נדל''ן בארצות הברית הפכו במידה רבה למנת הכלל, כאשר הסוף לא נראה באופק.
דופלקס בחו
תוכן העמוד:

מגוון בחירה

ארצות הברית היא פדרציה של 55 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם אשר נשמעות לדין ולחוקים הפדרליים אשר אופפים את המעצמה הכלכלית הגדולה בתבל. לאור זאת, מתאפשר למשקיע לזקק ולהכווין את השקעתו כאשר ישנן מדינות שקורצות במידה רבה יותר או פחות, בהינתן נתוניהן וסיווגן להשקעה לטווח קצר או ארוך.

כלומר, מדינות ארצות הברית נבדלות משמעותית זו מזו, כאשר יש מדינות אשר מאופיינות במשלחי יד מסורתיים יותר כגון ייצור סחורות וחקלאות, בעוד שישנן אחרות אשר עיקר כלכלתן מסתמכת על מתן שירותים פיננסיים, כמו גם אחרות אשר תעשיית ההייטק ומקצועות הצווארון הלבן הן מנת חלקן העיקרית.

 

הנגשת המידע ושקיפותו

המשמעות של המגוון העצום הנ"ל היא שלמשקיע למעשה מתאפשר לגשת לחנות הממתקים אשר נקראת שוק הנדל"ן האמריקאי, ולרכוש נדל"ן באיזה "מיקרו כלכלה" שבה הוא מאמין שנכסו יצמח באופן המיטבי, כאשר המגוון כמו גם השקיפות הרבה אשר אינה קיימת בשווקים דומים במדינות אחרות כדוגמת סין, היא מכפיל כוח דרמטי.

זאת מכיוון שהיכולת של המשקיע לוודא ולעקוב אודות אשר הנכס שלו מבצע, כמו גם האקלים הנדל'ני אשר אופף אותו, היא חסרת תקדים ואין לה אח ורע בעולם הנדל"ן, אפילו לא במחוזותינו שלנו.

 

צמיחה דמוגרפית משמעותית כמנוע הצמיחה של המעצמה הגדולה בתבל

בנוסף לכך, ארצות הברית מאופיינת בצמיחה דמוגרפית דרמטית, אשר אף על פי כי מדובר במדינה מערבית ומתקדמת, היא אינה לוקה בחסר אל מול נתוני הצמיחה הנמוכים של האוכלוסייה אשר מאפיינים מדינות מתקדמות רבות כדוגמת יפן, אנגליה, שוויץ, פורטוגל ומדינות סקנדינביה.

הסיבה לכך היא היותה של ארצות הברית משאלת ליבם של אזרחים רבים מרחבי כל תבל, אשר מהגרים אליה לעתים תכופות ובכמויות אסטרונומיות. סימוכין לכך ניתן לשאוב מהיותן של מדינות רבות בארצות הברית ככאלו אשר יש בהן רוב למיעוטים שלמים, כמו גם גידולם המהיר והדרמטי.

 

ערך הדולר וההזדמנות אשר הוא טומן בחובו

זאת ועוד, כי גם לירידת ערך הדולר השפעה רבה על כדאיות מימוש נדל"ן בארצות הברית, כאשר לאור נקודת השפל אשר הגיע אליה כרגע, השקל הישראלי נחשב לחזק יחסית אל מול מקבילו מעבר לים.

עובדה אשר כעת מאפשרת למשקיע הישראלי לרכוש נכסים אשר טרם לכן היו מעבר להישג ידו, כמו גם למכור אותם בעתיד בעבור תשואה אשר צפויה לעלות בקורלציה לעליית ערך הדולר, כאשר גם אילו מחיר הנכס יישאר בעינו, די בעליית הדולר למחוזותיו אשר היו סביב 3.7 ש"ח, בכדי להסב לו עלייה משמעותית של 14% – 18%.

 

אוהיו כמדינת צווארון כחול והיבט הנדל"ן אשר נגזר מכך

דוגמה לכדאיות הרבה אשר קיימת בהשקעת נדל"ן בארצות הברית, ניתן לראות באוהיו. כאשר במדינה הזו, אשר אילו הייתה עומדת כמדינה כשלעצמה ייתכן ולא הייתה זוכה לעדנה או ציון חריג, מהווה השקעת נדל"ן ייחודית ומעניינת לאור הרכב האוכלוסייה שלה, ומחירי הנדל"ן שבה.

רוצה לומר, לאור דו"ח נדל"ן אשר התפרסם לאחרונה, אשר בו צוין כי 35% משוכרי הנדל"ן במדינה הינם עובדי צווארון כחול, כאשר מדובר בקבוצה עצומה מבין אוכלוסיית המדינה אשר מרכז משלח ידה הוא סביב ייצור תוצרת חקלאית או עבודה במשלח יד ועמל פיזי.

זאת מכיוון שאוכלוסיית אוהיו מורכבת בעיקר מפועלי מפעלים, כאשר תעשיית הרכב, הגומי והפלדה מפותחות בה מאוד. בהמשך לכך, המשותף לאוכלוסיות אשר פועלות באותן תעשיות הוא הצורך או האילוץ להיעזר בפתרונות נדל"ן זמניים, מן הסוג אשר השקעת נדל"ן בארצות הברית מתעתדת לספק.

 

תשואת נדל"ן באוהיו

בנוסף לכך, מחירי הנדל"ן באוהיו הינם נמוכים משמעותית, כאשר הם עומדים על 150,000$ בממוצע, מחיר אשר הינו נמוך דרמטית ממקבילותיה ברחבי ארצות הברית.

כמו כן, לאור צמיחתו האחרונה של שוק הנדל"ן, אשר עלתה בהתמדה ב- 5 השנים האחרונות בכ- 4% – 5%, מדובר בהשקעה אשר נדמה במידה רבה שעתידה להחזיר את עצמה בהקדם.

זאת ועוד, כי אוהיו מחויבת תחת הסכם אמנת המס אשר נחתם בין ישראל לארצות הברית, שבעקבותיו אין צורך לשלם מס כפול בגין תשלומים או תשואה אשר נלוות לשכר הדירה שהנכס מפיק מדי חודש.

מבחינת התשואה אשר נלוות להשקעה למען השכרה באוהיו, ניתן להפריד בצורה גסה את האוכלוסייה הכפרית מהאוכלוסייה האורבנית, כאשר אילו נתמקד במוקדי הנדל"ן בה, כגון מחוז פרנקלין, דלאוור, יוניון, מדיסון, פיקאווי ועוד, מדובר בתשואה של 1,225$ מדי חודש בעבור דירת 3 חדרים.

 

פלורידה

בנוסף לכך, מדינה אשר הינה שונה בתכלית מאוהיו, היא פלורידה הדרומית, אשר נבדלת ממנה בהרכב האוכלוסייה, הכלכלה, והרגולציה, אך עודנה מהווה גם היא הזדמנות ואבן שואבת למשקיעי נדל"ן רבים.

 

הגירה מסיבית אל תוך פלורידה

הסיבה לכך היא היותה של פלורידה מבין המדינות בעלות שיעור ההגירה הפנימי הגבוה ביותר בארצות הברית, אשר בדומה למצב הקיים בישראל, כאשר לאור נהירתם הרבים של תושבים שמעוניינים לגור בשטח קטן יחסית אשר הינו צפוף, מחירי הנדל'ן עולים במידה רבה. בהתאם לכך, גם בפלורידה מתקיימת משוואה זהה.

סימוכין לכך ניתן לשאוב מהעובדה כי 66% מתושבי פלורידה – נולדו במדינה אחרת.

 

אקלים ייחודי כאבן שואבת לתיירים רבים

הסיבה לרצונם של רבים להגר אל תוך פלורידה הוא האקלים הייחודי אשר נמצא בה כתוצאה מסמיכותה לקאריביים, בעת ובמקביל להיותה סמוכה לשאר ארצות הברית. זו גם הסיבה שרבים התיירים מתוך ארצות הברית ומהעולם כולו, אשר פוקדים את חופיה העמוסים בדגש על העיר מיאמי, אשר גם רבים הישראלים ששיכנו בה את ביתם לאור זאת.

 

תופעת העיור בפלורידה והשפעתה על מחירי הנדל"ן

כמו כן, בפלורידה קיימת תופעת עיור דרמטית, כאשר מתוך 20 מיליון התושבים במדינה, ב- 4 המטרופולינים הגדולים שלה מתגוררים כ- 13 מיליון מתוכם, זאת בנוסף לעוד 14 מטרופולינים אשר מכילים מספר שנע בין 100,000 תושבים לכדי 750,000 תושבים.

כמו כן, כלל ההגירה הזו ותופעת ההצטמצמות לעבר מרכזי הערים מתבטאת כמובן בעליית מחירים משמעותית ועליית הביקוש לנדל"ן.

 

תמ"ג גבוה – אבטלה נמוכה

בנוסף לכך, פלורידה מחזיקה בתמ"ג משמעותי אשר מהווה 5% מכלל התמ"ג האמריקאי באשר הוא. כאשר אילו פלורידה הייתה מדינה עצמאית – אזי שישנן רק 24 מדינות ברחבי העולם אשר עוקפות אותה בהיבט זה. זאת ועוד, כי סממן נוסף לחוסנה הכלכלי של המדינה הוא בדמות אבטלה נמוכה אשר טרם לקורונה עמדה על – 2.8%.

 

ניו יורק

ניו יורק מהווה גם היא מוקד להשקעת נדל"ן בארצות הברית, כאשר לאור היותה כלכלה עצומה, אשר לו הייתה שייכת למדינה עצמאית הייתה ממקמת אותה במקום 11 העולמי, כמו גם צומת דרכים בין אזור ניו אינגלנד למיד ווסט האמריקאי, על כלל הסחורות אשר נעות דרכה, זוכה לעדנת המשקיעים אשר מאמינים בחוזקה ובצמיחתה המתמדת, אשר מגולמת בשוק הנדל'ן.

 

סקטור ההייטק בניו יורק

כמו כן, עקב סקטור ההייטק אשר התפתח במדינה כמעין גרסת החוף המזרחי לעמק הסיליקון של קליפורניה – יריבתה של ניו יורק משכבר הימים, נדמה כי ניו יורק עשתה את כלל ההתאמות הרלוונטיות למען הבטחת צמיחת הכלכלה שלה לשנים הבאות.

 

תשואה משמעותית בעבור נדל"ן

לאור הסתכלות אודות נתוני נדל"ן בניו יורק, אשר הינם מהיקרים ביותר בעולם בהיבט שכירות כמו גם במחירי הנכסים ניתן לצפות במחוזות ייחודיים אשר בולטים לחיוב בעבור משקיעים.

לדוגמה, ישנם מחוזות כדוגמת ניו רושל, אשר לא רק כי מקיים צמיחה שנתית של 3.8% מזה כמה שנים, אלא גם כי התשואה הנלווית לו מדי חודש גבוהה משמעותית אפילו ביחס לשוק האמריקאי, כאשר בעבור דירת 3 חדרים ניתן לקבל בממוצע 2,200$.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן