5 סרטים מיתולוגיים שלא ידעתם שצולמו בטקסס

יש מעט מאוד מקומות בעולם שהיוו השראה משמעותית כל כך לאנשי קולנוע כמו טקסס. משהו בנופים האינסופיים של המדינה, ההיסטוריה המרתקת והדמויות הבלתי נשכחות שצמחו בה הפכו את טקסס לאחת הבירות המובילות ללוקיישנים לסרטים הוליוודיים לאורך השנים.
סט צילומים בארה
תוכן העמוד:

החל מז'אנר המערבונים, דרך סרטי מסע, קלאסיקות מהסיקסטיז ועד לעלילות מופרכות כמו שרק טקסס יודעת לייצר – הכנו לכם רשימה מדליקה עם הסרטים שייצגו את טקסס בכבוד (ויש המון כבוד, מדובר בסרטים שהם לא פחות מאייקוניים!).

 

סרטים שצולמו בטקסס ושכנראה לא ידעתם על זה

ההרפתקה הגדולה של פי ווי הרמן

מי היה יכול לשער שסרט בבימויו של טים ברטון יהיה מקושר לנצח לסן אנטוניו, טקסס? זהו הסרט הראשון של ברטון, שיצא לאקרנים אי שם בשנת 1985.

העלילה מגוללת את פרשיית העלמותם של אופניים גנובים, ובחור תמהוני בשם פי-ווי הרמן שיוצא בחיפוש אחריהם. בדרך יש גם סיפור אהבה קורע לב, שלל היתקלויות משעשעות וכמובן – נופיה היפים של טקסט המככבים לכל אורך הסרט.

 

קאובוי של חצות

דסטין הופמן וג'ון וואייט כמו שאף פעם לא ראיתם אותם, בסרט אייקוני נוסף שצולם בטקסס. הסרט יצא לאקרנים בשנת 1969 והצית לא מעט מחלוקות, אך מאז ועד ימינו אנו מדובר באחד הסרטים האהובים והפופולריים שיש.

העלילה עוקבת אחר ג'ו באק (וויט), צעיר טקסני נאה וכריזמטי מעיירה קטנה בטקסס, שחולם על כסף גדול ומגיע לעיר הגדולה ניו יורק, שם הוא עובד כנער ליווי עבור נשות החברה הגבוהה במנהטן.

משם, כפי שאתם יכולים לשער בעצמכם, הדברים מסתבכים, באק חולם על משמעות, תקווה וחיים טובים יותר, מוצא חברות אמת ונאבק להתבגר כשצל מהעבר מאיים עליו כל העת.

 

רציחות פשוטות

האחים כהן בסרטם הראשון – שצולם בטקסס! אייבי ומרטי הם זוג נשוי ועייף. הנישואים השחוקים גורמים לאייבי לנהל רומן עם אחד מעובדיו של בעלה וכשמרטי מגלה את זה הוא שוכר חוקר פרטי שיחסל את שניהם – אשתו והעובד.

החוקר הפרטי, סורפרייז סורפרייז, לא איש כשר במיוחד והוא מחליט לבצע את השוד המושלם והרצח המושלם – הוא רוצח את מרטי, מקבל את הכסף עבור העבודה שנדרש לעשות וגם מטשטש את העקבות חזרה אליו, שכן האקדח בו בוצע החיסול הוא האקדח שאייבי גנבה מבעלה. בקיצור, לכו לראות! צפויה לכם התאהבות בטקסס ובאחים כהן המעולים.

 

התבגרות

טוב, כאן עומד לפנינו לא סתם סרט שצולם בטקסס – אלא סרט שצולם בעריה של טקסס במשך 12 שנים ברציפות! זוהי יצירת מופת של ריצ'רד לינקלייטר, המתעדת את החוויה הייחודית של "מלאכת" ההתבגרות של מייסון ג'וניור – מגיל שש ועד הכניסה לקולג'.

מלבד תהליך ההתבגרות המדהים שעובר מייסון, הסרט עוקב גם אחר הדמויות המשמעותיות בחייו – אימו הגרושה, אחותו הגדולה סמנתה, חבריו ומי שתהפוך להיות אהבת חייו. הלוקיישנים הנצפים בסרט מזוהים מאוד עם טקסס, ובמהלכו תוכלו לראות את מוזיאון המדע של יוסטון, Pedernales Falls State Park ועוד.

 

פריז, טקסט

סרט מסע מרתק משנת 1984, העוקב אחר דמותו של טראוויס. דמותו של הגיבור מתגלה בתחילת הסרט כסובלת מאילמות שנגרמה כתוצאה מפגיעה בראש, וכך הוא תועה ותוהה במדבר הצחיח של טקסס עד שהוא חוזר בחזרה אל חייו הקודמים, הכוללים אישה, בן ואח.

לא כולם מוכנים לקבל אותו, לא עם כולם הוא מצליח לתקשר והנופים המהממים של מדבריות טקסס רק מוסיפים לאווירה האבודה של הסרט – אך עדיין, מדובר ביצירת מופת, לא פחות, שצולמה במערב טקסס.

 

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן