השקעות נדל"ן באיחוד האמירויות

גבירותי ורבותי, אנחנו מזמינים אתכם להדק את החגורות ולעלות לטיסה היוצאת ליעד הנדל"ני החדש והלוהט: איחוד האמירויות! 

מיום בו הוכרז על נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, נפתח נתיב עסקי שהוא לא פחות ממרגש עבור משקיעי נדל"ן ואנשי עסקים רבים ברחבי הארץ – אך כיצד ניתן לתרגם אותו לכדי השקעות איכותיות?

אילו אמירויות נחשבות לאטרקטיביות יותר למשקיעים מבחינת תנופת בנייה, תיירות, כלכלה יציבה, מרבצי נפט ופרמטרים נוספים? איך ממנפים את ההקלות הרגולטיביות המוצעות באיחוד האמירויות למשקיעים ויזמים? מה חייבים לדעת לפני שיוצאים לדרך ומשקיעים בפרויקט הבא? ומה הקשר בין עושרה הרב של המדינה לבין התשואות הצפויות בה לבעלי הנכסים?

בדיוק לשם כך אנחנו כאן!

המדריך שלנו מקבץ את כל מה שחשוב לדעת כשבוחנים השקעות נדל"ן באיחוד האמירויות. ודווקא במקום בו רב הנסתר על הגלוי – מדובר במידע יקר ערך.

אז מה מחכה לכם במדור נדל"ן באיחוד האמירויות?

  • מידע מרוכז על השקעות נדל"ן באיחוד האמירויות
  • היכרות מעמיקה עם העולם הכלכלי באיחוד
  • כתבות, ניתוחים, השוואות וסקירות
  • אינפורמציה שימושית אודות פרויקטים עדכניים
  • אפשרויות ההשקעה המובילות ביעד

משקיעים מתחילים? מנוסים? בואו להעמיק את הידע הנדל"ני שלכם באחד המקומות המרתקים בעולם!

השקעות נדל"ן באיחוד האמירויות – הנסיכות שכולנו רוצים לטעום ממנה

לאחר ההכרזה על נרמול היחסים, סחר אל מול איחוד האמירויות וביצוע השקעות בהן יצאו מן המחשכים, והפכו ללגיטימיות לחלוטין. בניגוד לדעה הרווחת אודות האיחוד, אפיקי ההכנסה במדינה רחבים ומגוונים, מה שהופך השקעות נדל"ן באיחוד האמירויות לאטרקטיביות למדי. בואו לבחון.

מגדלי זכוכית באמירויות
תוכן העמוד:

גבירותי ורבותי, שלום

לאחרונה הוכרז על הסכם שלום, אשר עתיד להיחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות. עד כה, אזרחים ישראלים, ללא דרכון זר, יכלו רק לחלום על הגעה למדינות איחוד המפרץ.

סממני פיוס בין המדינות החלו לצוץ במהלך העשור האחרון, שכן במהלך 2015 הוקמה נציגות ישראלי באבו דאבי ואף שר החוץ הגיע לעיר במהלך שנת 2019. אולם, היחסים המדיניים והמסחריים בין ישראל לאיחוד היו תמיד מתחת לרדאר או דרך גורם שלישי.

משכך, מדובר על הסכם שהוא לא פחות מהיסטורי, המאפשר לנו להגיע לא רק כמבקרים, אלא גם כמשקיעים מן המניין. אז מיהי איחוד האמירויות, והאם משתלם למשקיע הנדל"ן להרחיק עד למדינות המפרץ לביצוע השקעה?

קצת על איחוד האמירויות

איחוד האמירויות הערביות, המוכרת גם בשם האמירויות הערביות המאוחדות, היא מדינה מדברית, השוכנת למרגלות המפרץ הפרסי. בעצם, מדובר על פדרציית מדינות, הכוללת בשטחה 7 אמירויות, הן דובאי, אבו דאבי, עג'מאן, פוג'יירה, ראס אל ח'ימה, שארג'ה ואום אל קיוין.

המדינה הוקמה בשנת 1971, לאחר קבלת עצמאות מטעם הממלכה המאוחדת של בריטניה. שפתה הרשמית של המדינה היא ערבית, כיאה למדינה מוסלמית, והיא נודעת בעיקר בשל מרבצי הנפט המצויים ברחבי שטחה, שגודלו 83,600 קילומטרים רבועים.

Follow the Money – ההגירה המאסיבית אל האיחוד

המדינה חווה גל הגירה מאסיבי במהלך העשורים האחרונים. על אף שזה התמתן בשנים האחרונות, מדובר על גידול מרשים מאוד, שעדיין נמשך. 

לשם הבנה, בעוד בשנת 2000 עמד מספר התושבים במדינה על 3.134 מיליון תושבים בלבד, בתוך עשור קפץ מספר התושבים לכ – 8.54 מיליון תושבים, עלייה של 272%. 

כיום, מספר התושבים במדינה עומד על 9,906,287 והצפי הוא המשך גידול חיובי במספר זה עד לשנת 2040.

כלכלת האמירויות – מגוונת וענפה

בעבר, כלכלת האיחוד נחשבה לחלשה ביותר, והתבססה בעיקרה על כלכלה ימית, לרבות דיג, סחר ימי ובניית סירות. אולם, החל משנות ה – 60, במהלכן התגלו מצבורי אנרגיה אדירים בשטחי האמירויות, החלה צמיחה כלכלית אדירה במדינה. 

צמיחה זו הביאה את האיחוד להתמקם ככלכלה השנייה בטיבה במזרח התיכון, מיד לאחר ערב הסעודית, תוך שנתוני התמ"ג שלה הם ה – 30 בטיבם בעולם.

לא רק אנרגיה

שמה של איחוד האמירויות נקשר, באופן טבעי, אל רווחי נפט וגז טבעי. אולם, במהלך השנים, חשבו ראשי האיחוד כיצד להגדיל את מקורות ההכנסה המדיניים, זאת בשל המשבר העולמי, שלא חס גם על המדינה המדברית. 

ניתן לראות כי אלו צלחו, שכן בעוד בשנת 2011 שוק האנרגיה היה אחראי להכנסות בשיעור של 77% מכלל תקציב הנסיכות, בשנת 2019 תפסו אלו נתח של 25% בלבד מתמ"ג המדינה.

עסקים והשקעות זרות

אחת הדרכים בהן בחרו ראשי האמירויות, ובראשם ח'ליפה בן זאיד אאל נהיאן, להזרים כסף חיצוני אל גבולות המדינה, היא הקלת הרגולציה על יזמים ומשקיעים, לשם משיכתם אל גבולותיה. 

בין היתר, הוחלט לאפשר לאלו מיסים נמוכים ובירוקרטיה מועטה, לצד פיתוח תשתיות מודרניות ועוד.

הנתונים מראים שהחלטות אלו השתלמו מאוד. 

על פי נתוני הבנק העולמי, איחוד האמירויות ממוקמת במקום ה – 16 בעולם, בכל הנוגע לפתיחת עסקים, 19 מקומות מעל ישראל. 

גם מבחינה מספרית ניתן לראות עלייה, שכן בעוד בשנת 2010 היקף ההון הזר במדינה עמד על 4 מיליארד דולר, במהלך 8 שנים קפץ הנתון ביותר מפי 2, כך שבשנת 2018 עמד היקף ההשקעות הזרות על 10.5 מיליארד דולר.  

תיירות – לגעת באושר

בשל עושרה הרב ומחיריה הזולים, באופן יחסי, מושכת איחוד האמירויות הערביות תיירים רבים מדי שנה, מבלי שמסתמנת מגמת האטה באופק. 

בעוד בשנת 2012 עמד מספר התיירים השנתי במדינה על 12.4 מיליון בלבד, עד לשנת 2017 מספר זה זינק בכ – 67%, ועמד על סך של 20.7 מיליון תיירים. כמו כן, ענף התיירות מהווה אפיק הכנסה משמעותי לאיחוד, שכן עומד, נכון לשנת 2019, על 12%.

השקעות נדל"ן באיחוד האמירויות – 50% מהאוכלוסייה מתחלפת

מעבר ליעדי השקעה אחרים, בהם מצויים השווקים הסטנדרטים, איחוד האמירויות מציעה קהל יעד נוסף. כידוע, מדובר על אחת המדינות העשירות בתבל, ומשכך, כוללת אזרחים רבים להם הון משמעותי. 

אולם, עובדי הכפיים במדינה הם תושבים זרים, המגלמים אופק הכנסה נוסף.

לשם הבנת גודל השוק, היקף הפועלים הזרים במדינה עומד על 90% מסך כלל שוק העבודה. בהינתן העובדה שעובדים אלו מתחלים מפעם לפעם, ניתן לראות שמדובר על שוק אטרקטיבי ביותר, שככל הנראה, יאפשר השקעות זולות יותר.

תשואה – כרגיל, טובה מישראל

בהשוואה לשאר מדינות המזרח התיכון, האיחוד מתמקם במקום טוב באמצע. ממוצע התשואה במדינה עומד על 5.19%, על פי מגזין Global Property Guide. 

יש לציין כי היות והשכירות המצוינת בטבלה עבור ישראל עומדת על 2.68%, סביר להניח שמדובר על רווח נקי, קרי, רווח לאחר תשלום כלל המיסים הכלולים.

 

אבו דאבי

מדובר על האמירות הגדולה ביותר מבין אלו המרכיבות את איחוד האמירויות, שכן שטחה מהווה סך של 87% מכלל שטח הפדרציה, ובמספרים, למעלה מ – 67 אלף קילומטרים רבועים. המדינה היא גם השנייה מבין האמירויות מבחינת אוכלוסייה, העומדת על 2.78 מיליון תושבים. 

בירת אבו דאבי, באופן לא מפתיע, היא העיר אבו דאבי, המשמשת גם כעיר הבירה של האיחוד כולו.

מדובר על האמירות העשירה ביותר במצבורי נפט, המשמשים, כאמור, כמקור ההכנסה הגדול ביותר של האיחוד. משכך, מהווה האמירות את הכוח הכלכלי והמדיני החזק ביותר מבין 7 האמירויות.

ראשית, למרות ההסדר בין מרכיבות הפדרציה, לפיה נשיא "המועצה העליונה" ייבחר אחת לכמה שנים, בפועל, אמיר אבו דאבי תמיד מכהן כראש האיחוד. כמו כן, בעת המשבר הכלכלי, נחלצה המדינה לעזרתה של שכנתה, דובאי, והצילה אותה ממשבר חוב חמור ביותר.

 

דובאי

המדינה המאוכלסת ביותר באיחוד, עם מספר תושבים העומד, נכון לשנת 2019, על 4.177 מיליון תושבים. כמו כן, זוהי האמירות השנייה בגודלה בכלל הממלכה, הנפרסת לאורך 3,885 קילומטרים רבועים.

בניגוד לאבו דאבי, אשר משמשת כמוקד מצבורי האנרגיה של האיחוד, כלכלת דובאי נסמכת פחות על אלו. במספרים, מהווים הנפט והגז הטבעי סך של 6% מכלכלת האמירות, הם 37 מיליארד דולר, כך שנראה כי למדינה עומדים גם על אפיקי הכנסה אחרים. 

אחד ממוקדי הכנסה העיקריים של האמירות הוא היותו מוקד סחר והשקעה בין לאומי, אשר הפך לכזה בעיקר בשל הגדרתו כאזור סחר חופשי, המביא לביטול תשלומי מס בגין הכנסות.

ענף כלכלה נוסף במדינה הוא ענף התיירות. העושר באיחוד האמירויות מושך רבים לבקר ולהתרשם, ואלו מגיעים בפרט אל דובאי. 

בין היתר, בעיר ניתן למצוא את אי התמרים המפורסם וכן את איי העולם, קבוצת איים מלאכותיים, שנועדו להאריך את קו החוף במדינה, וכן את הבניין הגבוה בעולם, הוא בורג' חליפה.

דילוג לתוכן