השקעות נדל״ן באנגליה

נדל"ן באנגליה – מה הופך אותו ליעד מועדף על ישראלים להשקעה? מדוע אנגלי ממשיכה להוות את אחד מיעדי הנדל"ן המובילים בעולם?
מה הקשר בין הברקזיט לבין כדאיות ההשקעה באנגליה? אילו סוגי השקעה תמצאו באנגליה וכיצד תדעו מה הכי משתלם עבורכם?

מגזין Invest Away כאן כדי להעניק לכם את המידע המלא!

אם גם אתם רוצים לעלות על הרכבת המהירה לנכס נדל"ני נוצץ – אנחנו כאן בשבילכם.

אתר Invest Away הוא מקור המידע המוביל למשקיעים ישראלים המתעניינים בנדל"ן בחו"ל ובהשקעות נדל"ן באנגליה בפרט.
גלילה קטנה למטה תגלה לכם שלל כתבות מעניינות, טיפים שימושיים, השוואות ומחקרים מעולים שיסייעו לכם לקבל החלטה נבונה

מה מחכה לכם במדור?

  • מידע מרוכז על השקעות נדל"ן באנגליה
  • כתבות, ניתוחים, השוואות וסקירות הנוגעים להשקעות
  • אינפורמציה שימושית אודות פרויקטים עדכניים
  • אפשרויות ההשקעה המובילות ביעד

משקיעים מתחילים? מנוסים? בואו להעמיק את הידע הנדל"ני שלכם

השקעות נדל"ן באנגליה – כל המידע הרלוונטי למתעניינים בדירה להשקעה באנגליה

לא מעט משקיעים הבינו את הפוטנציאל הגלום בהשקעות נדל"ן באנגליה. תכנית פיתוח צפון אנגליה והדהודי הברקזיט יצרו הזדמנויות מדהימות – והמשקיעים לא מאחרים להגיע. אם בזמן המשבר הכלכלי העולמי ב- 2008 לונדון הייתה מוקד ההשקעות העיקרי באנגליה, כעת הערים המרכזיות בצפון הארץ הן הדבר החם כשבוחנים רכישת נדל"ן באנגליה.
השקעות נדל
תוכן העמוד:

השקעות נדל"ן באנגליה: תמונת מצב

אנגליה היא אחת ממעצמות התיירות המפותחות והמתורבתות בעולם. זוהי המדינה הגדולה ביותר בממלכה המאוחדת של בריטניה וצפון אירלנד, היא נחשבת למוקד משיכה עצום לסטודנטים מכל העולם והודות למרחק הקצר בינה לבין ישראל (5 שעות טיסה בלבד) – היא מהווה מוקד משיכה גם למשקיעים ישראלים. הוסיפו לכך את העובדה שהשפה המקומית היא אנגלית, מה שמקבל על ההתנהלות החוזית, התנהלות מול שוכרים וניהול משא ומתן, ותקבלו יעד השקעה פופולרי. בנוסף,

בימים אלו מתקיימת תוכנית פיתוח צפון אנגליה, שיזמה ממשלת בריטניה במטרה לפתח את הצפון ולהקטין את בועת הנדל"ן שנוצרה בלונדון. התוכנית נקראת Nortern Powerhouse והיא מעודדת חברות ענק להגיע לצפון המדינה באמצעות פיתוח תחום התחבורה, החינוך וההשכלה וכן פיתוח נדל"ן באנגליה באמצעות עידוד משקיעים זרים להשקעה בנדל"ן בצפון המדינה.

על ניהול משברים ופיתוח כלכלי

בחודש יולי 2019 נבחר בוריס ג'ונסון לראש ממשלת אנגליה. ג'ונסון, נצר למלך האנגלי ג'ורג' השני, כיהן כראש עיריית לונדון במשך שמונה שנים, בשנים הקריטיות לכלכלה העולמית – כהונתו נמשכה בין השנים 2008-2016, במקביל למשבר הכלכלי החמור שפקד את אנגליה בעקבות המשבר בארה"ב אך גם בשנים בהן השתקמה הכלכלה המקומית. ג'ונסון, כך נראה, יודע דבר או שניים על ניהול משברים ופיתוח כלכלי, מה שמקנה ביטחון למשקיעי הנדל"ן בתכנית פיתוח צפון אנגליה ועם היציאה מהאיחוד האירופי בקרוב.

אנגליה יוצאת מהאיחוד האירופי

היציאה מהאיחוד האירופי נקבעה לאוקטובר 2019, בהובלתו של ראש ממשלת אנגליה, ג'ונסון. אנליסטים וכלכלנים מעריכים שיש אפשרות שהיציאה מהאיחוד תגרור אחריה מיתון והיחלשות המטבע המקומי – מה שמקנה יתרון נוסף ברכישת דירה להשקעה באנגליה, שכן המשקיעים ייהנו גם מעליית הערך של נדל"ן באנגליה וגם מהתחזקות ערך הפאונד אל מול השקל. מי שיחליט לבצע עכשיו השקעות נדל"ן באנגליה, יקצור את הפירות בעוד כמה שנים.

מיסוי נדל"ן באנגליה

המיסוי האנגלי הוא אחד המרכיבים האטרקטיביים ביותר עבור משקיעים באנגליה, מכמה סיבות. ראשית, הכנסה של עד 12,500 פאונד בשנה פטורה ממס. לכן, המשקיע הממוצע שרוכש נכס באנגליה, ייהנה מפטור מלא ממס על ההכנסות משכירות באנגליה. בהשוואה, בארץ יידרש המשקיע לשלם מס מופחת של כ- 15% מההכנסה בניכוי פחת.

מס רכישה

ברכישת דירה להשקעה באנגליה, תאלצו לשלם מס רכישה רק אם זוהי לא הדירה הראשונה שלכם. אם זו הדירה הראשונה שאתם רוכשים, כמו גם אם החלטתם להשקיע ביחידות סטודנטים (עליהן נפרט מיד) – תהיו פטורים ממס רכישה. למשקיע המחזיק בדירה נוספת, מס הרכישה עומד על 3% מעלות הנכס.

מס שבח

שווי הנכס שלכם עלה והחלטתם למכור ברווח? ממש כמו בישראל, גם באנגליה תידרשו לשלם מס שבח על הרווח. אך הודות לעובדה שבין אנגליה לישראל יש הסכם אמנת מס, המס שתשלמו הוא הגבוה מבין המדינות. איך זה עובד בפועל? המס הנהוג בישראל הינו כ- 25% מהרווח. תחילה תידרשו לשלם את המס באנגליה, וההשלמה ל- 25% תתבצע בארץ. בכל מקרה לא תידרשו לשלם כפל מיסים, גם בישראל וגם באנגליה, אלא רק את ההשלמה לגובה המס בארץ.

חוק נדל"ן באנגליה שחשוב להכיר

בהקשר של משכנתא ומינוף, משקיעים זרים יכולים לקבל משכנתא החל מהנכס השני או השלישי שלהם באנגליה, גם בתנאי מימון שמגיעים ל- 70% מערך הנכס! זהו יתרון עצום עבור משקיעי הנדל"ן, שכן באמצעות המינוף ניתן להקים פורטפוליו נכסים מניב בקלות.

השקעות נדל"ן באנגליה – אילו השקעות מומלצות?

השקעה בבתי אבות באנגליה

תחום הדיור המוגן באנגליה צומח במהירות. הביקוש גובר על ההיצע, בייחוד בהקשר של דיור מוגן סיעודי. המשקיע נהנה מרכישת יחידת מגורים מושכרת ומניבה מהיום הראשון. ההשכרה, הניהול והתחזוקה באחריות מלאה של הרשת.

השורה התחתונה: זו הזדמנות ליהנות משואה מדהימה של 10% לשנה שחתומה בחוזה ל- 25 שנים ללא התעסקות בכלל מצד המשקיע.

מעונות סטודנטים

בכל אנגליה קיים מחסור חמור במגורי סטודנטים, שכן בערים מרכזיות יש אוניברסיטאות ומוסדות לימוד בעלות שם בינלאומי, המושכות אליהם סטודנטים מכל רחבי העולם. בעיר שפילד, לדוגמה, כ- 3.5 סטודנטים מתחרים כיום על כל חדר פנוי. בנושא המס, יחידות הסטודנטים פטורות ממס רכישה.

השורה התחתונה: סכומי ההשקעה נמוכים מאוד והתשואות גבוהות לאורך זמן.

נדל"ן בליברפול

תחום המגורים בצפון אנגליה נהנה מעליית מחירים דרמטית בשנים האחרונות. העלייה הגדולה ביותר הייתה במנצ'סטר ובימים אלו ליברפול נחשבת לאזור הנדל"ני הכי לוהט בשוק.

השורה התחתונה: המחירים בעיר עדיין זולים וישנם פרויקטים יזמיים המאפשרים רכישה מתחת למחיר השוק כששיא הביקוש הוא לדירות קטנות.

השקעה בבתי מלון

עד לא מזמן, תחום המלונאות היה שמור למשקיעים עשירים בלבד, אך בשנים האחרונות נוצרה ההזדמנות למשקיעים הקטנים להיות שותפים להשקעות בבתי מלון באנגליה.

השורה התחתונה: בדומה להשקעה בדיור מוגן, גם בבתי מלון ישנה תשואה גבוהה, מובטחת חוזית לאורך תקופה מוגדרת. שבסיומה, המשקיע מוכר את הנכס חזרה לחברה בחישוב עליית ערך מוגדרת מראש.

מידע שכדאי לקרוא לפני שמשקיעים באנגליה
דילוג לתוכן