בנק אנגליה חוזה: כלכלת בריטניה תתכווץ ב-14% בשנת 2020 ותחווה התאוששות משמעותית בשנת 2021

בראשית חודש מאי 2020 פרסם בנק אנגליה את תחזיותיו בנוגע למגמות הכלכליות שיתרחשו בעקבות הקורונה. כשפרסום כזה נעשה על ידי בנק אנגליה, הנחשב לבנק המרכזי של הממלכה המאוחדת, השווקים המקומיים נדרכים מיד ומקשיבים קשב רב. אך האם הם אהבו את מה ששמעו? בואו לגלות.
בנק בחול
תוכן העמוד:

ו"תודה" לקורונה

חודשי האביב בבריטניה היו רחוקים מלהיות מלבבים. המשק שותק, אנשים הסתגרו בבתיהם, מניות צנחו, עסקאות נעצרו – ובקיצור, הקורונה חגגה ברחבי הממלכה המאוחדת. כתוצאה מחודשי הסגר הארוכים ולאור העובדה שהפעילות הכלכלית ירדה ב-25%, הזהיר בנק אנגליה על ירידה צפויה של כ-14% בכלכלה המקומית במהלך שנת 2020. על אף שמדובר בנתונים שאינם מעודדים במיוחד, חשוב לציין בהקשר זה כי בנקים ברחבי העולם מכריזים על צניחה משמעותית יותר, העומדת על ממוצע של כ-20%.

 

תחזית בנק אנגליה: אופטימיות זהירה באופק

נכון שהשילוב בין סגר כללי, כלכלה משותקת ווירוס שמשתולל בעולם לא יכול לעשות טוב ליציבות הכלכלית של אף מדינה, בנק אנגליה מבשר כי האופק נראה אופטימי ומכריז על כך שפעילותה הכלכלית של בריטניה תעלה באופן דרמטי במהלך שנת 2021, עם צמיחה של כ-15%. במילים אחרות: הממלכה חווה תקופה לא פשוטה, אך בעוד מספר חודשים היא תתאושש ואף תהנה מזינוק כלכלי משמעותי.

 

לטובת כלכלת בריטניה – כך מייצבים מערכת פיננסית

על מנת לסייע למערכת הפיננסית בבריטניה לשמור על יציבות, החליטה הוועדה למדיניות הומניטרית פה אחד להותיר את הריבית על שיעור של 0.1%. בנק אנגליה ביצע במקביל שורה של הפחתות שערים, הכולל גם הפחתת חירום לריבית. בינתיים, כך נראה, אין תוכניות לשינויי מדיניות נוספים, אך נגיד בנק אנגליה, אנדרו ביילי, מסר כי במידת הצורך לא יהססו לפעול שוב כדי לספק את היציבות הפיננסית והכלכלית הדרושה לשגשוג תושבי המדינה.

נוסף על כך, נמסר מהבנק כי בשל הירידה במחירי האנרגיה (מחירי הנפט השתנו כתוצאה מירידה בביקוש וכן כתוצאה ממלחמת מחירים בין רוסיה לסעודיה), האינפלציה במדד המחירים לצרכן צפויה לעמוד על פחות מ-1%. בנק אנגליה הורה לבנקים ברחבי בריטניה להגדיל את הנזילות, להפסיק את התשלומים כולל דיבידנדים ולעשות כל שניתן כדי לסייע לתושבים ולבעלי העסקים לצלוח את תקופת המשבר בשלום.

 

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן