להיות או לא להיות: מחזות זמר פופולריים בלונדון

לונדון היא פיש אנד צ'יפס, היא בירה הנשפכת כמים, היא רחובות שופינג שלא נגמרים וגם – היא אחד ממעוזי התרבות הכי שווים של אירופה. מחזות זמר בלונדון הם הדובדבן שבקצפת התרבותית הזו. מדי ערב מועלים בחגיגיות רבה שלל מיוזיקלס מעולים, חלקם רצים כבר שנים, המושכים אליהם מקומיים ותיירים כאחד. מתכננים ביקור בלונדון ורוצים לטעום מכל הטוב הזה? הנה מחזות הזמר הכי פופולריים בווסט אנד!
אולם אופרה באירופה
תוכן העמוד:

5 מחזות זמר פופולריים בלונדון

מלך האריות

הג'ונגל האפריקאי מעולם לא היה פרוע כל כך! המחזמר המצליח הזה, עיבוד לאחד הסרטים המעולים של דיסני, הוא אחד הוותיקים ביותר בבמות הווסט אנד הלונדוני (וגם באחיו התאום – ברודווי במנהטן). סיפור התבגרותו של סימבה בצל אביו המת, מאבקי הכוחות בדרך להנהגה והמסע שעוברות הדמויות בדרך להגשמה עצמית, מימוש הגורל אליו נולדו והתמודדות עם העבר מובא במחזמר בצורה מרתקת – וגם משעשעת למדי. זהו אחד ממחזות הזמר הכי מושקעים שיש בלונדון, עם קאסט המונה כ-40 שחקנים, תלבושות מפוארות כוריאוגרפיה מדהימה. על אף שהמחזמר מציג בכל ערב וגם בצהרי היום, מומלץ להקדים ולהזמין כרטיסים מראש שכן הביקוש אליו אדיר.

 

עלובי החיים

כשלוקחים רומן צרפתי של ויקטור הוגו על החיים במאה ה-19, מצרפים אליו את העובדה שהוא מציג בבמות ברודווי ולונדון כבר משנת 1985 ומתבלים בקורטוב של קאסט מעולה, תפאורה משגעת וסיפור מרתק – מקבלים את אחת ממחזות הזמר הכי פופולריים בעולם, ובלונדון בפרט. לראייה, במחזמר הזה צפו כבר מעל ל-70 מיליון אנשים. גיבור המחזמר הוא ז'ן ולז'ן, נער עני מעיר קטנה בצרפת, המוצא את עצמו בכלא לאחר שגנב לחם עבור אחייניו הרעבים. לאחר שהוא משתחרר, העולם נראה לו שונה. הוא יוצא למסע בעקבות הצדק לעניים וליושבי העולם ובדרך פוגש דמויות נהדרות.

 

פנטום האופרה

כבר כמעט שלושה עשורים שהמחזמר "פנטום האופרה" עולה על במות לונדון, מה שהופך אותו לאחד הוותיקים והאהובים שיש בעולם. לאורך השנים זכה המופע בשלל פרסים יוקרתיים ועד היום הוא מושך אליו אינספור תיירים ומקומיים המגיעים לצפות בפלא התיאטרלי והנוגע ללב – הרבה יותר מפעם אחת.

פאנטום האופרה הוא איש צללים בעל פנים מעוותת, המחליט לרדוף את בית האופרה של פריז. התפאורה המהממת של בית האופרה היא סיבה מספקת לצפות במחזה הזה, אך הדמות המיוחדת של הפאנטום היא ללא ספק סיבה טובה נוספת. לאחר שצופה איש הצללים באחת מנערות המקהלה, כריסטין דאה, הוא מתאהב בה ופורש עליה את חסותו המוזיקלית, מה שהופך מהר מאוד לסיפור אהבה טראגי ונוגע ללב. הוא מלמד אותה איך נשמעת שירה מלאכית, וכך ההצגה כולה שזורה במוזיקה מהפנטת הנעה בין סגנונות מוזיקליים שונים.

 

מאמא מיה

אישה צעירה מחפשת את הזהות שלה. מי אביה הביולוגי? מי אחראי לקיומה בעולם? התהיות הללו מלוות את סוף השבוע של החתונה שלה וכך, רגע לפני שהיא עומדת להינשא ולבנות את זהותה עם אדם חדש, היא יוצאת למסע בעקבות הזהות שלה. נשמע כבד? ובכן, זה בהחלט לא! מאמא מיה הוא אחד ממחזות הזמר הקלילים, המהנים והכיפיים ביותר שיש, המציג כבר כ-18 שנים על בימות לונדון ומשך אליו במרוצת השנים יותר מ-60 מיליון אורחים.

 

ספר המורמונים

סאטירה, דת והיוצרים של סאות' פארק נפגשים על במות לונדון – ואסור לכם לפספס את זה! ספר המורמונים משלב אנקדוטות משעשעות על העולם הדתי ולא חוסך את שבטו גם ממחזות הזמר הקלאסיים. התוצאה: פרודיה מצחיקה, שנונה, חדה בטירוף ומעניינת במיוחד. המחזמר הגיע לראשונה אל לונדון בשנת 2013 וכבר הספיק לקטוף ארבעה פרסי אוליבייה יוקרתיים. בקיצור, רוצו לראות!

 

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן