נדל"ן מסחרי בלונדון – הישראלים ממוקמים במקום ה- 7 בהיקף סכום ההשקעות בנדל"ן משרדי

למרות אי הוודאות הפוליטית לקראת הברקזיט, שוק הנדל"ן המסחרי בלונדון מושך אליו משקיעים מכל העולם, עם היקף עסקאות גדול יותר מאשר בפריז ומנהטן ב- 2018.
בנייני נדל
תוכן העמוד:

ע"פ הנתונים שליקטה סוכנות הנדל"ן נייט פרנק, אשר זוקפת את האטרקטיביות של שוק נדל"ן מסחרי בלונדון לזכות בשל ירידה של 13% בשער הליש"ט לעומת הדולר מאז יוני 2016, כאשר הצביעו הבריטים בעד עזיבת האיחוד האירופי. היקף העסקאות שבוצעו בשוק הנדל"ן המסחרי בלונדון הגיע אשתקד ל- 21.1 מיליארד דולר, לעומת 15.7 מיליארד דולר בפריז וכ- 18.6 מיליארד במנהטן.

מי משקיע בתחום נדל"ן מסחרי בלונדון?

עם זאת, היקף ההשקעות הכללי היה במעט נמוך יותר לעומת השנה שעברה. כאשר סין והונג קונג הן המובילות בהיקף ההשקעות בנדל"ן המשרדי בלונדון, משקיעים משם הזרימו לשוק 4.6 מיליארד דולר. אך כפי שציינו בעבר במגזין, על רקע מלחמות מסחר והגבלות רגולטוריות סך ההשקעות הזרות הישירות של סין באירופה בשנת 2018 נפלו ב- 70%, בבריטניה בלבד נרשמה ירידה של 76% בשל היעדר עסקאות גדולות. עוד אודות צניחת ההשקעות של סין בשנת 2018 תוכלו לקרוא במאמר "ההשקעות של סין בצפון אמריקה ואירופה בשנת 2018 צנחו ב- 73%"

קראו: השקעות נדל"ן באנגליה – הסקירה המקיפה

משקיעים מקומיים

לא רק משקיעים חיצוניים בולטים בשוק הנדל"ן המסחרי בלונדון, במקום השני אלו הם המשקיעים המקומיים, שהשקיעו בשוק בלונדון 3.5 מיליארד דולר ובמקום השלישי מדורגים המשקיעים מדרום קוריאה עם 3.4 מיליארד דולר, ככל הנראה המשקיעים מדרום קוריאה מאמינים מאוד בשוק הלונדוני, סך ההשקעות שלהם הינו גדול פי 8 מאשר בשנה שעברה.

הברקזיט מייצר הזדמנויות למציאת תשואות גבוהות, שאותן מחפשים המשקיעים, המשרדים בלונדון כיום זולים יותר מבפריז, פרנקפורט וברלין. ניכר שאילולא הברקזיט, לא הייתה סיבה שלונדון תהיה זולה יותר מהערים האחרות. הנכסים המבוקשים ביותר בקרב המשקיעים הם משרדים עם חוזי חכירה לטווח ארוך, שמאפשרים להם לנצל את שער הליש"ט הנמוך מצד אחד, ומגן עליהם מפני השפעות הברקזיט בטווח הקצר מהצד השני.

נדל"ן מסחרי בלונדון – הציבור הישראלי

בחזרה למיקום הישראלים בהיקף העסקאות שבוצעו בשוק הנדל"ן המשרדי בלונדון, מדורגים המשקיעים הישראלים במיקום ה- 7 עם 851 מיליון דולר. נתון זה מציב את הישראלים במיקום אחד מתחת לגרמנים שהשקיעו 888 מיליארד דולר, ולפניי הספרדים, הנורבגים והקנדים.

העסקה הבולטת ביותר שנעשתה ב- 2018 היא רכישת המטה האירופי של בנק ההשקעות האמריקאי גולדמן זאקס בסך 1.2 מיליארד ליש"ט בידי קרן הפנסיה הלאומית של דרום קוריאה. גובה העסקה הממוצע ב- 2018 עומד על 81.5 מיליון ליש"ט.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן