שלושה אפיקי השקעות נדל"ן במנצ'סטר והתשואה שלהם

רבים מכם מכירים את העיר בתור מעצמת כדורגל. עובדה שייתכן שאינכם מודעים לה, היא שהשקעות נדל"ן במנצ'סטר הינן אטרקטיביות במיוחד. העיר מנצ'סטר מהווה מרכז תקשורת מדיני, מעצמת בנקאות, אבן שואבת לקונסוליות מרחבי העולם, ולצד כל אלו, עיר בה מחירי הנדל"ן נמוכים משמעותית מהממוצע בממלכה.
דגל מנצ'סטר
תוכן העמוד:

מנצ'סטר – לא רק כדורגל

מנצ'סטר היא עיר המצויה במרכז אנגליה, בה מתגוררים כ – 2.73 מיליון תושבים. בשל גודלה וחשיבותה כמרכז תקשורת, חינוך אקדמי ומסחר, הוכרזה בשנת 2002 כעיר השנייה של הממלכה. כמו כן, המוניטין של העיר המשיך להיות גבוה בקרב אנשי עסקים בריטים, כאשר בשנת 2006 אלו הכתירו אותה כעיר הטובה ביותר לאיתור עסקים.

כמו כן, העיר מהווה את מוקד התיירות השלישי בגודלו במדינה, ובה מצויות שתיים מקבוצות הכדורגל המדוברות ביותר בעולם, מנצ'סטר סיטי ומנצ'סטר יונייטד. ללא ספק מדובר בעיר שניתן לבחון, בטרם בחירת מיקום השקעה.

 

הכלכלה השנייה בטיבה באנגליה

אם כן, מנצ'סטר מתבררת ככלכלה חזקה בקרב מדינות הממלכה המאוחדת. עתה, נבחן את כלל ענפי השירות והמסחר שיוצרים את העיר השנייה בחוזקה בכלכלה האנגלית.

ראשית, מתמקדת מנצ'סטר במתן שירותים. אחד מהשירותים הרחבים ביותר המוענקים בעיר הוא שירות בנקאי, שכן ברחבי העיר יש למעלה מ – 60 מוסדות בנקאיים, בהם עובדים כ – 15,000 תושבים. לצד הבנקים הרבים ישנם גופים פיננסים רבים בעיר, וכן משרדים רבים המוצעים לנותני שירות שונים.

כמו כן, מנצ'סטר נודעת בשל היותה מרכז תקשורת מדיני, שכן בעיר קיים אחד מבנייני המשרדים בהם יושבת חברת החדשות BBC, ממנה מוצא לאור עיתון הגארדיאן הנודע וכן זכייניות טלוויזיה הקימו את מטותיהן בעיר. נתונים אלו מעידים על מקומות עבודה רבים לתושבי העיר.

 

מרכז מדיניות החוץ של אנגליה

כמו כן, העיר נודעת בהיותה בית לקונסוליות רבות מרחבי העולם, בהן קונסוליית איטליה, גרמניה, הולנד, ברזיל וצרפת. בחשיבות הקונסוליות לעיר לא ניתן להפריז, שכן מעבר להיותם בעלי יוקרה, מדובר על "שוכרי נכסים" שעבורם יש ליצור תשתיות אידאליות, ועל כן כספים רבים מועברים לעיר מטעם המדינה לשם טיפוחה ופיתוחה.

משכך, ניתן למצוא בעיר תשתיות תחבורה רחבות, הכוללות את רשת האוטובוסים השנייה בגודלה במדינה, רכבת קלה הפרוסה על פני 37 קילומטרים וכן נמל תעופה בין לאומי, המשרת את כלל צפון מערב אנגליה.

לצד כל אלו, יש לציין כי בעיר עומדת אוניברסיטת מנצ'סטר, אשר דורגה במקום ה – 55 ברשימת Times Higher Education. בעיר אוניברסיטה ומכללה נוספת, אשר מיצבו את העיר כיעד הסטודנטים ה – 12 בגודלו בכלל אירופה בשנת 2017, בה למדו בעיר בערך 100,000 סטודנטים.

 

קצב גידול האוכלוסייה במנצ'סטר

מעבר להיותה הצלחה כלכלית מסחררת, ואולי בשל הסיבה האמורה, גידול האוכלוסין במנצ'סטר לא מאט לרגע. בבחינת 30 השנים האחרונות ניתן לראות גידול  ליניארי קבוע, שאינו מתכוון לעצור. בחמשת השנים האחרונות ניתן לראות גידול של 97,162 תושבים, מה שקובע גידול של 0.73% בשנה.

אומנם המספר אינו נראה גדול, אך בהתחשב שמדובר על עיר שמונה 2.7 מיליון תושבים, ניתן להסתפק בכך. על פי הערכות שונות הגידול במדינה יימשך באותו אופן, ובשנת 2035 הצפי הוא שיתווספו למפקד האוכלוסין 300,000 תושבים נוספים, שיעמידו את מספר התושבים על 3.03 מיליון איש.

 

שוברים את השוק – על מחירי הדיור במנצ'סטר

אז לאחר שראינו מאין מגיע חוסנה הכלכלי של העיר, כעט נותר רק לבחון האם מנצ'סטר היא עיר אטרקטיבית להשקעות נדל"ן.

 

עליית המחירים – יחס נמוך בהשוואה לשאר הערים המרכזיות

למרות שמדובר מהערים המצויות בקצה העליון של הכלכלה הבריטית, שוק הנדל"ן בעיר מפגר מאחור והדבר משחק לטובתכם. במהלך העשור האחרון (2019 – 2009), עלה שיעור מחירי הנדל"ן במנצ'סטר ב – 24% בלבד.

כאשר משווים עלייה זו לעליות בערים גדולות אחרות, הן לונדון וקיימברידג', שהציגו עלייה של למעלה  מ – 60%,  ניתן לקבוע שמדובר בעניין של זמן עד שמחירי הנדל"ן יעלו, במיוחד לאור הנתונים הכלכליים המרשימים אותם מציגה העיר.

 

מחירי הנדל"ן והתשואה במנצ'סטר כיום

מחיר בית ממוצע במנצ'סטר, נכון להיום, עומד על 203,196 פאונד, אולם מחיר המכירות הממוצע מעט נמוך ממנו. מדובר על מחיר ממוצע הנופל משמעותית ממחיר הנכסים הממוצע ברחבי הממלכה, שכן שווי הבית הממוצע ברחבי אנגליה עומד על 320,000 פאונד.

את עליות המחירים העתידיות ניתן להרגיש כבר עכשיו, שכן במהלך השנה האחרונה עלו מחירי הנדל"ן ב – 3.66%, נתון מרשים שכן ברקע מכה משבר הקורונה בבריטים ללא רחמים.

במנצ'סטר ישנם מספר אפיקי השקעה בתחום הנדל"ן, ועל כן לא ניתן להצהיר על נתון שתשואה אחיד לכולם, אולם ניתן לקבוע כי נתוני התשואה במדינה עומדים על 10% – 7%.

 

שיעור החבות במס

לעניין המיסוי, נחלקת אנגליה ל – 2. תחילה, יש לעמוד על מס הרכישה במדינה. מס הרכישה נחלק למספר מדרגות, כאשר שלושת הראשונות הן הרלוונטיות.

באם הנכס אותו אתם רוכשים לא עולה על סכום של 125,000 פאונד, לא תדרשו לשלם מס רכישה כלל. באם עליתם מדרגה, אך מחיר הנכס אינו עולה על 250,000 פאונד, תיאלצו לשלם מס בשיעור של 2%. מדרגת המס השלישית מעלה את שיעור המס לכדי 5%, והיא רלוונטית לנכסים במחיר של עד 925,000 פאונד.

 

השקעות נדל"ן במנצ'סטר – אפיקי השקעה

מגורי סטודנטים

כאמור, אוניברסיטת מנצ'סטר מושכת אליה סטודנטים רבים מרחבי הממלכה והעולם. סטודנטים אלו, בתוספת הסטודנטים המצויים בערים הסמוכות למנצ'סטר, הן ליברפול ושפילד, יוצרות שוק פוטנציאלי של 250,000 סטודנטים. במנצ'סטר מוקמים מגוון פרויקטים המיועדים לסטודנטים, בהם ניתן להשקיע.

 

מעמד הביניים

באנגליה, בניגוד לישראל, מגורים בשכירות מאוד נפוצים. בשל יכולת כלכלית חלשה של עובדים ממעמד הביניים ומטה, שאינה מאפשרת קניית בית מגורים. בשל כוח העבודה הגדול בעיר, מדובר על שוק לו יש ביקוש רב.

 

פריפריה

בדומה לכל עיר, גם במנצ'סטר ישנו אזור פרברים, בו יש פחות ביקוש למגורים. בהתאמה, הנכסים באזורים אלו זולים יותר מאשר מקביליהם במרכזי הערים. למרבה ההפתעה, נכסים אלו מניבים תשואה טובה ביחס לשאר השוק, אולם בשל חוסר היכולת הכלכלית של השוכרים, ההשקעה אינה חפה מסיכונים.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן