השקעות נדל"ן בליברפול כמוקד השקעה אטרקטיבי

ליברפול נודעת בעיקר בשל קבוצת הכדורגל שלה, אלופת אירופה לשנת 2019. אולם, מעבר להיותה מוקד תיירות כדורגל, מדובר על עיר הנמל השנייה בחשיבותה באנגליה, המציעה מחירי נדל"ן אטרקטיביים, המציגים מגמת עלייה מזה מספר שנים. משכך, השקעות נדל"ן בליברפול יכולות להיות אטרקטיביות עבורכם.
ארמון בליברפול
תוכן העמוד:

נקודת הפריצה של הביטלס

התשואות הנמוכות אותן מעניקים הבנקים, וחיבתו של המשקיע הישראלי לנכס מוחשי הניתן למימוש בעת צרה, מובילים ישראלים רבים לרכוש נכסי נדל"ן מניבים. בעוד חלקם מסתפקים בתשואה הנמוכה המצויה בגבולותינו, בעיקר מתוך החשש שברכישת נכס שאינו במרחק נגיעה, מובילים רבים להשקיע את כספם בחו"ל, כאשר אנגליה ממצבת עצמה כיעד מועדף.

בעוד ישראלים רבים, בין אם פרטיים ובין אם חברות ענק, מתמקדים בעיקר בלונדון הבירה, ישנה אלטרנטיבה ראויה לא פחות, היא ליברפול.

עוד במאה ה – 13 נבנה בעיר ליברפול נמל סחר, שכיום הינה עיר הנמל השנייה בחשיבותה באנגליה (מיד לאחר לונדון). הנמל בעיר זכה להכרה רבה, ובשנת 2004 הכריז על העיר כאתר מורשת עולמי בשל חשיבותה למסחר ורציפי הנמל הייחודים בה. כמו כן, העיר הייתה בית ונקודת פריצה ללהקת הביטלס, אותה כולנו מכירים. אז איך נראית העיר כיום?

 

כלכלה בהתהוות – הצמיחה ההמשכית של ליברפול

בעבר, עיקר כלכלת ליברפול נשנה על מסחר ותעשייה. משאלו החלו לדעוך, עם ההתפתחות הטכנולוגית ועליית אסיה כיצרנית אטרקטיבית, החלה כלכלת ליברפול לדעוך. אולם, החל משנת 1995, החלה העיר להתייצב ולעלות חזרה, תוך פנייה לתחומים שונים, לרבות תיירות.

 

בירת התרבות האירופית

את הצלחתה של העיר בנושא התרבות ניתן לראות בהיותה בירת התרבות האירופית לשנת 2008, הגדרה שהזרימה לטובת פיתוח התשתיות ופני העיר 750 מיליון פאונד. כמו כן, העיר מהווה מרכז תיירות ספורט עולמי מובהק, שכן אצטדיון אנפילד מהווה "מכה" עבור אוהדי כדורגל רבים.

 

מיצוב התיירות

מיצוב התיירות כענף עיקרי בעיר פורס ידיים, ופרויקטים רבים, לרבות מלונות ומסעדות מוקמים בעיר בימים אלו. לצד זאת, הוקם מרכז הידע בליברפול, המהווה מרכז מחקרי חשוב שמושך חוקרים רבים.

גידול אוכלוסייה עקבי

גידול האוכלוסייה בעיר אינו חסר פרופורציה אך יציב. מדובר על גידול עקבי, כאשר החל משנת 2015 עלה מספר התושבים בליברפול בסך של 20,757 תושבים, המהווים גידול של 0.5% בשנה.

 

עיר בעלת 3 אוניברסיטאות

על אף הגידול המועט יחסית, מדובר על עיר בה 3 אוניברסיטאות, בהן לומדים 70,000 סטודנטים בשנה, המביאות לתנועה מתמדת של לקוחות פוטנציאלים, וכן שדה תעופה בקרבתה. בנוסף, בעיר מצויה מערכת רכבות תת קרקעית, שמעלה את רמת הנגישות בעיר.

 

האם השקעות נדל"ן בליברפול משתלמות?

כפי שנראה, ליברפול הינה מרכז כלכלי פוטנציאלי, בעיקר בשל היותה עיר סחר מרכזית. הגידול הכלכלי בעיר בשנים האחרונות שינה את פניה, אך נשאלת השאלה מהו המצב של שוק הנדל"ן בעיר. נעמוד על מספר נקודות עיקריות, המציבות את השקעות הנדל"ן בליברפול כבעלות ערך.

 

נקודה ראשונה: נמוכה מהשוק

תחילה, נעמוד על כך שמחירי הנכסים בליברפול זולים משמעותית בהשוואה לשאר הערים בממלכה. בעוד מחירי הנדל"ן הממוצעים בערים הפופולריות באנגליה, לרבות אוקספורד ולונדון, עוברים בקלות את רף חצי מיליון פאונד בממוצע, מחירי הנדל"ן בליברפול עומדים בממוצע, נכון לשנת 2019, על כ – 182,517 פאונד, כאשר מחיר הקנייה אף נמוך ממחיר זה.

המחיר האמור אף נמוך ממחיר הנדל"ן הממוצע באנגליה, הוא 230,332 פאונד, נכון לפברואר 2020.

 

נקודה שניה: שוק בעליה

אולם, המחירים הזולים אינם מהווים הסיבה היחידה בגינה משתלם לרכוש נדל"ן בליברפול, ומחזקים לאור הנתון הבא. במהלך 10 השנים האחרונות, הספיקו לעלות מחירי הנדל"ן בעיר, בשל הפיתוח המסיבי, בסך של 32.59%.

מדובר על עלייה קבועה ויציבה, שאינה ניתנת לזעזוע, ורק בשנה האחרונה עלה שווי הנכסים בעיר בכ – 6.09% בממוצע. מדובר על פער מאשר הממוצע המוצג בשאר אנגליה, שכן עליית שווי הנדל"ן בשאר בריטניה עמד על 3.6% בלבד.

 

המנה העיקרית – תשואה ומיסוי

ואם בשכירות עסקינן, נעבור למנה העיקרית. התשואה בעיר הנמל הבריטית נעה סביב 7% באזורים הפרבריים ויכולה להגיע לכדי 10% באזורים המרכזיים בעיר. בנקודה זו, יש לעמוד על כך שמדובר בתשואה ברוטו, אך זו לא שונה מהותית מחברתה הנקייה.

תחילה, יש לעמוד על קיומה של אמנת מס בין שתי המדינות. אותה אמנה מביאה לכך שלא יהא צורך בתשלום מס כפול. בהתייחס לחובות המיסוי באנגליה בלבד, נראה כי השקעת נדל"ן בליברפול לא תשלח את ידכם עמוק לכיס.

מס הרכישה על דירה באנגליה מחולק על פי מדרגות. בשל העובדה שבליברפול מצויים נכסים זולים ביחס למדינה, השקעה בנדל"ן בליברפול ככל הנראה לא תעבור את שתי המדרגות הראשונות.

לפיכך, ככל שמחיר הנכס אינו עובר את רף 250,000 פאונד, תיאלצו לשלם מס רכישה בשיעור של 2%, ובאם מחיר הדירה נמוך מ – 125,000 פאונד, לא תיאלצו לשלם מס רכישה כלל!

לצד זאת, יש לעמוד על כך שגם מיסוי הכנסות השכירות במדינה מסביר פנים לתייר. בית המחוקקים הבריטי קבע כי הכנסה שנתית הנמוכה מ – 12,500 פאונד, לא חייבת במס. כלומר, בעוד בישראל יהא עליכם לשלם מס בשיעור של 15%, באנגליה כל הכנסה שנתית, שאינה עוברת את סך 50,210 שקלים, לא תחויב במס.

 

לסיכום – האם השקעות נדל"ן בליברפול משתלמות?

ליברפול במרכז

מדובר על מרכז מסחר אירופי, שכן בה שוכן הנמל השני בחשיבותו באנגליה. כמו כן, מרכז תרבותי ותיירותי בעליה, בו מושקעים כספים רבים לצד אלו שמצליחה העיר להכניס כיום. כמו כן, ליברפול הינה מרכז אקדמאי מוכר, ובו אוניברסיטת ליברפול, אחת מבין ה – 200 הטובות בעולם.

70,000 הסטודנטים הפוקדים את העיר מדי שנה, יוצרים שוק מתעדכן ורלוונטי בכל שנה. כמו כן, העיר נגישה, שכן למרגלותיה שדה תעופה, לצד מערכת רכבות תחתית העוברת בכלל העיר. בנוסף, בעיר רכבת, המאפשרת הגעה ללונדון תוך שעתיים, ומעניקה גישה נוחה למרכז.

 

ליברפול כמוקד השקעה אטרקטיבי

הנכסים בעיר נסחרים במחירים נמוכים משמעותית ממרכזי הערים בפרט ומבריטניה כולה בכלל. לצד המחירים הנמוכים, עלייה קבועה לאורך שנים במחירי הנדל"ן, המאפשרים השאת רווחים פסיבית לצד הנעה אקטיבית.

כמו כן, השקעות נדל"ן בליברפול מאופיינות בשיעורי מיסוי אטרקטיביים בשל מחירי הנדל"ן הנמוכים. מס רכישה שאינו עובר את רף 2%, לצד פטור מתשלום מס בגין שכירות עד לגובה של 50 אלף שקלים.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן