מרקס אנד ספנסר נכנסה לתחום משלוחי המזון – ואז הגיעה הקורונה

לפני כשנה החליטה חברת הקמעונאות הוותיקה להרחיב את שורותיה ולספק שירותי משלוחי מזון עד הבית. המהלך נעשה באמצעות רכישת 50% מפעילות הסופרמרקט המקוון "אוקדו". מרקס אנד ספנסר קיוותה שהמהלך יגדיל את סל הקנייה הממוצע של הצרכן באחוזים רבים – אך אז הגיעה הקורונה וגרמה לירידה חדה בהכנסות.
מותג אירופאי
תוכן העמוד:

ההשקעה של מרקס אנד ספנסר

אי שם לפני כשנה, הרבה לפני שהקורונה הפכה למונח שמכניס מיליארדי אנשים לביתם, מרקס אנד ספנסר הבינה שאם היא רוצה להישאר במשחק הקמעונאי – היא חייבת ליישם אסטרטגיות מכירה חדשות. כך הוחלט בחברה להיכנס לתחום מכירת המזון המקוון ויזמה מהלך בשיתוף עם סופרמרקט מקוון הפועל בממלכה – אוקדו. הסופרמרקט המקוון, מצידו, חישב את חישוביו והבין שהסכם דומה עם רשת המרכולים "וויטרוז" עומד להסתיים – ומיזם משותף עם חברה גדולה ויציבה כמו מרקס אנד ספנסר עשוי להיות צעד מבורך.

במסגרת ההשקעה, רכשה מרקס אנד ספנסר 50% מעסקי הקמעונאות של "אוקדו", תמורת 750 מיליון ליש"ט. בספטמבר 2020 הצעד המשותף קרם עור וגידים, המשלוחים יצאו לדרך, אבל אז הגיעה הקורונה.

 

התוצאה

במשך שבעה חודשים נהנתה מרקס אנד ספנסר מרווח של 2.6 מיליון ליש"ט כתוצאה מההשקעה המשותפת עם אוקדו. עם שיתוק המשק והתרחבות התפרצות הקורונה בממלכה, עד ל-31 במרץ 2020, ההכנסות הקבוצתיות של מרקס אנד ספנסר צנחו ב-1.9% ועמדו על 10,377 ליש"ט. הרווח התפעולי עלה ב- 11.9% ומכירות הבגדים ירדו ב-6.2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. על אף שהרווח התפעולי של החברה עלה, ההשפעה של נגיף הקורונה על הכנסותיה הוביל לכך שהרווח, לאחר מס, ירד בלא פחות מאשר 39.5%, לסכום של 45.3 מיליון ליש"ט.

 

העתיד

במהלך שנת 2019-2020, סגרה מרקס אנד ספנסר 54 חנויות, ומבחינתה – הכניסה לשוק המזון והצעד המשותף עם חברת אוקדו סימן עידן חדש והזדמנות אדירה להתקדמות כלכלית. בחברה אומרים כי ברגע שמשבר הקורונה החל, הבינו כי הם עומדים בפני משבר שההשלכות שלו ילוו את המאזן הכלכלי גם בשנה הקרובה. בעוד שחלק מהרגליהם הצרכניים של הלקוחות ישובו להיות כשהיו, של אחרים ישתנו לנצח – והכניסה למדיה הדיגיטלית, במקרה הזה, מחזקת את הרוח במפרשים של קודקודי החברה.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן