לא רק לונדון: חופשה בצפון אנגליה (היפיפייה!)

אנגליה הצפונית היא אחד מחבלי הארץ הכי מרתקים, קסומים ומעניינים שיש. הערים הציוריות, הנופים היפיפיים והתושבים בעלי הגוון הייחודי הופכים את צפון אנגליה למיוחדת במינה, והמוני התיירים הפוקדים אותה מוכיחים שלאנגליה יש הרבה יותר להציע מאשר ביקור בעיר הבירה לונדון. מתכננים חופשה בצפון אנגליה? שפשפו את המבטא הבריטי שלכם, ובואו לגלות איתנו את שכיות החמדה הנהדרות שיש לה להציע.
טבע ירוק
תוכן העמוד:

חופשה בצפון אנגליה מתחילה במנצ'סטר

את החופשה שלכם בצפון אנגליה אתם חייבים להתחיל ממנצ'סטר, המהווה עורק מרכזי באזור ונחשבת לעיר הבירה הלא רשמית של צפון אנגליה. חוץ מזה, היא תעניק לכם היכרות ממש נעימה עם הצפון כולו, שכן במנצ'סטר יש את כל הדרוש לחופשה מושלמת. היא מציעה למבקרים בה שילוב בין קולינריה נהדרת, פאבים אנגליים במיטב המסורת, המון מוזיקה טובה והופעות חיות וכמובן – כדורגל מעולה.

 

כדורגל ומנצ'סטר

אם אתם משלבים ביקור במנצ'סטר עם אחד ממשחקי הבית של קבוצות הכדורגל הרשמיות של העיר (יונייטד וסיטי), מומלץ לרכוש כרטיסים מבעוד מועד, שכן אחרי הכל מדובר באחת בקבוצות המעטרות את הפריימר ליג ונחשבות למובילות באירופה! גם אם אין משחק בזמן שהותכם בעיר, עדיין תוכלו לחוות את תפארתה הספורטיבית באמצעות ביקור במוזיאון הכדורגל הלאומי ובאצטדיון אולד טראפורד.

 

מוזיקה ומנצ'סטר

אואזיס, ג'וי דוויז'ן והסמית'ס הן רק חלק מהלהקות המעולות שיצאו מהעיר הצפונית. מנצ'סטר היא בירה מוזיקלית בלתי מעורערת, ואם אתם חובבי מוזיקה טובה – תמצאו לא מעט חנויות תקליטים, מועדוני הופעות ומועדוני מוזיקה מובילים בעיר.

 

עתיקה ויפה: יורק

שעה ורבע של נסיעה נעימה ברכבת ממנצ'סטר תיקח אתכם אל אחת הערים היפות, העתיקות והשמורות ביותר באנגליה – יורק. זוהי לא עיר גדולה ואין צורך להקדיש לביקור בה ימים ארוכים, אך גם המעט שתבקרו בה יתגלו כמהנים במיוחד. את העיר מקיפה חומה הנחשבת לארוכה ביותר באנגליה כולה, וטיפוס עליה (לאמיצים שבחבורה) יגלה לכם את העיר העתיקה במלוא הדרה, על צריחיה ומבניה היפיפיים. ואם במבנים יפהפיים עסקינן, אל תוותרו על ביקור בקתדרלה המפוארת שבעיר, הבנויה בסגנון גותית ונחשבת לגדולה ביותר בכל בריטניה.

 

שיר הלל לטבע: אזור האגמים

אחרי ביקור בעיר הסואנת מנצ'סטר וביורק הקסומה, הגיע הזמן להתנתק מעת מהציוויליזציה וללכת לאיבוד בטבע המהמם של צפון אנגליה – אזור האגמים. הנופים בהם תיפגשו בדרך, האגמים הצלולים, התושבים השקטים החיים בחווילות כפריות וחיות המשק המנומנמות יגרמו לכם להרגיש כאילו אתם באמצע גלויה יפה במיוחד – וזה עשוי להיות ממכר במיוחד. באזור יש שלל אגמים, אך הפופולריים שבהם הם אגם גרסמיר, אולסווטר וכן אגם ווינדרמיר. לאחר ביקור מרענן באגם ובנופים הסובבים אותו, אל תוותרו על סיור רוגע בכפרים הסמוכים, צפויה לכם חוויה נהדרת.

 

מולדת הביטלס: ליברפול

ובחזרה לציוויליזציה, והפעם – ביקור צפון אנגלי בעיר בה נולדה המוזיקה של ארבעת המופלאים, הלא הם הביטלס! ליברפול היא שם נרדף למוזיקה טובה, כדורגל מוביל וחיים תרבותיים נהדרים, ומכל זה תוכלו ליהנות בנסיעה של ארבעים דקות בלבד ממנצ'סטר.

במהלך הביקור בעיר הצפונית תוכלו לבקר במוזיאונים המצוינים שלה דוגמת המוזיאון לאמנות מודרנית, בקתדרלות מפוארות כמו הקתדרלה האנגליקנית ובפארקים ירוקים כמו פארק ספטון, וכמובן לגלות מחדש את המקום בו נולדו, גדלו והביאו את המוזיקה האלמותית שלהם לעולם להקת הביטלס. ברחבי העיר יש לא מעט תחנות חשובות בחייהם, דוגמת המועדון בו החלו את הקריירה המוזיקלית, הבתים בהם גדלו, מוזיאון המוקדש למפעל חייהם וסמטת פני ליין מהשיר המפורסם.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן