השקעות נדל"ן בספרד

מה הקשר בין משבר הסאב פריים שפקד את ארה"ב בשנת 2008 לבין השקעות נדל"ן בספרד? מדוע כדאי להזדרז ולאתר הזדמנות השקעה אטרקטיבית דווקא עכשיו ומה הופך את הארץ היפהפיה ליעד נדל"ני חם מתמיד?

הכינו לעצמכם כוס סנגריה מרעננת, התאמנו על צעדי פלמנקו קלילים ובואו לגלות את אחד היעדים הכי אטרקטיביים באירופה!

עם מחירים נמוכים מתמיד, פוטנציאל גידול משמעותי ותיירים המציפים בכל ימות השנה את החופים המהממים והערים המקסימות של ספרד – זה בדיוק הזמן להשקיע במדינה. אך כיצד עושים את זה נכון? בדיוק לשם כך אנחנו כאן!

מה מחכה לכם במדור?

  • מידע מרוכז על השקעות נדל"ן בספרד
  • כתבות, ניתוחים, השוואות וסקירות
  • אינפורמציה שימושית אודות פרויקטים עדכניים
  • אפשרויות ההשקעה המובילות ביעד

משקיעים מתחילים? מנוסים? בואו להעמיק את הידע הנדל"ני שלכם על נדל"ן בספרד!

השקעות נדל"ן בספרד – כל המידע הרלוונטי למתעניינים בדירה להשקעה בספרד

המשבר הכלכלי שהגיע לספרד ב- 2008 הפיל את מחירי הנדל"ן במדינה לרצפה. כיום, השקעות נדל"ן בספרד נראות אטרקטיביות מתמיד, זאת לאור התאוששות הכלכלה ותחילת צמיחה, לצד שיעור תשואה הגבוה פי 2 מהשיעור הישראלי, אותו מציגה זירת הנדל"ן הספרדית. הגיע הזמן להשקיע באחת ממעצמות התיירות הגדולות בעולם.

נדלן בספרד
תוכן העמוד:

ספרד: הכרות קצרה

על אף שסביר להניח שביקרתם בה לפחות פעם אחת בשנים האחרונות, הרשו לנו לערוך לכם היכרות קצרה. אז נעים מאוד, ספרד. מדובר על המדינה השנייה בגודלה באיחוד האירופי, ובה מתגוררים כמעט 47 מיליון תושבים. ספרד גובלת בחלקה הדרומי עם הים התיכון ובחלקה הצפוני עם האוקיינוס האטלנטי, כך שבסך הכל, למדינה קו חוף באורך מצטבר העומד על סך של 4,964 קילומטר. במדינה דוברי ספרדית רבים, ויש הטוענים שבמדריד מצוי הצ'ורוס הטעים בעולם. אולם, לא לשם כך התכנסנו.

בשנת 2008 חל בארצות הברית משבר הסאב פריים. משבר זה, שגרר עמו קריסות בנקים ברחבי העולם, פגע במספר מדינות באירופה, ובהן ספרד. במהלך ימות המשבר, הגיע אחוזי האבטלה לסך של 26%, נתונים שלא היו מביישים את נגיף הקורונה. המשבר האמור הוביל לירידה משמעותית בשווי נכסי הנדל"ן במדינה, כאשר מחירם של נכסים במרכזי ערים ירד בממוצע בכ – 45% וערי החוף, המהוות מוקד תיירותי מובהק, הירידות הגיעו עד לשיעור ממוצע של 65%.

 

הפסד שלהם, רווח שלכם – קצת על הכלכלה הספרדית

אז כאמור, הגעת משבר הסאב פריים למדינה יצר בה כאוס מוחלט. אולם, קריסתו של אחד יכולה להיות הזדמנות לאחר. לא מעטים זיהו את הפוטנציאל הכלכלי הגלום בספרד, ובשנת 2017 הגיעה סך השקעות הנדל"ן במדינה, מידיים זרות כמובן, לסכום העולה על מיליארד אירו. אז מהם הנתונים שהופכים את ההשקעה בספרד לכל כך אטרקטיבית?

 

כלכלה מתאוששת

תחילה, יש לעמוד על התייצבות כלכלת ספרד. לאחר מכות קשות שספגה הכלכלה, בספטמבר 2013 הועברו מענקים רבים מטעם האיחוד האירופי לידי הספרדים. כספים אלו, לצד רפורמות ממשלתיות רבות, הצליחו לייצב את הכלכלה המקומית ולהשיב את האזור כולו לצמיחה. ייצוב הכלכלה רק בשנת 2013 מהווה נקודת הרווח האידיאלית עבור משקיעים.

בעוד מדינות רבות מצויות בצמיחה מספר שנים רב, מחיריהם של נכסים ברחבי ספרד התחילו לעלות רק בשנת 2014, זאת לאחר נפילה דרסטית קודם לכן. לפיכך, מדובר על נכסים במחירים נמוכים ובעלי פוטנציאל גידול משמעותי.

טענות אלו מתחזקות הן לאור החלשותו העקבית של האירו, והן לאור ההתאוששות הטובה יותר של ספרד משאר המדינות שנפגעו מהמשבר, דוגמת יוון ופורטוגל.

 

מעצמת תיירות

לצד העובדה שמדובר במדינה בהתאוששות, יש לציין כי מדובר על מרכז תרבותי עולמי. בשנת 2018 ביססה ספרד עצמה במקום השני בעולם, תוך שהיא מצליחה למשוך אל מחוזותיה לא פחות מאשר 89.4 מיליון תיירים.

מעבר למוקדי המשיכה הענפים, שיפורטו בהמשך, ספרד מצויה באזור מעט דרומי יותר משאר שכנותיה האירופיות, מה שמעניק לה אקלים אטרקטיבי ביותר לאורך ימות השנה. מזג האוויר הנעים, לצד קווי חוף ארוכים לאין שיעור, יוצרים את נוסחת התיירות האופטימלית.

 

שורת הכסף – כמה מרוויחים בהשקעות נדל"ן בספרד

כאמור, ספרד היא מדינה בהתאוששות. לפיכך, המחירים אותם תשלמו בעד הנכסים אינם יהלמו את שווים הריאלי, דבר המקבע את השקעות הנדל"ן בספרד כאיכותיות לזמן ארוך, שכן נכסים אלו יגדילו את ערכם בשנים העתידות לבוא. אולם, לא מעט מרוכשי הנדל"ן מעבר לים דורשים תשואה גבוה, שכן הכנסות אלו ישמשו כמקור פרנסה נוסף.

בניגוד לישראל, בה ממוצע התשואה עומד על סכום של 4% – 3%, שיעורי התשואה בספרד מעט גבוהים יותר, ועומדים על שיעור של 12% – 8%. הסיבה לפער המשמעותי גלומה בתנודות במחיר. בעוד בספרד הביקוש לרכישת נכסים, בשל המשבר אינו גבוה, הכוח מצוי בידי הרוכשים. בארץ, לעומת זאת, ישנו עודף ביקוש והיעדר דירות פנויות לרכישה, דבר המייקר את הדירות ומפחית את שיעור התשואה.

 

מיסוי השקעות – חברות נדל"ן מוזילות עלויות

תחילה, יש לעמוד על כך ששתי המדינות חתומות על אמנת מס, המבטלת תשלום מס כפול בגין רווחים. כמו כן, יש לעמוד על כך שמס רכישה יעמוד על שיעור של 10% – 7%, המזכיר את ישראל, שכן במחוזותינו, בגין רכישת דירה שנייה, יש לשלם 8% מס רכישה בדירות ששווין לא עולה על 5.34 מיליון ₪.

כמו כן, תיאלצו לשלם מס בגין רווחי השכירות מהנכס. במידה ותבחרו לקנות דירה לבד, תשלמו שיעור של 19% במידה ואתם אזרחי הגוש האירופי ו – 24% במידה ואתם תושבי חוץ. בכל אופן, ההמלצה שלנו היא לרכוש דירה דרך חברה, שכן הדבר יכול להוביל להוזלה משמעותית של מס השכירות.

אומנם חברה המחזיקה דירה אחת ברחבי ספרד תיאלץ לשלם 25% מס מדמי השכירות, שיעור העולה אפילו על זה של תושב חוץ, אך חברה שברשותה 8 נכסים ומעלה תשלם שיעור מס העומד על סך של 3.75%. לפיכך, ניהול הנכס דרך חברת אחזקות יכול להוביל להפחתה משמעותית בתשלום שיעור המס, גם בניכוי דמי טרחה מופרזים.

 

השקעות נדל"ן במדריד

עיר הבירה של ספרד, אשר בה ובסביבתה מתגוררים, נכון לשנת 2019, 6.617 מיליון איש. העיר מהווה מקום מושבו של המלך, ראש הממשלה, בית המשפט העליון ומשרדי ממשלה שונים. נתונים אלו מעידים על יציבותה הכלכלית של העיר ועל פוטנציאל הצמיחה העתידי שלה.

כמו כן, לצד היותה מקום מושבו של הדרג המדיני, מדובר על עיר בעלת תיירות ענפה. לצד מוזיאונים רבים, ובהם מוזיאון המלכה סופיה ומשלוש הזהב של האומנות, ולצד מלחמות השוורים המבדרות בעיר, במדריד מצויות שתיים משלושת קבוצות העילית של הכדורגל הספרדי, האירופי והעולמי, הן ריאל ואתלטיקו מדריד. לצד אלו, בעיר 6 אוניברסיטאות ציבוריות, כאשר בשתי העיקריות שבהן בלבד רשומים 120,000 סטודנטים.

 

השקעות נדל"ן בברצלונה

המטרופולין השני בגודלו בספרד, ובו 5.575 מיליון תושבים. ברצלונה מהווה עיר הבירה של חבל קטאלוניה, וכך, בהתאמה למדריד, משמשת למרכז פעילות שלטוני המבטיח את יציבותה הכלכלית.

נתון נוסף המבטיח את צמיחתה הקבועה של העיר הוא הנמל השוכן בעיר, המהווה מרכז סחר ימי אירופי. בעיר 6 אוניברסיטאות, בהן אוניברסיטת ברצלונה הוותיקה, אליה הגיעו בשנת הלימודים האחרונה כ – 90,644 סטודנטים.

 

ענף התיירות בברצלונה

כפי שידוע לכולם, מדובר בעיר תיירותית, שניתן לטעון שמהווה את מוקד התיירות הגדול בספרד, שכן 17% מכוח העבודה בעיר עוסק בענפי התיירות השונים, ובעיקר במלונאות.

מעבר למוזיאונים הרבים, המציגים את יצירותיהם של אמנים דוגמת גאודי ודאלי, מצויים בעיר מספר אתרי מורשת עולמית, ובהם כנסיית סגראדה פמיליה. זו, לצד שדרת הרמבלס המפורסמת וקבוצת הכדורגל ברצלונה, מקבעים את העיר ככזו שלעולם תהא רוויה במבקרים.

 

השקעות נדל"ן במלאגה

ייתכן שזוהי הפעם הראשונה שאתם שומעים על העיר מלאגה. משכך, לשם הבהרה, מדובר על עיר עצומה, ששימשה בית, בשנת 2016, ללא פחות מ – 569,005 איש. בהשוואה לנתוני האוכלוסין של ישראל באותה שנה, הייתה מלאגה שניה רק לירושלים, ומתמקמת מעל תל אביב ובת ים יחד.

מדובר על עיר נמל, השוכנת בדרום המדינה, ומהווה את אחת מערי החוף התיירותיות האטרקטיביות שיש לספרד להציע. מעבר לתיירות הנופש שיש למלאגה להציע, בעיר מצויים אתרים נוספים רבים המהווים מוקד משיכה לתיירים, ובהם מוזיאון פיקאסו, מבצר אלקבזה ועוד. 

מידע שכדאי לקרוא לפני שמשקיעים בספרד
דילוג לתוכן