השקעות נדל"ן בניו - יורק: רק משוגע לא חולם על זה

לא צריך לשכנע אף אחד לבצע השקעות נדל"ן בניו יורק. שמה של העיר מתגלגל בפיו של כל אדם שמצוי במאה הנוכחית ואף בקודמת, ולאורך שנים מוכרת כסממן עושר והצלחה בין לאומי. בואו ללמוד על שוק הנדל"ן בעיר שלא נחה לעולם.

פסל החירות - ניו יורק
תוכן העמוד:

The State of New York

ניו יורק היא המדינה הרביעית בגודלה בארה"ב, בה מתגוררים סך של 19,795,731 תושבים. למרות שהעיר ניו – יורק היא המוכרת והגדולה ביותר מבין ערי המדינה, בירת המדינה היא בכלל אולבני האלמונית.

מדובר על המדינה השלישית בחשיבותה לממשל האמריקאי. בשנת 2019, עמד תמ"ג העיר על 1.751 טריליון דולר (ההוא עם ה – 12 אפסים), המהווים 8.8% מכלכלת המדינה. 

כמו כן, המדינה מציגה אפיקי השקעה רבים, החל מהפרברים בסמוך לערים הגדולות ובאזורים מרוחקים, המיועדים למשפחות שמעדיפות את השקט והשלווה הכפרית, וכלה בגורדי השחקים ומפלצות הבטון המצויות במרכזי המסחר, בעיקר באזורים המפותחים של התפוח הגדול.

NYC – השקעות נדל"ן בניו יורק העיר

העיר המאוכלסת והצפופה ביותר בכל רחבי ארה"ב, בה מתגוררים כ – 8.2 מיליון דיירים על פני 1,214 קילומטרים רבועים. העיר הדחוסה מהווה מרכז מסחרי וכלכלי מהגדולים בכל העולם. 

לראיה, היא היחידה, למעט לונדון, אשר זכתה לדירוג אלפא ++ מטעם ארגון GaWC.

העיר מהווה בית לארגונים בעלי פרופיל בין לאומי גבוהים מאוד, בהם מטה האומות המאוחדות, שתי הבורסות הגדולות והחזקות בעולם, אוניברסיטת קולומביה הנודעת ועוד. כמו כן, בעיר קיימים מספר אתרים נודעים בעלי שם עולמי, בהם אנדרטת גראונד זירו, בניין אמפייר סטייט בלדינג ומוקדי משיכה נוספים רבים. 

לא רבים יודעים זאת, אך גורדי השחקים בעיר נובעים בעיקר בשל עלות הקרקע הגבוהה, כך שיש לצפות להיקף השקעה לא מבוטל.

נתונים כלכליים – החזקה בעולם

כאמור, ניו יורק היא אחד ממנועי הכלכלה הגדולים ביותר בעולם. משכך, נבחרה העיר במקום הראשון, בכל הנוגע למשיכת הון וחברות זרות  לגבולותיה, שכן כל חברה עשירית בסקטור הפרטי בעיר היא חברה זרה.

וול סטריט

כאמור, מדובר על אפיק ההכנסה החזק ביותר בניו – יורק. סקטור הפיננסים בעיר מעסיק באופן קבוע למעלה מ – 170,000 עובדים, ומגדיל משמעותית את היקף ההכנסות ממיסים, אשר בין היתר, מיועד לתחזוקת וטיפוח העיר. 

כפי שצויין, הבורסה למסחר של ניו – יורק והבורסה של נאסד"ק, היושבות ברובע מנהטן בעיר, הן הגדולות בעולם, בהן עוברים מיליארדי דולרים בכל יום פעילות.

הייטק וביוטק

עיקר התחום המדובר מתנקז אל עבר סיליקון אלי, המצוי גם הוא בגבולות מנהטן. תחום ההייטק לבדו גייס בשנת 2015 סכום של 7.3 מיליארד דולר להשקעות שונות. 

היות ואותן חברות רשומות בעיר, מדובר על הכנסות רבות, שיושקעו לטובתכם. נתון זה, לצד סקטור עובדים בשיעור של 30,000 עובדים, לצד אוניברסיטה חדשה בתחום הנבנית בעיר, בשיתוף הטכניון, מבטיח את המשך פיתוח העיר.

קצת על שוק נדל"ן מהיקרים בעולם

שוק הנדל"ן הוא אחד מאפיקי הפיתוח וההשקעה העיקריים בעיר. כאמור לעיל, מדובר על אחד מהאזורים הנדל"ניים היקרים בעולם, שכן מחיר השיא בעיר, נכון לשנת 2007, עומד על 17,104 דולר בעבור מטר רבוע אחד. 

יש לציין כי סכומים אלו רלוונטיים גם לעניין דמי השכירות, שכן שוכרי חנויות מסחר בשדרה החמישית במנהטן משלמים את סכומי השכירות הגבוהים בעולם, אשר עלולים להגיע אף לכ – 32,000 דולר למטר רבוע.

מדיניות המיסוי בעיר

מערכת המיסים בארצות הברית נחלקת לשני חלקים. בעוד המס הפדרלי הוא בשיעור זהה בכל רחבי המדינה, כל מדינה קובעת רגולציה פנימית, בגינה יש לשלם שיעור מס נוסף.

בניו – יורק, שיעור מס הבעלות נע בין 21.167% – 10.5% בשנה, אך יש לעקוב אחרי הסכום שכן זה משתנה מדי שנה. מס ההכנסה שיהא על משקיע לשלם בעד דמי השכירות הוא מהגבוהים בארה"ב, ועומד על 8.82%. כמו כן, לאחר מכירת הנכס, יהא על משקיע לשלם מס רווח הון, ששיעורו, נכון ל – 2020, עומד על 35%.

 

אזורים ספציפיים לביצוע השקעות

מנהטן

אם מדברים על ניו יורק, מדברים על מנהטן. היהלום הניו יורקי, המהווה את אחד מרובעי העיר, הוא הצפוף מבין כלל הרובעים בניו יורק, המונה אוכלוסייה של 1.6 מיליון תושבים על גבי 59 קילומטרים רבועים בלבד. 

יש לציין כי על אף הנתון הלא מחמיא, המציג חיי צפיפות ומחנק באזור, מדובר על אחד האזורים העשירים ביותר בעולם, שכן ההכנסה הממוצעת לאדם במנהטן עומדת על למעלה מ- 100,000 דולר לאדם. 

העיר מהווה אחד המרכזים הכלכליים החשובים ביותר בעולם, שכן בה מצויים בניין הבורסה של ניו יורק, הגדולה בעולם, מטות משרדי הפרסום החזקים ביותר בעולם (בשדרת מדיסון), ועוגני כלכלה רבים נוספים.

קווינס

הגדול מבין רובעי העיר ניו יורק, והשני מבחינת אכלוסו עם 2.3 מיליון תושבים. נתון זה מציב את הרובע כמאכלס מהטופ האמריקאני, שכן במידה והיה הרובע עיר עצמאית, היה מצוי במקום הרביעי מבין כלל ערי ארה"ב. 

בהתאם לסדר הרובעים כפי שמוצג, קווינס מהווה הכלכלה השנייה בחוזקה, מיד לאחר מנהטן. הסיבה העיקרית לחוסנו הכלכלי של הרובע מעוגן בגיוון התעסוקתי המצוי בעיר, הנחלק בין תחומי הרפואה, המסחר הקמעונאי, הייצור, בנייה תחבורה ובידור, לרבות סרטים ותוכניות טלוויזיה. 

כמו כן, הרובע מהווה בית לנמל התעופה הנודע JFK, כך שכלל התיירים המגיעים לעיר, העומדים על 65.2 מיליון (נכון לשנת 2018), נכנסים בשערי הרובע.

 

ברוקלין

הוא אומנם מצוין אחרון, אך מדובר על הרובע המאוכלס ביותר בעיר. ברוקלין, על כל 2.6 מיליון התושבים בה, הייתה יכולה להיות העיר השלישית בגודלה במדינה, מיד אחרי לוס אנג'לס ושיקגו. 

יש לציין שמבין אלו, יהודים מהווים כ- 23% מהאוכלוסייה, ומספרם נע סביב 560,000 תושבים. כלכלת העיר חזקה ויציבה, זאת בשל סקטור השירותים המפותח בא. 

לראיה, העיר מהווה מוקד בנקאות ופיננסים עולמי בעל שם רב, שכן עוד בשנת 2010 היו ברובע כ- 37 בנקים שונים, זאת לצד 26 חברות אשראי שונות.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן