תשואת השקעות נדל"ן בפלורידה: שורת הרווח והערים החזקות להשקעה

עיר הנופש המוכרת אינה מסתכמת בכך. מעבר להיותה מוקד יציאה לקרוזים מפנקים, מקום מושבם של פארקי הנושא המפורסמים בעולם והחופים הבלתי נגמרים, פלורידה היא הכלכלה הרביעית בגודלה בארה"ב, שער סחר ימי בין יבשתי ומרכז עסקים בעל שם עולמי. אז אם חשבתם על מקום יעד מומלץ בארה"ב להשקעה, השקעות נדל"ן בפלורידה, יכולות לענות לכם על הצורך.

חוף הים בפלורידה
תוכן העמוד:

פלורידה: הכרות ראשונית

מדינת פלורידה, שקיבלה את שמה בשל קו הנוף שאפיין אותה בעת גילויה באביב ("פרחונית"), היא המדינה השלישית במספר התושבים בה, זאת על אף שטחה המצומצם יחסית, 170,451 קמ"ר, הממקם אותה במקום ה – 22 מבין מדינות ארצות הברית.

כמו כן, המדינה מהווה מוקד העלייה הגדול ביותר לאזרחים מבוגרים במידה, שכן סך האזרחים בה שעבר את גיל 65 עמד על 17% מכלל תושבי המדינה.

הסיבה העיקרית לכך היא עיירות החוף הרבות המצויות במדינה, שנבנו בסביבות 1920, בשל גל התיירות שפקד את המדינה באותם שנים, בשל העובדה שכמעט כלל שטחי המדינה גובלים באוקיינוס האטלנטי.

קצת על כלכלת פלורידה

כלכלת פלורידה הינה הרביעית בטיבה מבין כלל מדינות ארצות הברית, המהווה 5.1% מכלכלת האיחוד בכללותו. במספרים, עמד התל"ג המדיני על סך של 1.11 מיליארד דולר, המהווים 51,745 דולר לנפש.

בפלורידה קיימים מספר מגזרים, המביאים משקיעים רבים להבין את האיכות שבהשקעות נדל"ן בפלורידה.  מרכז החלל קנדי, נאס"א ותעשיות חלל נוספות רבות קיבעו את מטותיהן במדינה, וכן ייצוא פירות וירקות למגוון מדינות באמריקה הדרומית ולעולם בכלל, מגדיל את מקומות התעסוקה במדינה.

מרכז תיירות עולמי

אחד הגורמים העיקריים שהביאו את פלורידה להוות גורם משמעותי בכלכלת ארצות הברית הוא, כאמור לעיל, מגזר התיירות. אין אחד שלא שמע על לפחות אחד מבין הפארקים המצויים ברחבי המדינה, ובהם דיסניוורלד, אולפני יוניברסל, סי וורלד ומרכז החלל הקנדי.

פארקים אלו, לצד עיירות חוף אטרקטיביות, המציעות לנופשים חיי לילה משובחים וחופים עד לאין קץ, הופכים את המדינה למעצמת תיירות. לשם הבנה, מדובר על היקף של 111.8 מיליון תיירי פנים שהגיעו לפלורידה במהלך שנת 2018.

היקף התיירות האמור מספק מקומות עבודה למיליוני האזרחים במדינה, ואף מביא חברות רבות הקשורות לתחום, לרבות מלונאות ותעופה, למקם את מושבן במדינת החוף.

שורת הרווח: תשואת השקעות נדל"ן בפלורידה

לעניין התשואה, ניתן לחלק את הרציונל שבקניית נכס בפלורידה לשני חלקים. ראשית, בשל הביקוש הרב וההיעדר בנכסים זמינים, מדובר בשוק שעולה מידי שנה.

בשל הרצון של אמריקאים רבים לעבור בגיל הפנסיה אל המדינה הדרומית, ישנו ביקוש שאינו נגמר. ביקוש זה, לצד עליית המחירים, יכול להניב למשקיע בפלורידה תשואה יפה לאחר מספר שנים לא גדול, בגין עליית ערך הנכס.

מלבד זאת, יש לבחון את התשואה החודשית אותה מניבים הנכסים. מחיר הבתים החציוני של הבתים שנמכרו בפלורידה בשנה החולפת עומד על 247,600 דולר, ומחירי השכירות החודשיים, בעד נכסים גדולים, עמודים בממוצע על 1,700 דולר בחודש.

לפיכך, מדובר על תשואה בשיעור של 8.2% בשנה. על אף היות תשואה זו טובה כמעט פי 2 מאשר התשואות המוצגות בארץ, ניתן למצוא יעדים בעלי שיעור תשואה אטרקטיבי יותר.

היתרון של פלורידה, על פני כל השאר, גלום הן בהיות העיר בעלת ביקוש מתמיד, הן בשל מקומות התעסוקה הרבים והן בשל חילוף התיירים הקבוע. יתרון נוסף גלום בכך שהתשואה בפלורידה היא עקבית, ואינה מציגה ירידות ועליות חדות במהלך השנים.

אחרי ההכנסות, קצת על הוצאות: מיסוי השקעות נדל"ן בפלורידה

לעניין מיסוי ההכנסות, תחילה יש לעמוד על כך שבניגוד לישראל, בה יש לשלם מע"מ במעמד רכישת דירה להשקעה, בפלורידה אין צורך בתשלום האמור. בשל העובדה שבהשכרת נכסים לא ניתן לחייב את הדייר במע"מ, מדובר בחיסכון משמעותי למשקיעים.

בהתאם למדיניות זו, בפלורידה לא חלה כל חובת מס בגין עסקאות נדל"ן בשטחי פלורידה, ולפיכך תשלום המס היחיד בו חייב משקיע הוא כלפי הרשויות הפדרליות. מרבית העסקאות יגררו תשלום מס זעיר ביותר מהעסקה, שיעמוד על סביבות 1.5%, זאת בניכוי הוצאות נלוות דוגמת שמאי, עורך דין וביטוח לבית, הוצאות להן יידרש אדם המעוניין לרכוש נכס לבדו.

גולת הכותרת – הערים החזקות להשקעה בפלורידה

ג'קסונוויל

העיר הגדולה בשטחה בארצות הברית, והמאוכלסת ביותר מדינות פלורידה. במהלך שנת 2008, העיר חוותה את המשבר הכלכלי בשלב מאוחר משאר המדינה, דבר שהוביל להתאוששות מאוחרת. משכך, מחירי הנכסים בג'קסונוויל עדיין במגמת התאוששות, נתון המעיד על עליית מחירים בעתיד.

העיר משמשת בית ל – 4 מבין חברות Fortune 500, ובהן Bank of America ו – Citibank, לבסיסים צבאיים וביטחוניים משמעותיים וכן מהווה נקודת יציאה למסלולי הפלגות נופש. נקודות אלו מעידות על חוסנה של כלכלת העיר ופוטנציאל הצמיחה שלה.

אורלנדו

עיר הפארקים של המדינה הדרום מזרחית. דיסניוולרד, אולפני יוניברסל ופארק המים SeaWolrld מהווים מוקד משיכה לתיירים רבים, ואלו הפכו אותה לעיר המתוירת ביותר בארצות הברית לשנת 2019, עם כ – 75 מיליון תיירים שנכנסו לשטחה.

כמו כן, בסמוך לעיר מצויים מטות תעשיית חלל ואוויר רבות, ובהם מרכז החלל קנדי. אלו, לצד 10 אוניברסיטאות ושלושה נמלי תעופה ברחבי המטרופולין, מקבעים את אורלנדו כמקום בו ישנה תחלופה גבוהה של שוכרים פוטנציאלים.

 

מיאמי

על אף שג'קסונוויל היא העיר המאוכלסת ביותר במדינה, מיאמי היא מרכז העניינים במדינה. מדובר על המטרופולין הגדול ביותר בדרום ארצות הברית, המשמש בית לכ – 6.1 מיליון איש. בעיר נמל בעל שם עולמי, הנודע כ"שער של אמריקה".

המסחר בעיר אינו נגמר בסחר ימי, ועל פי מחקר שביצעה חברת GAWC, הבוחנת קשרים בין ערים, דורגה כעיר אלפא בכל הנוגע לקשרים עסקיים, שהיא שנייה רק לניו יורק. נתונים אלו, לצד היותה מוקד תיירות ספורט ופנאי וכן יעד אטרקטיבי לכנסים בעלי שם בין לאומי, מבטיח את גידולה המתמשך של העיר.  

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן