השקעות נדל"ן במיאמי – "The Gateway to the Americas"

עם נמל מסחר ותיירות, המשמש עוגן מרכזי לכלל יבשות אמריקה ולאזור הקריבי הקסום, חברות בורסאיות מובילות ומותגים המשמשים מעסיקי על והיקף תיירות פנים שובר שיאים, איך עוד לא חשבנו על השקעות נדל"ן במיאמי?
גשר על הים במיאמי
תוכן העמוד:

מיאמי, אימפריה אמריקאית

מיאמי, המכונה גם "השער של אמריקה", ממוקמת בפלורידה, ונחשבת לאחד מ – 5 השטחים הגיאוגרפיים העירוניים הגדולים בכל רחבי ארצות הברית. כינויה של העיר ניתן לה הודות לגישה הנוחה וקרבתה לכל אחד מהאזורים היבשתיים הסמוכים, הם אמריקה הצפונית, הלטינית והדרומית, וכן לאזור הקאריבי.

מעבר לכך, בשנת 2018 הוגדרה העיר מיאמי כעיר אלפא, על פי ארגון GaWC, אשר חוקר את הכלכלה השיתופית העולמית ובוחן את חוסנן הכלכלי של ערי העולם. בין הערים, המקבילות בדירוג למיאמי, ניתן למצוא את מילאנו, איסטנבול ומדריד. בסך הכל, מיאמי מצויה בחברה טובה.

 

כל סקטור בצבע – כלכלת מיאמי

הגירה שלא נגמרת

בבחינת מרכז העיר לבדו, מיאמי אינה מציגה נתונים מרשימים, שכן העיר מהווה בית לכמעט חצי מיליון תושבים, מספר הממקם אותה כשנייה מבין ערי פלורידה. אולם, בבחינת שטחה המטרופוליטני, ניתן לראות, כאמור לעיל, שמדובר על אחד השטחים המאוכלסים ביותר באמריקה, עם סך תושבים העומד על 6.459 מיליון תושבים, נכון לשנת 2020. נתון זה מקבע את מיאמי כאזור השביעי באוכלוסייתו מבין ערי ארצות הברית.

לאור נתוני העשור האחרון, לפיהם גדלה אוכלוסיית האזור בשיעור של 1.13%, לכל הפחות, מדי שנה, תחזיות שונות צופות את המשך גידול האוכלוסייה באזור.

 

מהבורסה למיאמי

בעיר השתקעו באופן מלא 5 מבין חברות Fortune 500, הן 500 החברות הגדולות בארצות הברית. בין החברות השונות ניתן לאתר את תאגיד לנר (Lennar Corporation), ריידר מערכות (Ryder System) וחברות רבות. לשם הבהרה, רווחי החברות שצוינו לבדן נאמד בכ – 55.8 מיליארד דולר בשנת 2018.

 

דואגים לחברה – מותגים ומעסיקי ענק

בנוסף לאלו, חברות נוספות רבות הקימו בעיר מטות אזוריים, מהם מתפעלות החברות את פעולתן ברחבי אמריקה הלטינית. חברות אלו מהוות מוקדי תעסוקה עיקריים לתושבים בכל רחבי המטרופולין.

בין החברות האמורות ניתן למצוא את ענקיות הטכנולוגיה HP, מייקרוסופט וסיסקו, חברת השליחויות DHL, חברת האשראי ויזה, מותג הביגוד האמריקאי GAP ועוד רבים.

מעבר למותגי הענק, המהווים בסיס אופרציה ומוקד תעסוקה, בעיר פועלים מספר מעסיקי ענק, אשר שומרים על רווחתם הכלכלית של התושבים ועל היציבות הכלכלית באזור.

אמריקן אירליינס, חברת הספנות רויאל קאריביאן ובורגר קינג מעסיקות לבן סך של 15,000 עובדים, כך שמבחינת תעסוקת השוכרים, אין מקום לדאגה.

 

נמל מיאמי – עוד סיבה לבצע השקעות נדל"ן במיאמי

בתרגום חופשי, שמה של מיאמי, אשר צוין לעיל, הוא "שער המטען של האמריקות", בשל היותו נקודת מפגש מכרעת של כלל היבשות. שם נוסף אשר ניתן לעיר הוא "בירת הקרוזים העולמית".

שמות אלו, נקשרים באופן ישיר לנמל העיר, אשר מאז ומתמיד היווה נדבך עיקרי בכלכלת העיר. בשבתו כנמל מסחר, עברו בנמל בשנת 2017 לבדה 9,162,340 טון סחורות, אשר יועדו לנקודות שונות ברחבי האמריקות.

בשבתו כמרכז תיירותי, ניתן לקבוע כי מדובר באחד הנמלים העמוסים בעולם. לראיה, שירת הנמל בשנת 2017 כ – 5,340,559 נופשי שיט. הדבר לא נעלם מעיני הרשויות בעיר, אשר דאגו לבנות מספר טרמינלים חדשים המיועדים לתיירות, ונכון להיום מספרם עומד על 7.

לצד זאת, בשל מרכזיותו, מוביל נמל מיאמי במספר חברות הספנות אשר התמקמו בו, שכן 5 חברות ספנות מנהלות באופן מלא את פעולותיהן ממנו.

 

בנוסף להכל – תיירות פנים במיאמי

מעבר להיותה נקודת יציאה לקרוזים מפנקים, מהווה מיאמי מוקד עיקרי לתיירות פנים. מדובר על אחד הסקטורים המשמעותיים בעיר, המשמש כמעסיק לסך של 144,000 תושבים בכל רחבי האזור.

בשנת 2016, הייתה העיר שנייה רק לניו יורק במספר תיירי החוץ המגיעים לגבולותיה. כמו כן, מצויה העיר כאחת מ – 20 הערים המתויירות בעולם כדרך קבע.

לשם המחשה, באותה שנת 2017, אודותיה ניתן לאתר נתונים בקלות, מספר התיירים אשר הגיעו לעיר עמד על 15.9 מיליון, אשר הכניסו לקופת העיר סכום משוער של 26.1 מיליארד דולר.

 

שוק הנדל"ן – חזק ויקר

קצת על השוק, לפני המספרים

שוק הנדל"ן במיאמי מצוי במגמה חיובית. על פי מחקרי מגזין Zillow, לאחר נפילת מחירים קשה, שהגיעה בעקבות המשבר הכלכלי, החל שוק הנדל"ן לטפס חזרה ולהציג עלייה חזקה ויציבה, אשר הגיעה לשיאה במהלך שנת 2020.

נקודה אחת עליה יש לעמוד, בטרם נעבור למחירים ולתנאיי המס, היא לעניין הפער בין המחיר ההצעות לבין מחיר העסקה הסופי. בעוד מחיר הנכסים החציוניים, המוצעים למכירה ברחבי מיאמי, עומד על 490,000 דולר, מחיר העסקאות החציוני עומד על 336,400 דולר בלבד. מדובר על פער משמעותי, שיכול לשחק לטובתכם.

נקודה שניה עליה יש לעמוד היא לעניין התשואה על שטחי הנדל"ן במדינה. בשל רצון הרשויות להרחיב את היתרי הבנייה, בעיקר באזורים הקרובים למרכז, שטחים רבים יוכלו להכפיל את ערכם בשנים הקרובות. משכך, ייתכן וישנה עדיפות לרכישת בתים פרטיים על פני דירות, בשל עליית ערך עתידית.

 

תשואה – בהתאם למחיר

בשל היוקרה שברכישת נכס ב – South beach, נפתח עם אזור המרכז. שכירות בדירת חדר במרכז העיר תעמוד בממוצע על 1,827.29 דולר, לצד תג מחיר הנע בין 6,458 – 3,229 דולר בעבור מטר רבוע. שכירות בעבור דירות שלושה חדרים, תחת אותו מחיר למ"ר, ינועו בין 4,625 – 2,500 דולר.

אלו מכם שסכומי העלות במרכז העיר גדולים עליהם, יכולים לפנות אל עבר הפריפריה, בה מחיר מ"ר ינוע בין 3,767 – 1,926 דולר. בעוד שכירות ממוצעת בעבור הדירות הגדולות תעמוד בממוצע על 2,317 דולר, דירות קטנות יניבו תשואה חודשית הנעה בין 1,600 – 1,000 דולר.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן