השקעות נדל"ן באריזונה: ההזדמנות והעיר הראשונה שתחשבו להשקיע בה

תשואות הנדל"ן הנמוכות ומחירי הדירות היקרים ברחבי ישראל הובילו משקיעים רבים לחפש הזדמנויות מעבר לים. אחת הנקודות החמות ביותר לרכש הינה אריזונה. שילוב של שוק נדל"ן שקרס לאחר משבר הסאב פריים, כלכלה יציבה וגדלה וחשש נמוך מאוד לאסונות טבע (בניגוד לקליפורניה), מובילים רבים לבחור בהשקעות נדל"ן באריזונה.

החוף באריזונה
תוכן העמוד:

קצת על אריזונה

אריזונה הינה המדינה השישית, מבחינת גודל שטחה, בקרב מדינות ארה"ב. המדינה הדרום מערבית ידועה בשל האקלים החם בה, וחלק לא מבוטל משטחה הוא שטח מדברי.

על אף האמור, כ – 27% משטחה של המדינה הוא מיוער, דבר המביא להיווצרות שני תוואי שטח שונים ומרהיבים. גולת הכותרת אותה יש לאריזונה להציע הוא הגרנד קניון, המצוי בתוך פארק לאומי, ומהווה נקודת עצירת חובה במהלך כל הגעה אל המדינה.

בתחילת דרכה הייתה ידועה המדינה בחמשת ענפי הכלכלה העיקריים שבה, והם ייצור נחושת, גידול בקר והדרים, ייצוא כותנה ותיירות ענפה. ענף הנחושת, היא המשאב הטבע היקר ביותר בשטחי ארצות הברית, ממשיך לייצר תפוקות גם בימים אלו, שכן אריזונה מספקת שני שלישים מכלל הנחושת הנצרכת ברחבי ארצות הברית.

 

נתונים כלכליים

כלכלת אריזונה אומנם אינה נמנית על הכלכלות החזקות ביותר בקרב מדינות ארה"ב, אך ללא ספק מדובר במדינה יצרנית ויציבה. במהלך השנים 2016 – 2006, התל"ג אותו הציגה אריזונה לא ירד מסך של 240 מיליארד דולרים. המספרים האמורים מציבים אותה מעל מדינות דוגמת ניו זילנד, בולגריה ואיסלנד.

כמו כן, במדינה מצויים תאגידים רבים, הדואגים לשיעורי תעסוקה יחסית גבוהים במדינה. banner health, מוסד רפואי ללא כוונת רווח שמיקם את בסיס הפעילות שלו באריזונה, מעסיק קרוב ל – 40,000 אזרחי המדינה.

מוסד זה, לצד רשתות ענק שפועלות ברחבי המדינה, דוגמת וולמארט, אינטל, בנק אמריקה ורבים נוספים, מאפשרים יציבות כלכלית לאורך זמן במדינה.

 

קרקע יציבה – הנתון המרשים של אריזונה

נתון נוסף, המקבע את כלכלת אריזונה כיציבה ביחס לשאר מדינות ארצות הברית, היא העובדה כי המקום מצוי בסיכון נמוך לרעידות אדמה. רעידות אדמה ואסונות טבע שונים אינם זרים לאמריקאים, ורק ביולי 2019 הכתה אחת מאלו, בעוצמה של 7.1 ריכטר, במדינת קליפורניה.

אותו מקרה הוביל לנזקים לכבישים ולבתים, לשריפות ספונטניות ואף למספר פצועים קל. התנאים בשטחה של אריזונה, שמציבים אותה בסיכון נמוך לרעידות אדמה, לצד היעדר סכנת פגיעה מאסונות אחרים דוגמת הוריקנים והצפות בשל האקלים במדינה, מוסיפים נדבך נוסף ליציבות הכלכלית שלה.

 

השקעות נדל"ן באריזונה: למה לפנות דווקא אליהן?

בטרם חשיפת נתוני התשואה והמיסוי, שימו לב. אריזונה הייתה אחת המדינות בהן פגע המשבר הכלכלי בשנת 2008 באופן הרחב ביותר. הפגיעה הייתה חמורה עד כדי נפילת מחירי הבתים בשיעור ממוצע של 49%. לפיכך, מחירי בתים לא מעטים מפגרים מאחור ומעניקים לכם הזדמנות.

ההזדמנות האמורה מתחזקת לאור סקירת שווי שוק הנדל"ן באריזונה בשנים האחרונות. החל משנת 2012, בה חזר השוק למגמת עלייה, עלה שווי הבית החציוני במדינה מסכום משוער של 130,000 דולר לכדי 277,574 דולר.

מדובר על קפיצה של יותר מ – 100% במהלך 8 שנים. אולם לא ניתן לצפות את המשך התנופה האמורה, אך בשנה האחרונה עלו מחירי הנכסים בכ – 7.5% נוספים, המשאירים מקום לאופטימיות.

מחיר השכירות הממוצע ברחבי המדינה עומד על 1,500 דולר, ובחישוב מהיר לאור מחיר הנכס הממוצע מציג תשואה ממוצעת של כ – 108%, אולם יש לבחון כל נכס באופן פרטני ואין מדובר בנתון המעיד על הכלל.

 

גולת הכותרת – פיניקס

פיניקס היא העיר הגדולה ביותר באריזונה, המשמשת גם כבירתה. העיר, בה כ – 1.5 מיליון תושבים (ובמטרופולין שלה בכללותו 4 מיליון), מהווה העיר השישית בגודלה בארצות הברית. בעוד בעבר כלכלת העיר התבססה על חקלאות, שנסמכה על מסילת הרכבת התפתחה הודות לגידול האוכלוסייה במהלך השנים.

התפתחות זו הגיעה לשיאה בסביבות שנות ה – 2000, תקופה בה חברות רבות החליטו למקם עצמן במרכז העיר. חברת אבנט, משווקת מוצרי אלקטרוניקה בסדר גודל עולמי, איביי, גוגל, אינטל ואמזון הן רק חלק מהחברות שהגיעו ונשארו בעיר.

נוכחות חברות אלו מביאה לצמיחת הכלכלה והתשתיות המצויות בעיר בפרט ובמדינה בכלל, על ידי יצירת מקומות עבודה חדשים ועידוד הגעה של תושבים חדשים.

 

השקעות נדל"ן בפיניקס פוסט 2008

העיר פיניקס, בדומה לשאר מדינת אריזונה, ספגה מכה קשה בעקבות המשבר הכלכלי, דבר שהוריד גם בשטחה את מחירי הנדל"ן, לצד עיקולי נכסים רבים. כאמור לעיל, בין היתר בשל רכישת מרבית הנכסים המעוקלים, מחירי הנדל"ן חזרו לצמיחה קבועה.

נתון זה, לצד הקפאת הבנייה במדינה (בשל הרצון להעלות את ערכם של המבנים הקיימים) יביאו לעליית ערכו של נכס בפיניקס בעשרות אחוזים במספר שנים בודדות.

 

כלכלה, השכלה, ומה שבניהן

מעבר להגעת חברות רבות לעיר והאטת קצב הבנייה, ישנן מספר נקודות נוספות המעידות על המשכיות ההשקעה בעיר ובסביבתה, המעידות על כדאיות ההשקעה בעיר. בעיר מספר קבוצות ספורט, ובהן הפיניקס סאנס, המשחקות בליגות הבכירות בענפים השונים.

כמו כן, בעיר מצויות 57 אוניברסיטאות. אחת האוניברסיטאות הללו היא אוניברסיטת המדינה של אריזונה, אליה נרשמו בשנת 2018 כ – 72,000 סטודנטים, היא מהגדולות בכלל רחבי ארצות הברית, ומהמובילות בה בכל הנוגע לתחום החלל.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן