ערך הדולר והשפעותיו על רכישת נדל"ן בארצות הברית

לאור התמורות החריפות אשר פקדו את כלכלת ארצות הברית בשנים האחרונות, ככלכלה אשר נחלצה ממשבר הסבפריים לחלוטין ושועטת כעת קדימה להדביק את יריבותיה הבין לאומיות. נוצרו הזדמנויות נדל''ן חסרות תקדים, אשר נגזרות כתוצאה ישירה ממיקומו של ערך הדולר, אשר השתנה דרמטית בהתאם.
פאזל דולר
תוכן העמוד:

יתרונותיה של השקעת נדל"ן בארצות הברית פרט לדולר

בהמשך לכך, בטרם נפרוש את הסיבות וההשלכות ליצירת ההזדמנות הנדל"נית אשר ערך הדולר מזמן למשקיעים מכלל העולם ובמיוחד מישראל, ראוי לציין מדוע השקעת נדל"ן בארצות הברית הפכה למנת חלקם של משקיעים רבים מכלל העולם ובישראל בפרט.

 

רגולציה נוחה אשר מעודדת השקעות

הסיבה לכך, היא היותה של ארצות הברית אחת המדינות הליברליות ביותר כיום בהיבט הכלכלי, כאשר הרגולציות אשר מושתות בחלק מן המדינות היא חסרת תקדים לעומת אשר קיים במחוזותינו, כמו גם בחלקים נרחבים מהעולם המערבי כולו.

דוגמה לאותן רגולציות הוא היעדר מס הכנסה או מס רכוש בחלק נכבד מן המדינות, כמו גם קיומה של אמנת מס בין ישראל לארצות הברית, אשר לאורה מתאפשר למשקיע לשלם את המינימום ההכרחי אשר נגזר עליו.

 

55 כלכלות אשר פועלות תחת ממשל אחד

בנוסף לכך, לאור היותה של ארצות הברית יציבה, אמידה ועמידה בפני משברים, כמו גם היותה פדרציה אשר מורכבת מלא פחות מ- 55 טריטוריות ומדינות ברחבי העולם, היא יכולה להימנע במידה רבה יותר ממשברים נקודתיים ולהיחלץ מהם לאין שיעור טוב יותר ממדינות אחרות בעולם, אשר לעתים שוקעות בבוץ למשך שנים ארוכות, כפי שקרה ביפן בעת פיצוץ בועת הנדל"ן של טוקיו בסוף שנות ה- 80.

 

צמיחה דמוגרפית חסרת תקדים

ארצות הברית היא מהמדינות המאוכלסות ביותר בעולם, כאשר פרט להודו וסין אשר הינן תופעה חריגה, היא המדינה המאוכלסת ביותר, כאשר הנציגה הבאה בעולם המערבי היא גרמניה אשר ממוקמת במקום ה- 19, עם רבע מאוכלוסיית המדינה הצפון אמריקאית.

הסיבה לכך היא לא חיבתם הרבה של האמריקאים לילדים ופריונם הרב, כמו שזו היותם ארץ מהגרים אשר למשך 150 השנים האחרונות מושכת אליה מחפשי הזדמנויות מכל רחבי תבל, אשר מהגרים אליה בין אם באמצעות אמצעיים חוקיים יותר או פחות, ובכך למעשה מאפשרים את הצמיחה חסרת התקדים אשר היא מקיימת למשך תקופה ארוכה.

 

ריבוי טבעי והשפעתו על מחירי הנדל"ן

בהמשך לזאת, לאור הריבוי הטבעי אשר מוזכר לעיל, השקעה בנדל"ן אמריקאי הופכת לצעד בטוח מעט יותר, שכן מדובר באוכלוסיות אשר לפחות בראשית דרכן נאלצות במידה רבה להסתמך על פתרונות נדל"ן זמניים, כמו גם גורמים אשר מגדילים ומעצימים את הביקוש – כאשר השקעת נדל"ן מסתמכת עליו בעודה מתעתדת להוות לכך היצע.

 

ערך הדולר ונקודת הקצה אליו הגיע – והשלכותיה על נדל"ן

נכון לכתיבת שורות אלו, הדולר נמצא בשפל דרמטי אשר טרם נראה כמותו מאז המשבר הסבפריים אשר שינה בצורה דרמטית את כלכלת העולם, אך בטרם תרדו למקלטים ותתכוננו ליום הדין, ניתן לנשום לרווחה, היות ולא מדובר בתופי מלחמה לקראת משבר קרב ובא, אלא דווקא לצעד חיובי אשר עלול במידה רבה לבשר על צמיחה.

 

לאור המשבר הכלכלי 2020

הסיבה לכך היא שבשנת 2020, לאור המשבר הכלכלי אשר פקד את ארצות הברית והעולם כולו בעקבות מגפת הקורונה, הודפסו השנה לא פחות מ- 4.5 טריליון דולר, כדי לסבר את המספר הזה באחוזים, מדובר ב- 21% מסך כל הדולרים בעולם!, כמו גם בסכום אשר הינו גבוה יותר מכל אשר הודפס ב- 5 השנים האחרונות גם ביחד.

הסיבה לאותה הדפסה היא הזרמת כספים אל תוך שוק ההון, אשר נעשה בכדי לתמוך בחברות האמריקאיות לקראת המשבר ולמנוע קריסה אשר תהווה מעין אפקט דומינו שלילי, כפי שקרה בעבר כתוצאה מחשש גרידא של משקיעים פרטיים ועסקיים כאחד.

 

הבורסה שוברת שיאים

לאור הזרמת הדולרים הזו מצד הממשל האמריקאי, הבורסות במהלך משבר הקורונה לא רק שלא התרסקו (פרט לנפילה נקודתית בסמוך לפרוץ המשבר), אלא שברו שיאים של כל הזמנים, כאשר מדד הראסל, נאסדק, והP&S, הגיעו לשיאים של כל הזמנים ובכך משכו משקיעים רבים מכלל העולם לבצע השקעות בארצות הברית, כאשר נדל"ן הינה אחת מהן.

בנוסף לכך, לאור צניחתו הדרמטית של הדולר, אשר נכון לכתיבת שורות אלו ממוקם סביב 3.24 ש"ח בעבור דולר 1, מחירי הנדל"ן בארצות הברית נמוכים להפליא כעת, ומאפשרים לרוכשים לבצע כעת מעין מחטף באמצעות רכישת נכסים אשר טרם לכן, כמו גם כאשר הדולר ישוב למחוזותיו אשר עד לפני כמה שנים היו סביב ה- 4 ש"ח, לא הייתה ותהיה אפשרית.

 

מדוע להשקיע בנדל"ן אמריקאי על פני השקעה בשוק ההון האמריקאי וההקשר לדולר

אף על פי כי מדובר בשאלה מתבקשת לאור תמיכתו הרבה של הרגולטור האמריקאי, הסיבה לכך טמונה באורח פלא גם כן בעקבות פעולות הממשל בישראל ובארצות הברית, אשר הפכו את ההשקעה בנדל"ן בו למשתלמת ויציבה הרבה יותר מאשר מקביליה בשוק ההון.

הסיבה לכך היא שהחזקה במניות בארצות הברית, אשר כפי שההיסטוריה הוכיחה מספר רב של פעמים בעבר, כמו גם החזקה במניות כלשהן, היא לעולם נתיב השקעה מסוכן ותזוזתי יותר מאשר השקעה בנדל"ן, אשר לרוב מאופיין בתזוזות עדינות יותר אשר לרוב נעות בכיוון אחד.

 

ניצול הזדמנויות

כמו כן, אילו תרכשו נכס נדל"ני כעת כאשר הדולר נמוך, כאשר תגיעו לכדי מימושו ומכירתו בעתיד, בתקופה בה הדולר צפוי לעלות ולתקן את ערכו חזרה מעלה, תוכלו למעשה כמשקיעים לזכות בעדנתה של עליית מחיר הדולר כפקטור משמעותי בתשואה.

כלומר, אילו לצורך השוואה הדולר יחזור למחוזותיו של 3.8 ש"ח, מדובר בעלייה של 18% לערכו, אשר תתמיד עם המשקיע בעודו מוכר נכס באותו מחיר. זאת כמובן כאשר לא מחשבים את עליית שכר הדירה הקבועה אשר קיימת במרביתן של מדינות ארצות הברית, אשר נעה בין 3% לכדי 7% לעתים, כמו גם עליית הנכס אשר עלולה להשפיע במידה רבה גם כן.

 

תופעות ותזוזות

מדובר בתופעות ותזוזות אשר אינן מנת חלקן של מניות, או אשר אינן מושפעות באותו אופן דרמטי מעלייתו העתידית של ערך הדולר, אשר בניגוד למחיר נדל"ן, אינו זז בקורלציה אחידה, כפי שהעליות בשוק ההון כרגע אל מול צניחתו הדרמטית מדגימות.

 

לקחי הסבפריים והשפעותיו על שוק הנדל"ן

לאור משבר הנדל"ן – פיננסיים אשר התרחש בשנת 2008 בארצות הברית, הופקו הלקחים המתאימים כמו גם הודק הפיקוח אודות אופן התנהלותם של גופים ברחבי המדינה, כאשר כל זאת נעשה מבלי להשית גזרות ואילוצים על המשקיעים עצמם, כאשר מרבית הרגולציות מונחות על כתפי הבנקים המקומיים.

המשמעות הישירה כלפי משקיע אשר מבקש לבצע השקעת נדל"ן בארצות הברית היא שכרגע השוק אליו הוא נכנס נתון לפיקוח רב יותר מצד המחוקק והממשלה בארצות הברית, אשר כל תכליתה בהקשר זה הוא להבטיח כי קריסה נדל'נית כפי שהייתה לא תשובה שנית.

 

לסיכום – ערך הדולר כתמריץ משמעותי לרוכשי נדל"ן פוטנציאלים

בין אם לאור הורדתן של מחירי נכסים בעקבות צניחתו, או שמא האמונה החזקה כי לאור עלייתו העתידית שווי הנכס יצמח בהתאמה, רכישת נדל"ן באמצעות דולר כעת מסתמנת כהזדמנות פז עליה חולם כל משקיע, בה מתאפשר לו לרכוש בזול ולמכור בסבירות גבוהה מאוד ביוקר.

אי לכך ובהתאם לזאת, כמו גם כתוצאה מהתערבות הממשל וניסיונותיו המשמעותיים לקיים רגולוציה אשר אינה חונקת אך בו ובעת מגינה על משקיעיה, מסתמן כי השקעת נדל"ן בארצות הברית הפכה לכדאית ובטוחה יותר בכמה מונים.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן