פתיחת חברה בארה"ב – ההגנה הכי טובה היא הגנה

רבים הם אלו אשר מעוניינים להגשים את החלום בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. אולם, לא רבים מכירים את דרכי ההגנה האופציונליות בעבורם, ובראשן פתיחת חברה בארה"ב. אז מדוע חברת LLC עדיפה על חברות Corporation, ולמה עדיף לכם ללכת מראש לדאלוור?
משרדי חברות בארה
תוכן העמוד:

ארצות הברית נודעת כמעצמה הגדולה ביותר בעולם החופשי. מתוקף מעמדה, משמשת המדינה מוקד עלייה לרגל בעבור מיליוני אנשים מסביב לעולם, אשר מעוניינים לבצע השקעה במדינה, בניסיון להגשים את חלום ההצלחה האמריקני. כחלק מאלו, הבוחרים להגיע לגבולותיה של אמריקה, בוחרים לפתוח חברה לשם תעסוקתם.

 

אז למה פתיחת חברה בארה"ב משתלמת?

סיבה ראשונה – הקלות, הטבות והגנה

בעת ביצוע השקעות במדינה זרה, משקיעים מעוניינים לגדר ולבטח את היקף אחריותם ככל הניתן. משכך, רבים יבחרו להתאגד כחברות בעת ביצוע השקעה, שכן מהתאגדות מגשימה את הרציונלים לעיל.

 

סיבה שנייה – קהל יעד

לא פעם, יבחרו אמריקנים לתקשר בעסקיהם עם חברות אמריקניות מקומיות ולא עם תושבים זרים, בשל האמינות המוגברת שאלו רוכשים לחברות מקומיות. משכך, ביצוע עסקים דרך חברה מקומית, פותחת בעבורכם קהל יעד נוסף, שייתכן שלא היה מגיע בדרך אחרת.

 

דווקא עכשיו – רפורמת טראמפ

בין שלל הדברים שהעניק טראמפ לעם האמריקני ולעם הישראלי, מגיעה בשורה בתחום המס. הרפורמה של טראמפ קבעה שהחל משנת 2017, חברות בארצות הברית יחויבו במס בשיעור אחיד של 21%. בעבור רבים נקודה זו התגלתה כמשמעותית, שכן עד לשנה זו הונהג בארצות הברית מס מדורג, שיכל להגיע עד לכדי 35%.

 

אחרי שהרמנו – קצת להוריד: חובת המס

בגין פתיחת חברה או החזקת נכסים בשטחי ארצות הברית, על המשקיע לשלם מס לרשויות האמריקניות. החובה האמורה תמומש על ידי הגשת דוחות ל – IRS, והתחמקות מדיווח מהווה עבירת מס, היא עבירה פלילית, הטומנת בחובה עונש מאסר.

 

נקודה חשובה – פער בין מדינות

פתיחת חברה בארצות הברית, בפועל, היא רישום חברה כפועלת בשטחי המעצמה, ובמדויק, באחת מהמדינות בה. הסיבה לכך שיש לרשום את החברה באחת המדינות באופן ספציפי נובעת מהרכבה של ארה"ב. כידוע, ארה"ב מורכבת מ – 50 מדינות שונות. על אף כפיפותן של כולן לדין הפדרלי, למדינות עצמאות רבה בקביעת דינים שונים, בהם ענייני מיסוי ומשפט.

 

בראש רשימת המדינות – דלאוור

מביצוע סקירה יבשה, ניתן לראות כי דלאוור היא המדינה המועדפת על בעלי חברות ומשקיעים, זרים ומקומיים גם יחד. לשם עיגון הקביעה, נפרט כי למעלה מ – 46% מהחברות אשר נסחרות בבורסות המצויות בניו יורק, מאוגדות בדאלוור.

 

קביעות הדין בדלאוור

ישנן סיבות רבות להעדפה זו. ראשית, הדין בדאלוור קובע כי בעלי מניות בחברות יהיו זכאים להגנה מקיפה במיוחד על פרטיהם האישיים, אשר יחשפו רק בכפוף לצו שיפוטי קיים. שנית, המדינה מעניקה הטבות מס רבות ובירוקרטיה נמוכה משאר המדינות.

הגנה נוספת אשר ניתנת לבעלי המניות היא לעניין הרמת מסך. הרמת מסך מתוארת כמצב בו חוב של החברה יהא מיוחס לבעלי המניות בה, ומשכך, כיסוי חובות החברה יצא מכיסם של בעלי המניות. בדלאוור היקף ההגנה לבעלי המניות די רחב, שכן הליך הרמת המסך שם נדיר מאוד.

 

סוגי החברות בארצות הברית

בארה"ב קיימות שתי סוגי התאגדויות נפוצות, האחת מכונה Corporation, והשניה LLC. בעת רישום כל אחת מהחברות האמורות, על הבעלים להגיש את תקנון החברה החתום, או לחילופין את תעודת ההתאגדות, אל ידי מזכיר המדינה בה נרשמת החברה. בטרם נציג את החברות ואת דרך ההתאגדות המומלצת, ישנה נקודה אחת עליה חשוב לעמוד.

 

לפני שנתחיל: חברות שקופות – S-corp

בארצות הברית ישנה אפשרות להגדיר חברה כשקופה, בעיקר לצרכי מס. נפקות ההגדרה האמורה היא לעניין חלוקת הרווחים. במידה והוגדרה חברה כשקופה, יוכלו בעלי המניות לחלק את רווחי החברה בניהם, ללא כל תשלום מס. אולם, נציין כי במקרים אלו יהיה על בעלי המניות לשלם את שיעור המס באופן ישיר לרשויות השונות.

ייתכן והדבר לא רלוונטי בעבורכם, אך נציין כי חברות ציבוריות לא יכולות להיות שקופות.

 

איסורים ומגבלות

נציין כי ישנם שני אישורים הנוגעים לשם החברה, בשתי דרכי הרישום. ראשית, אסור לחברה להעניק לעצמה שם זהה או דומה באופן מהותי לשם של חברה אחרת הרשומה באותה מדינה. כמו כן, אסור לחברה להשתמש במונחים נאמנות או בנק.

 

חברת LLC

חברת LLC, או בשמה המלא, Limited liability Company, היא המקבילה הישראלית לשותפות בע"מ, היות ואין אפשרות לרשום בחברות אלו בעלי מניות. נציין כי חברות אלו ניתנות לרישום גם בעבור שותף אחד, וכן ניתן לרשום חברות אחרות כשותפות בחברה.

נציין כי בחרות אלו יכולות לדווח על הכנסותיהן הן דרך סעיף 1120, הנועד לחבורת, והן דרך טופס 1065, בשל היותה שותפות. כמו כן, על פי רוב, שמן של חברות אלו יסתיים בראשי התיבות LLC או LC.

 

חברת Corporation

חברה כהלכתה, ומשכך, בה קיים רישום של בעלי מניות. על חברות אלו מוטלות כלל החובות שצוינו לעיל, לעניין שם וחובת דיווח. על החברה להחזיק דירקטור אחד לפחות, וגם פה, בעל מניות יכול להיות חברה בינ"ל, אשר רשומה במדינה אחרת.

 

המלצת המערכת – פתיחת חברה בארה"ב כחברת LLC

ישנם מספר יתרונות משמעותיים לרישום חברות כ – LLC. ראשית, רישום החברה בדרך זה הוא נוח ופשוט יותר מאשר רישום חברה כ – Corporation. כמו כן, כאמור לעיל, אין מגבלה על היקף השותפים אותם נדרשים לרשום, שכן יכול להיות אחד בלבד.

 

הגנה רחבה – גם לנכסים

מעבר לכך, כאמור לעיל, חברות אלו עונות על הרציונליים בגינם אנו פותחים חברה בארה"ב מלכתחילה. הקמת החברה תיצור הפרדה בין כיס החברה לכיס הבעלים. הדין בדלאוור דומה לזה החל על חברות בע"מ בישראל, בה קיימת הגבלת חבותו של הבעלים ונוצרת הפרדה משפטית בין החברה למחזיקה.

כמו כן, בשל אופן הרישום הפשוט, ניתן ליצור חברה בעבור כל צמד נכסים ואף נכס יחיד. בדרך זו, גם אם תתקלו בבעיה כלכלית בהמשך חייכם, תוכלו לשמור על הנכסים מפני נושים שונים.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן