השקעות נדל"ן בג'קסונוויל – זיהוי טרנדים הוא שם המשחק

שינוי מאסיבי שהחל בסביבות 1920, הוביל גופים פיננסים רבים אל גבולותיה. בשנת 1960, זיהו תושבי ארה"ב את ההזדמנות, והחלו לנהור אל העיר. 100 שנים לאחר הבנקים, ו – 60 שנה לאחר התושבים, בואו לזהות את ההיסטריה סביב השקעות נדל"ן בג'קסונוויל.
מגדלי משרדים בג'קסונוויל
תוכן העמוד:

בית פיננסי ותיירותי – הכירו את ג'קסונוויל

ג'קסונוויל היא העיר המאוכלסת ביותר בפלורידה, אשר מונה, נכון לשנת 2020, 926,371 תושבים בעיר, ובכל המטרופולין סך של 1,523,615 תושבים. מדובר על העיר הגדולה ביותר בשטחה וה- 12 באוכלוסייתה מבין כלל ערי ארצות הברית. ההתיישבות הראשונה בעיר תועדה עוד בשנת 2,500 לפני הספירה, נתון אשר מעיד על חשיבות העיר עוד בימי קדם.

במדינה אקלים חם ואטרקטיבי, מה שמשך וחברות הפקה, בעיקר בתחום הקולנוע, להתמקם בעיר. באותה תקופה, אשר חלה בסביבות שנות ה – 20 של המאה הקודמת, הגיעו גם לגדרי העיר גם חברות בנקאות וביטוח, והן, לצד גופים צבאיים שונים שהתמקמו בג'קסונוויל, הביאו לרנסנס שלה.

חוזקה של העיר והמשך הפיתוח שלה נשמרו לאורך השנים, כך שבשת 2007 הגדיר את העיר כאחת מ – 10 הערים המתפתחות ביותר בארצות הברית. כיום, חשיבות העיר גלומה הנמל העירוני, בהיקף התעסוקה המרשים שמציגה העיר וכן בהיקף התיירות בה.

 

השקעות נדל"ן בג'קסונוויל – כלכלה מגוונת כנקודת מפתח

הגירה – על קצה המזלג

אומנם העיר מציגה נתוני הגירה חיוביים עוד משנת 1910, אך הנהירה המאסיבית לעיר הגיעה כחצי מאה לאחר מכן. החל משנת 1960, החל גל הגירה לעיר מכל רחבי ארצות הברית, שכן אותה שנה, עמד מספר התושבים על 201 אלף תושבים בלבד. במספרים, מדובר על גידול בשיעור של 460% בתקופה המדוברת.

 

מעסיקים גדולים בשפע

הסיבה העיקרית להגירה המאסיבית לאורך השנים מצויה בהיקף התעסוקה בעיר. באותו דוח של מגזין פורבס, שצוין לעיל, הגדירו את ג'קסונוויל כעיר השלישית בטיבה בכלל ארצות הברית למחפשי תעסוקה.

העיר מהווה בית לכ – 3 מבין חברות Fortune 500, בהן ענקית המסילות CSX, וכן מספר רב של חברות נוספות המצויות בשטח העיר, המעסיקות למעלה מ – 2000 עובדים. בין החברות האמורות מצויות בנק אמריה, ענקית הקמעונאות וול מארט, סיטי באנק, Mayo Clinic וכצפוי, נמל העיר, אודותיו נפרט בפסקה הבאה.

 

נמל העיר – JAXPORT

העיר, אשר מצויה למרגלות נהר ג'ונס הקדוש, מתחזקת לאורכו נמל ימי בעל היקף פעולה רחב. מתוך העובדה שהנהר משתרע לאורך 500 קילומטרים, ועובר בגבולותיהן של לא פחות מ – 12 מחוזות, הפך הנמל לנקודת מסחר בעלת חשיבות רבה לכלכלה האמריקאית בכלל ושל העיר ג'קסונוויל בפרט.

נמל העיר מפיץ באופן בלעדי חלקי רכב לכלל המחוזות, וכן משמש לתעבורה והפצה של מוצרים נוספים. 50,000 עובדים בנמל, והיקף עבודה שאינו נגמר, מכניסים לקופת העיר כ – 2.7 מיליארד דולר מדי שנה.

 

ענף השירותים בעיר

בעיר קיימת מורשת עתיקת יומין, המציגה קשר ישיר בין התעסוקה בעיר לבין ענף השירותים. בין החברות היושבות בעיר ניתן לאתר את FIS, חברת Fortune 500 ותיקה נוספת, אשר נודעת ברחבי הגלובוס כמובילה בענף הטכנולוגיה הפיננסית.

במהלך השנים, הגיעו לגבולות העיר חברות נוספות העוסקות בתחום, זאת בשל מספר סיבות, בהן הנדל"ן הזול (אודותיו נפרט בהמשך), הנגישות הנוחה לעיר ניו-יורק בתעופה וכן תשתית מתאימה למעבר.

התשתית האמורה גלומה במספר העובדים בסקטור הפיננסי בטרם המעבר, אשר עמדו על 19,000 במספר. נתונים אלו משכו, בין היתר, את בנק אמריקה, וולס פרגו, J.P. Morgan ועוד רבים.

 

בסיסים צבאיים – כמה שיותר, יותר טוב

אין עסקה טובה יותר מאשר עסקה עם המדינה, זאת בעיקר בשל כיסיה העמוקים, שאינם צפויים להיגמר. טענה זו מקבלת משנה תוקף כאשר מדובר על הממשל האמריקני, העשיר ביותר בעולם לשנת 2019, על פי נתוני הבנק העולמי.

משכך, הגעת שלושה בסיסי הצי האמריקני, לצד בסיס ספינות נוסף בעיר, יכול רק לבטח ולהעשיר את כלכלת ג'קסונוויל. בסיסים אלו ממקמים את העיר כשלישית באכלוס בסיסים צבאיים בכל רחבי ארצות הברית, והכנסותיהם של אלו למדינה נאמדת בכ- 6.1 מיליארד דולר נוספים מדי שנה.

 

שוק נדל"ן של ג'קסונוויל – JACKPOT

החל משנת 2012, פוסט משבר הסאב פריים, החל שוק הנדל"ן בג'קסונוויל להציג עליות מרשימות, אשר עמדו בשנה האחרונה בלבד על 4.9%. אומנם החל ממרץ 2020 חלה ירידיה בשיעור מחירי הנדל"ן בעיר, אולם סביר להניח שירידה זו נובעת מתוך משבר הקורונה. משכך, ניתן לקבוע כי מחירים אלו יחזרו לעלות בהקדם, ולכן סביר שמדובר בתזמון אופטימלי לביצוע השקעה.

בנוסף, השקעות נדל"ן בג'קסונוויל נחשבות לטובות ביחס לשאר ערי פלורידה. על פי מגזין Zillow, קיים פער של 22.7% בים המחיר החציוני של מטר רבוע בעיר לעומת המחיר החציוני הממוצע של המדינה כולה.

 

תשואה

עוד נתון חשוב אודות העיר, הוא שיעור התשואה על השקעות בה. בדגימת דירה ממוצעת בעיר, שתג מחירה עומד על 175,000 דולר, נמצא כי השכירות החודשית, בעד אותה דירה תעמוד על מחיר של 1,350 דולר. מדובר על תשואה חודשית העומדת על 0.77%, אשר לאורך שנה מצטברת לכדי 9.24%. סך הכל, מדובר על השקעה לא רעה, במיוחד לאור נתוני השוק המקומי, המציג נתונים עגומים הנעים בין 4% – 3% בלבד.

 

מחירים

כצפוי, המחירים משתנים בהתאם למשתנים שונים, לרבות מידת שיפוץ, כיווני אוויר וכו'. אחד הפרמטרים העיקריים המשפיעים על מחיר הנכס הוא מיקומו. משכך, ניתן לראות פער משמעותי בין נכסים המצויים במרכז העיר לבין הפריפריה.

מחיר מ"ר ממוצע באזור המרכז יעמוד על 1,936 דולרים, וינוע בטווח שבין 2,100 – 1,200 דולר. מנגד, אלו שמחפשים השקעות מעט זולות יותר, מוזמנים לפנות אל הפרברים של ג'קסונוויל, שם מחיר מ"ר יעמוד בממוצע על 1,106 דולר, וינוע בטווח שבין 2,475 – 968 דולר.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן