השקעות נדל"ן בפנסילבניה – רפואה מתקדמת לצד קהילת האמיש המתנזרת

אם חשבתם על השקעה בנדל"ן אמריקאי, ספק אם השקעות נדל"ן באוהיו נכנסו כאופציה לרשימה. אולם, הגעת חברות ענק, לצד שוק שמתחזק אט אט וביקוש שאינו נגמר לשכירות, יכול להציב את אוהיו בחלקה העליון של הרשימה. נעים להכיר – אוהיו.

נהר בפנסילבניה
תוכן העמוד:

קצת על פנסילבניה

"הקהילייה של פנסילבניה" היא אומנם לא אחת מהסטייטס המוכרות מבין מדינות ארצות הברית, אולם יתרונה מצוי במיקומה הגיאוגרפי.  ה

מדינה, הנפרסת לאורך 120 אלף קילומטרים רבועים, מצויה מספר שעות בודדות הן ממדינת ניו יורק, המעצמה הכלכלית המצויה מצפונה, והן ממדינת וושינגטון די.סי., בירת מנהיגת העולם החופשי ובית מושבו של הנשיא.

כמו כן, למדינה 143 קילומטרים של חוף, המצויים למרגלות נהר הדלאוור, אשר מתחבר בהמשכו לאוקיינוס האטלנטי. על אף היעדר קשר ישיר לאוקיינוס, בעיר פילדלפיה, השוכנת בעיר, מצוי נמל ימי משמעותי, המהווה אחד הנמלים העיקריים בארצות הברית. 

כמו כן, נודעת המדינה בשל קהילת האמיש הרחבה המצויה בה, וכן בהיותה מוקד עליה לרגל לסטודנטים רבים מהמדינה והעולם בכלל, שכן סבך הכל, מצויות במדינה למעלה מ – 200 אוניברסיטאות ופקולטות לימוד.

כלכלה – מהמובילות בעולם

המדינה היא בעלת התמ"ג השישי בשיעורו מקרב מדינות ארצות הברית, נכון לשנת 2018. עם שיעור תמ"ג העומד על 803 מיליארד דולר, ניתן לקבוע כי אם הייתה פנסילבניה מדינה עצמאית, אותה שנה, היא הייתה מתמקמת ככלכלה ה – 19 בטיבה בכל רחבי העולם. נתון די מרשים, בהתחשב באלמוניותה היחסית של המדינה.

יש עבודה, יש אנשים

פנסילבניה נהנית מהגירה מאסיבית לקרבה, עוד מאמצע המאה ה- 19. באותם ימים, אוכלוסיית העיר טרם מנתה אף מיליון איש. עד שנת 1940 הספיקה העיר להכפיל את אוכלוסייתה פי 10, כך שמנתה 10 מיליון תושבים. מאז המשיך המספר לעלות עד ימינו אנו, וכיום עומד מספר התושבים במדינה על 12,820,900, המהווה עלייה של 28.2% לאורך התקופה.

אחת הסיבות להגירה האמורה היא אפשרויות העבודה הרחבות במדינה. שוק העבודה בפנסילבניה נודע כחזק מאוד, וכולל, נכון לשנת 2016, סל של 5,354,964 משתתפים בשוק העבודה, המהווים 41.7% מתושבי העיר.

אחת הסיבות המרכזיות לביצוע השקעות נדל"ן בפנסילבניה – חברות גדולות ואפיקי פיתוח

בקרב המדינה מצויים מטותיהם של 8 מתוך 500 החברות החזקות בארצות הברית, נתון המאפשר את יציבות המדינה הכלכלית בטווח הרחוק. החברות המוכרות מבין אלו הן חברת הרטבים Heinz, חברת השוקולדים הפופולרית HERSHEY'S, וכן חברות נוספות מתחום שונים דוגמת US STEEL ו – PPG Industries.

ענפים נוספים, התורמים לכלכלת המדינה, הם ענף ההימורים, אשר הותר במדינה החל משנת 2004, ענף החקלאות, המציג נתונים מרשימים בגידול וייצוא פטריות, תפוחים, עצי חג מולד ותירס, וכן ענף הבנקאות עתיק היומין, אשר הציג ניצנים ראשונים בשנת 1781, ומאז לא הפסיק להתפתח.

 

על שוק הנדל"ן המקומי

שוק הנדל"ן בפנסילבניה מציג נתונים מעודדים מאוד. בעוד החל משנת 2008 ועד לשנת 2012 היה השוק מצוי בירידה תלולה, בעקבות משבר הסאב פריים, שכן רק בין תחילת 2011 ועד לאמצע 2012 ירד מחיר הדירות החציוני בכ – 12 אלף דולר, החל משנת 2013 חלה עלייה מתונה במחירים, אשר החלה להתחזק ככל שחלף הזמן עד לתחילת 2020. במהלך התקופה האמורה, עלה ערך השוק של הדירות בלא פחות מ – 25%. 

אומנם החל ממרץ 2020 חלה ירידה בערך הנדל"ן המקומי, אולם מדובר על ירידה הנובעת בשל מגפת הקורונה ולא בשל נתוני השוק הספציפי, כך שניתן לנצל את החיסרון הקטן לטובתנו.

נקודה חיובית נוספת, הנוגעת לשוק הנדל"ן המקומי, היא לעניין דמי השכירות. שיעור דמי השכירות במדינה, על אף שאינם יציבים ומציגים עליות וירידות תקופתיות, מציגים עלייה קבועה לאורך השנים. בעוד מחיר השכירות הגבוה ביותר שנמדד בשנת 2013 עמד על 1,277 דולר, כיום דמי השכירות במדינה הממוצעים עומדים על 1,349 דולר מדי חודש.

הפנינות של פנסילבניה

פילדלפיה

העיר הגדולה ביותר במדינה, שכפי שנראה במקומות רבים אחרים, אינה מהווה בירתה. פנסילבניה היא העיר בה הוכרזה הצהרת העצמאות האמריקאית וכן נחתמה החוקה, מה שמקבעה אותה לעד כעיר בעלת ערך היסטורי מוסף. מדובר על העיר החמישית בגודלה בארה"ב, ואזורה המטרופוליטני מהווה בית ליותר מ – 6 מיליון תושבים.

 כמו כן, מהווה העיר בית ומרכז פעולה ל – 5 מבין חברות Fortune 1000, בהן ענקית התקשורת קומקסט ומותג האופנה המוכר אורבן אאוטפיטרס, אשר הניבו לבדן רווחים העומדים על 98.5 מיליארד דולר בשנת 2019. כמו כן, בעיר מצויה הבורסה האזורית לניירות ערך, וכן צומחת תעשיית ההייטק והביוטק מדי שנה.

בנוסף, עיקר התנועה הסטודנטיאלית במדינה מתנקזת אל העיר, שכן ברחבי העיר וסביבתה גרים כ – 300,000 סטודנטים, הפרוסים בין למעלה מ – 80 מוסדות לימוד. בשל כל אלו, מצבה הכלכלי של העיר פנומנלי, עם תמ"ג בשנת 2019 הנאמד בכ – 490 מיליארד דולר.

פיטסבורג

העיר השנייה בגודלה במדינה, מיד לאחר פילדלפיה. בעבר היוותה העיר מרכז כלכלי חשוב בשל תעשיית הפלדה והחשמל שפעלו בה. אולם כיום, משמשת העיר כמרכז פיתוח הייטק, רובוטיקה, הנדסה גרעינית וכן כמרכז רפואי ותרבותי בעל שם עולמי.

דוגמה אחת לקדמה הרפואית בעיר גלומה בעובדה שסך של 10% מכוח העבודה בעיר, הם 116,000 עובדים, עוסקים בתחומי הרפואה השונים, וכן בעבודה שהמעסיק הגדול ביותר בעיר, עם לא פחות מ- 48,000 עובדים, הוא מרכז הבריאות האוניברסיטאי בעיר.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן