השקעות נדל"ן בקורפו – האימפריות זיהו את הפוטנציאל

קורפו ידועה כנקודה אטרקטיבית כבר לאורך שנים, על כך יעידו חיילי האימפריה הרומית, צבאו של נפוליאון ואף הבריטים, שנראה שהגיעו לכל נקודה בעולם. אולם, כיום מגיעים רבים לאי לא לשם שליטה, אלא לשם ביצוע השקעות נדל"ן בקורפו. האם זהו המקום האידאלי להשקעה?
חוף הים ביוון
תוכן העמוד:

הבריחה ליוון

ישראלים רבים מאסו בשוק הנדל"ן הישראלי והתשואות הנמוכות שמציג, ולאחר מחקר קפדני, בוחרים לנסות את מזלם מעבר לים.

בעוד חלקם בוחרים במעצמות כלכליות, דוגמת גרמניה ואנגליה, ובעוד אחרים בוחרים להרחיק עד למדינות השונות ברחבי ארצות הברית, לא מעט בוחרים בפנינה הים תיכונית, בין היתר בשל המשבר הכלכלי שחוותה. מבין כלל הנקודות שיש ליוון להציע, הגענו לבחון – האם השקעות נדל"ן באיי יוון משתלמת?

 

לפני שנגיע לקורפו, קצת רקע – האיים היוניים

מחוז האיים היוניים הוא אחד מבין 13 מחוזות יוון, הכולל בקרבו סך של 5 איים, הם איתאקה, קפלוניה, לפקדה, זקינטוס וקורפו. כלכלת המחוז היא אחת החזקות ביוון, שכן למרות תא שטחו הקטן, מכניס המחוז מדי שנה מיליארדי יורו אל קופת המדינה.

בנוסף, במהלך משבר החוב, הציג המחוז נתוני אבטלה הנמוכים משמעותית מאלו שהיו ברחבי יוון.

כמו כן, כיאה למחוז הכולל מספר איים קסומים, מצוי המחוז מבין המובילים, בכל הנוגע לכניסת ויצירת רווח מאפיקי תיירות שונים. מבין שלל האיים המדוברים, בחרנו אחד, ייחודי וציורי, הוא האי קורפו.

 

נעים להכיר – האי קורפו

קורפו הוא אחד מ – 3,000 האיים המצויים בשטחה המוניציפלי של יוון, המצוי ממערבו של מצר קורפו, המפריד בינו לבין היבשת המרכזית. כמו כן, האי מהווה אחד מבין מספר איים קטנים, המרכיבים יחד את הרשות המוניציפלית קורפו.

האי נודע כבר בעבר כבעל חשיבות רבה, ושימש כנקודת מעגן עיקרית במסעות אל עבר יוון הגדולה, היא דרום איטליה של ימינו.

עובדה זו הובילה לפיתוח מואץ של העיר עוד בימי קדם, אך לצד זאת הוביל גם למלחמות שליטה רבות. בין היתר, קורפו הייתה נתונה לשלטון הרומאים, הצרפתים וכן הבריטים.

האי מאכלס סך של 101,569 תושבים, ושטחו עומד על 585.3 קילומטרים רבועים בלבד. מדובר על אי קטנטן במיוחד, שרוחבו לא עולה על 30 ק"מ, ואורכו המקסימלי עומד על 60 ק"מ.

בעוד חלקו המערבי של האי הררי, נתון המקשה את הגישה אליו, חלקו המזרחי של האי משמש כמוקד התיירות המרכזי באי.

 

קורפו הקטנה – העיר הגדולה ברשות

העיר קורפו, הגדולה ביותר בכל המחוז, משמשת הן כבירת האי והן כבירה של היחידה האזורית קורפו כולה.

שטחה של העיר עומד על 42 קמ"ר, אשר בחלקן מצויות, הודות לשלטון הונציאני במהלך המאות 14 – 13, מצודות עתיקות ושרידים היסטוריים. הודות לטיפוחן ולהימצאותן בגבולות העיר, זכתה העיר להכרה כאתר מורשת עולמי, מטעם אונסק"ו, בשנת 2007.

קורפו הוא היישוב העירוני היחיד באי, מה שמציב אותו כמרכז הכלכלי של האי בפרט, ובהיותה העיר הגדולה בכל האזור, מתקבעת כדומיננטית ביותר בכל הרשות.

 

הסיבה העיקרית לביצוע השקעות נדל"ן בקורפו – תיירות

בדומה לשאר הערים ביוון, כלכלת קורפו נשענת בעיקר על תיירות. מרבית התיירים מגיעים לקורפו בחציון החם של השנה, כלומר, החל מחודש אפריל ועד לחודש אוקטובר.

בבחינת הנתונים, ניתן לראות כי בשנת 2019 היקף התיירים שפקדו את האי עמד על 1.456 מיליון מבקרים, אשר עוברים בין המקדשים של הרה וארטמיס, המצודות העתיקות בעיר וכמובן, כיאה לאי יווני תיירותי, את רצועות החוף.

 

צפוף פה – חיסרון שהופך ליתרון

כפי שצוין לעיל, שטחו של האי קטן מאוד, ובכללותו קטן פי 3 משטחו של גוש דן בלבד. בניכוי אזורי שימור, נכסי נדל"ן בבעלות מקומיים ונכסים קיימים, נותרים עם אפיק פיתוח נורא מצומצם, שיוצר הזדמנות ממשית לכל משקיע נדל"ן.

 

פחות מקום במלונות – יותר דירות מושכרות

היקף הפיתוח המצומצם באי נגלה בהיעדר ביצוע התאמת באי להיקף התיירים הגדל. בעוד מספר התיירים באי קפץ באופן משמעותי בעשור האחרון, שכן עד שנת 2011 לא נחצה רף 800,000 התיירים בשנה, עומדים מספר נתונים אשר נשארו בעינם. כ

מו כן, מספר המלונות הכולל על האי עלה משנת 2010, בה היו סך של 400 מלונות באי, לכ – 402 מלונות בלבד 8 שנים לאחר מכן. הדבר נכון גם לעניין מספר מיטות ההארחה בעיר, שעלו במהלך אותה תקופה בשיעור של 9% בלבד.

משכך, ביצוע השקעות בקורפו יכול להביא אתכם למצב של שליטה בשוק. בעת רכישת נכס בעיר, ובהינתן ההיצע הדל שבקרבה, ניתן לקבוע שככל שישנם תיירים בקורפו, בעל הנכס ירוויח מאכלוסו.

ההיצע הדל מפנה רבים אל עבר שוק דירות הנופש המקומיות, אשר בהיעדר היצע מספק, מציג עליות מחירים קבועות.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן