השקעות נדל"ן באי לפקדה – השקעה או נופש, כל האפשרויות פתוחות

השקעות ביוון תפסו תאוצה עם התאוששות המדינה ממשבר החוב הלאומי. השקעות נדל"ן באי לפקדה רווחות בקרב משקיעים רבים, זאת בשל היותו מוקד תיירותי יווני נודע, על אף שטחו הקטן. האם תצליחו לתפוס אותן בזמן?
חוף ים בלפקדה, יוון
תוכן העמוד:

קריסת יוון – משחקת לטובתכם

כחלק ממדינות PIGS, גם יוון ספגה באופן קשה את משבר הסאב פריים, שיצר בגבולותיה משבר חוב לאומי. המשבר היווני היה הקשה ביותר באירופה, והוביל את המדינה לירידה של 20% בתל"ג ולשיעור אבטלה העולה על 25%.

לאחר שקיבלה יותר מ – 300 מיליארד יורו ממדינות אירופה, החילה ההנהגה במדינה רפורמות צנע וקיצוצי תקציבים לשם שיקומה. על אף שהחלה בשיקומה, עליות בשיעורי התמ"ג נרשמו לראשונה, מאז פרוץ המשבר, בשנת 2017, ועד לאותה שנה, אחוז התושבים המצויים בסיכון לעוני עמד על 34.8%.

הנתונים הללו, אשר מציבים את יוון כמשוועת להשקעות זרות, יוצרות עבורכם מספר יתרונות משמעותיים בעת ביצוע השקעות ביוון.

 

סיבה ראשונה לביצוע השקעות – מחירים

עד לשנת 2019, נכסי הנדל"ן היוונים היו מצויים במגמה שלילית, כלומר, ירידת ערכם של נכסי הנדל"ן במדינה. רק באותה שנה החלו לעלות המחירים, שכן עלו בין החודשים ינואר עד אוקטובר בכ – 9.32%.

כמו כן, על פי מגזין הנדל"ן היווני Crystal Water, היקף ההשקעות המינימלי הדרוש, לשם רכישת נדל"ן ברחבי המדינה, נמוך מאשר בקפריסין בכ – 20% ובכ – 50% מהשוק הספרדי והפורטוגלי, אשר נכוו גם הן ממשבר הסאב פריים באופן משמעותי.

 

לא רק הכסף שיוצא – תיירות ביוון

מולדת הדמוקרטיה מהווה מעצמם תיירות בהתהוות, דבר הנגלה בנתוני השנים האחרונות. בשנת 2011 מספר התיירים המגיעים לייון עמד על 16.4 מיליון. החל מאותה שנה ביצעה התיירות הלאומית קפיצה מטאורית, שכן בשנה החולפת הגיעו למדינה סך של 33 מיליון תיירים.

הענף המדובר מכניס כסף למדינה, והרבה. בשנת 2018, הכניס ענף התיירות למדינה 20.6% מהתמ"ג הלאומי. משכך, יעדי תיירות הפכו לפופולריים ביותר בקרב משקיעים. אחד מהם, ואולי היפה בהם, הוא האי לפקדה.

 

השקעות נדל"ן באי לפקדה – בואו לגלות

לפקדה הינו אי יווני, השוכן בחלקו המערבי של יוון, בשטחי הים האגאי. האי לפקדה הוא אחד מבין האיים המרכיבים את היחידה האזורית לפקדה, המצויה תחת השטח המוניציפלי של האיים היונים.

האי הקטן מאלכס 22,652 תושבים בלבד, הפזורים לאורך 333.6 הקילומטרים הרבועים של האי.

בניגוד לשאר האיים, האי לפקדה, המכונה גם כלפקס (lefkas) או לוקס (Lukas), מחובר בכביש וגשר צף אל היבשת המרכזית. משכך, הנגישות אל האי נוחה יותר מאשר אל שאר הפנינות ביוון.

בנוסף, האי נחשב כאזור יוקרתי ביותר, שכן לצד היותו אתר נופש מפורסם, המציע חופים בתוליים וקסומים, לצד ענף ספורט אקסטרים ימי, שכן האי מושך גולשי רוח וחובבי קיט רבים, באי מצויות נקודות מעגן רבות ליכאטות פרטיות.

 

תיירות אזורית

האי לפקדה, ושאר האיים בסביבתו, נחשבים לחוד החנית של תיירות היוונית. לראיה, בגבולות האי מצויים 2 מבין החופים הנחשבים והיפים ביותר באירופה, לצד מועדוני ספורט ימי, כמצוין לעיל. טענה זו מגובה גם בנתוני התיירות אותם מציג האי.

בשנת 2019, סך התיירים אשר הגיעו לאזור היחידה האזורית של לפקדה עמד על 3.05 מיליון תיירים. מדובר על 9% מסך התיירים של יוון אותה שנה, אשר הצטופפו ביחידה האזורית הקטנה ביותר מבין 74 היחידות האזוריות של יוון.

 

ייחודי – נגישות מוגברת

האי לפקדה הוא גם אחד האיים הנגישים ביותר ברחבי ממציאת הדמוקרטיה, אם לא הנגיש בהם. כאמור, האי מחובר על ידי כביש וגשר אל היבשת, מה שמאפשר הגעה והעברת סחורות אופטימלית.

בנוסף, במרחק נסיעה קצרה מהאי, ממוקם נמל התעופה Acktion National, הנודע גם בשם Preveza, ומאפשר הגעה וחשיפה של האי אל תיירים נוספים.

 

השקעות נדל"ן באי לפקדה

אומנם שטחו של האי קטן, ונאמד בכ – 350 קילומטרים רבועים בלבד, אך אל לנו להתבלבל.

האי, אשר כאמור, נגיש לאזרחים מעבר לדרכי ההגעה הקונבנציונליות אל תאי שטח אלו, הן מעבורות וטיסות, יכול להוות הן השקעת נדל"ן אופטימלית לאלו המחפשים תשואה, והן לאלו המעוניינים ברכישת בית קיט, שישמש אותם לתקופות הנופש השנתיות.

 

מה עדיף, לפקדה או ניס?

לפקדה בפרט והאיים האגאיים והיוניים בכלל, מציגים עליות ערך נדל"ן בשנים האחרונות, אשר הן נובעות והן מושכות משקיעים זרים רבים אל האי.

האיים המדוברים, בהם לפקדה, זקינטוס, מיקונוס ועוד, הצליחו במהלך שנת 2019 להעפיל, מבחינת נתוני תשואה, על מספר יעדי תיירות נופש בעלי מוניטין עולמי, בהם סן טרופז וניס.

נתונים אלו הביאו לסך השקעות באיים בשווי  1.12 מיליארד יורו עוד בשנת 2018, נתון שעוד הצליח לעלות בחציון הראשון של שנת 2019, שכן עד לחודש יולי היקף ההשקעות באיים נאמד בכ – 736.6 מיליון.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן