ישראל מככבת ברשימה
ישראלים אוהבים לפקוד את האומה היוונית הרבה לפני שפח השמן הספיק למכבים לשמונה ימים. על פי נתוני המגזין INSETE, המהווה את מחלקת המחקר של קונפדרציית התיירות היוונית, שממצאיו התפרסמו בחודש נובמבר 2019, הנוסעים הישראלים מגיעים יותר ויותר ליוון, מזמינים לא מעט מלונות ביוון וגודשים את האיים היפים לכל אורך השנה. נפח הנסיעות של הישראלים גדול כל כך, עד כדי כך שהוא הפך את ישראל לאחת מחמשת השווקים המובילים ביוון – במקום הרביעי והמכובד, הישר אחרי בריטניה, גרמניה, צרפת ואיטליה.
המלונות היוונים פופולריים במיוחד
במקביל לממצאים הללו, המלונות ביוון ממשיכים להחזיק במיקומים הגבוהים ביותר במדדי איכות ושירות, על פי מדד Global Review לחודש אוקטובר. עד כמה גבוהים? המלונות ביוון נמצאים במקום הראשון עם ציון של 87.2%, ואחריהם קרואטיה (86%), קפריסין (85.2%), ספרד (84.7%) ואיטליה (83.5%).
יוון – מדברים במספרים
יוון הופכת אט אט למעצמת תיירות משמעותית מאוד, המשחקת בליגה של הגדולים. נכון לחודש ספטמבר 2019, התקבולים על נסיעות אל יוון גדלו ב-16% ושלשלו אל קופת המדינה 393 מיליון יורו, זאת לעומת התקופה המקבילה בשנת 2018, אז העלייה התבטאה ב-14% ועמדה על 16.088 מיליון יורו בלבד.
ומה קורה עם הטיסות הנכנסות למדינה?
נכון לחודש אוקטובר 2019, כניסות בינלאומיות למדינה עלו בכ-5.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וחצו הכנסות של ה-1.7 מיליון יורו, כשבנמל התעופה הבינלאומי שבאתונה טופלה כמות הכניסות הגדולה ביותר. בעשרת החודשים שעברו עד אוקטובר 2019, בירכה אתונה לשלום 20.5 מיליון נוסעים שנכנסנו אל כותלי המדינה, מה שסימל עלייה של 3.5% לעומת השנה הקודמת, אז נכנסו אל אתונה 5.2 מיליון נוסעים מכל רחבי העולם. גם הכניסות היבשתיות אל המדינה מראות צמיחה משמעותית. בחודש אוקטובר 2019, כך עולה מהנתונים, עלה מספר השימוש בכבישים הבינלאומיים של יוון ב-3.6%, מה שהכניס לקופת המדינה 886,000 יורו נוספים.