תהליך קניית בית ביוון – מדריך להמונים

משקיעים רבים העתיקו את כספם אל עבר מדינות שונות ברחבי העולם, בהן יוון המתאוששת. בעוד ביצוע השקעות עצמאיות יכול לחסוך עמלות, שימוש בחברות ניהול, לרבות ברכישת דירות חדשות ויד שניה, יכול להביא לשקט נפשי ולוודאות בצפייה פני עתיד. מה חשוב בעת תהליך קניית בית ביוון?
בית בגבעים ביוון
תוכן העמוד:

השקעות נדל"ן בחו"ל על רגל אחת

הריביות הנמוכות בבנקים, אשר לא מאפשרות יצירת רווח משמעותי דרך מוסדות הפיננסים הארכאיים, מביאים רבים לצאת אל עבר ההשקעות הריאליות, לרבות עולם הנדל"ן. היות וגם שוק הנדל"ן המקומי אינו מסביר פנים, בעיקר לאור התשואות הנגלות מעבר לים, רבים עוברים לבצע השקעות נדל"ן בחו"ל.

בין שלל האפשרויות שנגלות לנו מעבר לים, בהן היצע המדינות הבלתי מוגבל שיש לארצות הברית להציע, לצד מדינות מפותחות ברחבי אירופה, דוגמת אנגליה וגרמניה, רבים בוחרים להישאר במרחק נגיעה מנכס הנדל"ן שברשותם, ובוחרים באימפריה המיתולוגית, יוון.

 

שוק הנדל"ן היווני – בדיוק בשבילכם

שוק הנדל"ן היווני ביסס עצמו כאטרקטיבי לקהל הישראלי אי שם בשנת 2008. אותה שנה, בה פקד את העולם המשבר הכלכלי העולמי, הביא לפגיעה נרחבת בשווקים רבים ברחבי הגלובוס. אחת המדינות האירופיות אשר נכוו באופן הקשה ביותר, לצד ספרד ופורטוגל, היא יוון.

הפגיעה האמורה הובילה להזדמנות בעבור רבים. שוק הנדל"ן המקומי ספג מפלה קשה, ממנה התקשה מאוד להתאושש. חזרתו למסלול של הנדל"ן ביוון תועדה רק בשנת 2018, עד אליה היה מצוי השוק בהליכי ירידה. נתונים אלו מקבעים את יוון כיעד השקעה המתומחר בחסר, וצפוי להמשיך לעלות בעתיד.

נתון זה, לצד העובדה כי משקיע אשר ירכוש במדינה נכס במחיר העולה על 250 אלף יורו יזכה לדרכון מקומי, מושכת רבים אל עבר יוון. אז מה יש ליוון להציע למשקיעים?

תהליך קניית בית ביוון – הנקודות החשובות

בדומה לכל ביצוע השקעה, גם בעת ביצוע השקעות נדל"ן, על המשקיע לבחון מספר פרמטרים חשובים, אשר מהווים בסיס עיקרי לבחירת יעד ההשקעה הסופי. להלן מספר נקודות, אשר על משקיעי הנדל"ן במדינת האוזו והחופים לתת עליהן את הדעת

 

קרבה למרכז – במיוחד ביוון

כידוע, יוון היא אחת הערים המתויירות באירופה בפרט ובעולם בכלל. גם באם אתם מעוניינים לפנות אל הקהל המקומי, ובמיוחד אם אתם מתכוונים לפנות אל קהל הסטודנטים והתיירים, קרבה למרכז מביאה תשואה גבוהה יותר. משכך, עליכם לבחון את הדירות לאור קרבתן למרכזי התעסוקה, המסחר, הבילוי וכיוצא בזאת.

 

מחיר – כי לא שמים את כל הביצים בסל אחד

כמשקיעים, אנו יודעים כי ביצוע השקעה ללא גידורה או פיזור סיכונים היא אינה כדאית. משכך, רכישת נכס באופן ממונף יתר על המידה, אשר ישאיר אותנו בכאוס כלכלי גם היא אינה כדאית. לכן, לאחר שנבחרו מספר נכסים אופציונליים להשקעה, יש לבחון מי מהם מתאים לנו מבחינת המחיר.

 

הולכים יד ביד – מיוסי ותשואה

לאחר איתור מספר נקודות אטרקטיביות, נשווה בניהן בעיקר לאור נתוני המיסוי והתשואה. הסיבה העיקרית לבחינת שתי הנקודות במקביל היא ההשפעה של אחד על השני. ייתכן שתנאי מיסוי מסויימים, בהם השקעה עד סכום מסוים במקרים של מס פרוגרסיבי והטבות למשקיעים באזורי פיתוח, יובילו לכדאיות עסקה מובהקות.

 

למתחילים – ליווי רכש נדל"ן

עם עליית עולם השקעות הנדל"ן בחו"ל, החלו לעלות חברות שיווק וליווי של נכסי נדל"ן בחו"ל, אשר היוו בשורה משמחת בעבור המשקיעים המדוברים. הסיבה העיקרית לכך היא נוחות המשקיעים, אשר יכולים להוריד מכתפיהם את נטל סקר השוק שהוצג לעיל.

חברות הנדל"ן, הפועלות מעבר לים, מגיעות אל רמת מומחיות שאינה בהישג יד למשקיע הנדל"ן הישראלי הממוצע. משכך, שימוש בחברות אלו יכול הן להוביל לבחירה מושכלת של נקודת השקעה, והן לחיסכון רב בזמן, שכן מאגרי המידע העומדים לרשות החברות נרחבים וזמינים מאשר אלו העומדים למשקיע הממוצע. אז מהם הפרויקטים החמים ביותר בסלוניקי?

 

ראש בטוח, ראש שקט – הפרויקטים המובילים בסלוניקי

כיאה למדינה ששוק הנדל"ן בה חוזר לצמוח, מציעה יוון למשקיעיה מגוון רחב של פרויקטים חדשים, בהם יכולים לקחת משקיעים זרים חלק, תוך הנאה מהתשואה. ראשונה עומדת העיר סלוניקי. העיר, אשר שנייה בגודלה רק לאתונה הבירה, מהווה עורך כלכלי ראשי למדינות הבלקן. משכך, השקעה בפרויקטים השונים בעיר יכולים לעניין משקיעים רבים.

 

טווח קצר, רווח גבוה – PTOLOMRON20

פרויקט ההשבחה פטולומאון 20, שנמצא כעת בשלבי סיום השיפוץ הינו בניין מרהיב בן 8 קומות, כאשר בקומת המסחר ייבנו מתקנים משותפים שישמשו את השוכרים, בהם בית קפה, חדר כושר וכו'.

הסוד בפרויקט המדובר גלום במיקומו האטרקטיבי. הפרויקט שוכן בקרבת מרכז העיר התוסס, הכולל מרכזי בילוי ומסחר רבים, נגישות אל תחבורה ציבורית ועוד. הפנייה אל שוכרים לטווח קצר אטרקטיבית במיוחד באזורים אלו, שכן מושכת סטודנטים, תיירים ואנשי עסקים.

 

טובים השניים מן האחד – CARAVAN SERAI

פרויקט ההשבחה השני שיצא לדרך בעיר הוא קראוון סראי. הפרויקט המודבר ביותר בסלוניקי, הבניין שימש כבניין העירייה לשעבר, משתרע על שטח של 22,000 מ"ר ויכלול כ 100 דירות פרטיות. אולם, הוא אינו עתיד לשמש את אלו בלבד, שכן הבניין משלב גם מלון בדרגת אירוח של חמישה כוכבים המונה כ- 200 חדרים וינוהל על ידי רשת מלונות בינלאומית. הארכיטקטורה המרהיבה של המבנה כוללת גם קומת מסחר המהווה את ליבו הפועם של הפרויקט. ה "פיאצה" המרכזית, המשתרעת על פני 700 מ"ר ומוקפת בדירות המגורים וחדרי המלון, כוללת חנויות מעצבים, מותגים בינלאומיים, ברים, בתי קפה, מסעדות ועוד. משכך,

מעבר לעיצוב המרהיב ומרכז המסחר המקומי, לפרויקט המדובר יתרון משמעותי אחד, הוא  מיקום הפרויקט, אשר נבנה כ – 15 מטרים בלבד מתחנת המטרו העירונית העתידית, במרחק הליכה ממתחם הבילויים לדדיקה וכ- 600 מטר מהים. בשל מפרט התכנון, אשר מנבא קווי רכבת לאורך העיר ולשדה התעופה, החשיבות של המרחק הקצרצר של תחנת המטרו מהפרויקט הינה משמעותית מאוד בהיבט של עליית הערך העתידית.

 

הטרנד באתונה – ליווי לרכישת דירות יד שנייה

עיר הבירה היוונית, אשר עברה נפרס לאורך 3,400 שנים, מאז ומעולם היוותה נקודה כלכלית מכרעת. מבני ממשל רבים ונתונים כלכליים איתנים, הגלומים בחברות הרבות השוכנות בעיר, וכן בתרבות המושכת לעברה מיליוני תיירים מדי שנה, נודעת כנקודת השקעה אטרקטיבית ביותר בעבור רבים.

בעבור אלו, ליווי קניית הנכס, על ידי חברת שיווק נדל"ן מעבר לים, הוא בעל חשיבות מכרעת. מעבר לאיתור נכס העונה על כלל הקריטריונים של המשקיע, חברת הליווי מעניקה יתרונות רבים לרוכשים, אולם העיקרי בהם נגלה בעת שלב הרכש.

 

הפער בין המשקיע הבודד לחברה המוכרת – ידע, ניסיון וכוח

בניגוד למשקיע הבודד, העומד בגפו אל מול בעל נכסים, במקרה הטוב, ומול חברת נדל"ן, בעת רכישת הדירה, חברת היזמות מגיעה עם כוח. ההיכרות של החברה עם השוק המקומי והמנטליות, לצד התנסות עם בעלי מקצוע במדינה זרה, מעניק לה כוח שיוכל לחסוך לכם הרבה כסף.

ראשית, חברת השיווק תבצע עבורכם בדיקה של הנכס המיועד. הבדיקה תבוצע על ידי אנשי מקצוע אמינים וטובים, איתם החברה מתקשרת באופן קבוע. כמו כן, בטרם חתימה על עסקת המכר, תדאג החברה למיטב עורכי הדין שיבטיחו העברה חלקה ונטולת דאגות משפטיות.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן