מיליארד סינים לא טועים: למרות וירוס הקורונה הביקוש לנדל"ן יווני ממשקיעים סינים ממשיך לעלות

וירוס הקורונה שיתק באופן זמני מנגנוני כלכלה רבים ברחבי העולם. באופן טבעי, המשבר הרפואי העולמי פגע גם בהיקף השקעות הנדל"ן בשיעור זה או אחר – אך הדבר פסח, כך נראה, על האומה הסינית, שהמשיכה להאמין ביוון ולהשקיע בה בהיקף בל ישוער. עד כמה גדול הביקוש של משקיעים סינים לנכסים ביוון? כיצד הוא מתנהג בהשוואה למדינות אחרות? ומדוע אוהבת סין את הנדל"ן היווני? יצאנו לבדוק.
טראפיק אנשים מסין
תוכן העמוד:

זינוק של מעל ל-100% בהשקעות

הביקוש של משקיעים סינים לנכסי מקרקעין ברחבי יוון הולך ועולה בשנים האחרונות, ואפילו וירוס הקורונה לא עצר אותו. על פי חברת האחזקות האסיאתית Juwai IQI המורכבת משני מותגי נדל"ן מובילים, היקף ההשקעות אף עלה בתקופת הקורונה והגיע לשיאו בזמן המשבר הרפואי. על פי מחקר שנערך בחברה, פניות הרוכשים הסינים המתעניינים בנדל"ן ביוון עלה ברבעון הראשון של שנת 2020 בשיעור של 109% (!).

 

סין מול מדינות אחרות

יוון נהנית ממעמד נדל"ני נאה ויציב ומושכת אליה משקיעים בכל רחבי העולם, אך הצצה קלה להיקף ההשקעה של מדינות אחרות ביוון יוכיח מעל לכל ספק שסין עלתה על כולנה. בגרמניה הגידול ברבעון הראשון בפניות לנכסים ביוון עמד על 75%, בארה"ב הייתה עלייה של 48%, בבריטניה 10% ובפיליפינים 7%.

 

שיא הסגר הוא גם שיא ההשקעות? בהחלט

את הדו"ח הזה מפרסמת חברת ההשקעות האסיאתית כשהיא מסתמכת גם על חודש פברואר 2020. אז, כזכור, חלקה הגדול של סין ניצב מול סגר מוחלט. בהתחשב בכך שהביקוש לנדל"ן ביוון צנח בשנת 2019 ואילו הרבעון הראשון של 2020 רשם את כמות הפניות הגבוהה ביותר של רוכשים סינים מאז שנת 2018 – בהחלט מדובר בנתון מפתיע מאוד.

 

מה מוצאת סין ביוון?

על פי נתוני הדו"ח, יוון ממוקמת במקום ה-12 בעדיפות להשקעות בנדל"ן על ידי חברות סיניות. הפופולריות הגדולה לה זוכה יוון נובע מביצועי השוק החזקים של יוון, עלייה מתמדת במחירי השכירות וכן הודות לקשרים הפוליטיים היציבים השוררים בין אתונה לבייג'ינג, כמו גם ההשקעות הסיניות התאגידיות רחבות ההיקף.

 

ותודה לגולדן ויזה

יציבות פוליטית וכלכלית זה חשוב, אך אלו הן לא הסיבות היחידות בגללה בוחרים הסינים ביוון כיעד אטרקטיבי להשקעות. תוכנית ה"גולדן ויזה", המבטיחה תושבות לאזרחים המשקיעים ביוון בסכומים של 250,000€ ומעלה והתניידות ברחבי אירופה ללא צורך בוויזה, ללא ספק מהווה זרז משמעותי ומפתה בהשקעות במדינה.

על פי נתונים סטטיסטיים של משרד ההגירה היווני, כ-86% מוויזות הזהב הנוצצות שהונפקו במהלך שנת 2019 הגיעו למשקיעים סינים, מה שמהווה עלייה של 40% בשיעור הזכאות תוך שנתיים בלבד.

 

יוון טיפלה בנגיף היטב – ותוגמלה

חברת האחזקות האסיאתית Juwai IQI מסכמת את נתוני הדו"ח בכך שיוון השכילה לטפל במגפת הקורונה באופן משביע רצון וראוי להערכה, מה שהופך אותה לשוק אטרקטיבי עוד יותר בימים אלו. "אם המדינה תשמר את ההצלחה הזו", אומרים מחברי הדו"ח, "היא עשויה לזכות בנתח שוק אדיר של קונים סינים גם ממדינות כמו ארה"ב ובריטניה".

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן