השקעות נדל"ן בחליקידיקי – תיירות וחקלאות מגוונת עושות את ההבדל

חצי האי, המתפצל לשלושה חצאי איים נוספים, מאפשר תיירות מגוונת, שכן כל אחד מלשונותיו של האי מציג נוף שונה וייחודי. אולם, ההסתמכות על חקלאות ותיירות בלבד לתחזוקה כלכלית מעלה ספק, האם השקעות נדל"ן בחליקידיקי הן הטובות ביותר עבורכם?
חוף ים עם טבע ביוון
תוכן העמוד:

כלכלה ונדל"ן ביוון

משבר החוב הכה ביוון באופן קשה, פגיעה שניתן לראות באופן מובהק במחירי הנדל"ן הלאומיים. באתונה הבירה, נפל בין השנים 2018 –  2008 הענף המדובר בכ – 41.4%.

אולם, לאחר גיבוש תוכנית סיוע מטעם מדינות האיחוד האירופי, לצד מספר פעולות של ראשי המדינה, הצליחה יוון להתאושש ולהציג מגמת עלייה. לראיה, בשנת 2019, לראשונה מזה 10 שנים, הציגו מחירי הנדל"ן בעיר הבירה בפרט ובמדינה בכלל נתונים חיוביים.

אחת מנקודות ההשקעה האטרקטיביות, במולדת האוזו, מצויה באזור מרכז מקדוניה.

 

תנו לו צ'אנס – מחוז מרכז מקדוניה

מרכז מקדוניה, אחד מבין 13 המחוזות ביוון, הוא המחוז השני באוכלוסייתו מבין מחוזות יוון, המשכן בגבולותיו כ – 1.9 מיליון תושבים. מדובר על מחוז שאינו בחוד החנית הכלכלי, שכן בשנת 2011 היה רק ה – 9 במספר מבין 13 המחוזות, עם תמ"ג של 14,400 לאדם.

על אף הנתון העגום לעיל, היקף הכלכלה במחוז עולה, בעיקר הודות לאתרי התיירות במחוז. 2 מבין 18 נקודות שהוגדרו כאתרי מורשת עולמיים מצויים במחוז הצפוני.

מעבר לעיר הבירה של המחוז, היא סלוניקי, העיר השנייה בגודלה ביוון ואימפריית נדל"ן בזכות עצמה, מצויה במחוז נקודת חוף בתולית ומרהיבה, המושכת לקרבה מבקרים רבים מדי שנה. הכירו את חליקידיקי.

 

מי? – חליקידיקי

חצי האי, המהווה יחידה אזורית בחלקה הצפוני של יוון, מצוי בשטחה המוניציפלי של מחוז מרכז מקדוניה, ומהווה בית לכ – 110,593. חליקידיקי, אשר שטחה נאמד בכ – 2,918 קילומטרים רבועים, נודעת בעיקר כעיר הלידה של אריסטו, אי שם בשנת 384 לפני הספירה.

בירתה של העיר, פוליגירוס, אשר הייתה בעבר חלק מהאימפריה הטורקית, ונכון להיום, היא העיר הגדולה ביותר ביחידה האזורית, המשמשת כמוקד הגעה עיקרי, בעיקר לשם הקרנבל המפורסם של העיר, האורך כ – 12 ימים.

חליקידיקי יושבת למרגלות הים האגאי, וצורתה דומה לצורת קלשון, כך שמשטחה יוצאים שלושה חצאי איים נוספים, הם אתוס, סתוניה וקסנדרה.

 

כלכלה – מענפי החקלאות המשובחים במדינה

אזור חליקידיקי מתחזק באופן עקבי ענף חקלאות משובח.

108.9 קילומטרים רבועים של חוות, עוד 276 קמ"ר של אדמות מרעה, ולמעלה מ – 152 אלף כוורנים, המהווים 10% מכלל הכוורנים במדינה, יוצרים מוקד ייצוא של טובין שונים, בהם שמן זית, הדרים, דבש ומספר יינות מובחרים.

 

תיירות – לא נופלת מאריות יוון

חצי האי הקסום נודע כאתר תיירות מרהיב, ומשכך, מתחזק מדי שנה. בעוד כמות תיירי החוץ שהגיעו לעיר המקדונית עמד בשנת 2016 על 1.15 מיליון תיירים בלבד, בתוך עשור קפץ המספר ביותר מ – 50%, כך שבשנת 2016 עמד מספר תיירי החוץ על 1.725 מיליון תיירים.

את הקפיצה האמורה ניתן לראות גם במספר הלינות אשר תיירים ביצעו במבני ההארחה בעיר. בעוד בשנת 2005 עמד מספר הלילות על 2.46 מיליון, עד שנת 2015 עלה המספר המדובר בכ – 78%, ועמד על סך של 4.39 מיליון לינות בחליקידיקי.

כלל התיירים האמורים מתנקזים בעיקר אל האי סאני, בו מצויים מספר מאתרי הנופש הפופולריים והיוקרתיים במדינה, לצד אזור פורקה, המאפשר חוויה אותנטית יותר, שכן בשטחו מצויים מנזרים וכנסיות עתיקי יומין ובתים מסורתיים בני עשרות שנים.

 

השקעות נדל"ן בחליקידיקי – שווה?

אומנם חליקידיקי נראית כמו יעד שאינו מפותח דיו, אך אל לכם לטעות ולשלול את עיירת הנופש הקסומה כנקודת השקעה.

מעבר לחקלאות המקומית הענפה, חליקידיקי מציעה מגוון של אפיקי תיירות, ומשכך, כפי שראינו, מושכת מבקרים רבים. מבקרים אלו יכולים ליצור בעבורכם אפיק רווח די נאה, ככל שתתפעלו אותו כראוי.

 

התשואה הממוצעת וייעולה – היתרונות שבנכס תיירותי

על פי המגזין היווני Business Daily, תשואת העיר מצויה במקום טוב באמצע, מבין ערי התיירות היווניות, עם תשואה ממוצעת של 4.8%, נכון לשנת 2019. אולם, יש לציין כי נתון זה מתייחס אל שכירויות ארוכות טווח גרידא.

כלומר, ככל שמשקיע יחליט להשכיר את הנכס שרכש בטווח הקצר, הוא יוכל להגדיל את תשואה זו באופן משמעותי, לצד שימוש בבית כבית נופש במהלך חודשי הקיץ החמים, ככל שאינו מצוי בתפוסה מלאה.

טענה זו, לאור חזרת התיירים ליוון לאחר משבר הקורונה, מציבה את חליקידיקי כיעד השקעה ראוי.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן