השקעות נדל"ן במיקונוס – הטופ של הנדל"ן היווני

מיקונוס, אשר התגלתה אי שם בשנות ה – 80, היא אחת מנקודות הנופש היפות ביותר שיש ליוון להציע. אומנם העיר עברה כברת דרך, שכן פותחה באופן מאסיבי בעבר, אך העיר עדיין מהווה נקודות השקעה אופטימלית. נקודת בונוס נוספת – אלטרנטיבה לחסכנים. בואו נתחיל.
בתים על המים במיקונוס
תוכן העמוד:

השקעות ביוון – למה?

יוון מוגדרת כיעד אטרקטיבי להשקעות בגין מספר סיבות. ראשית, משבר הסאב פריים הכה בכלל יוון באופן די קשה. סבל זה הוביל לירידת מחירי המחייה הכלליים במדינה, ופגע גם בשוק הנדל"ן באופן נקודתי. משכך, מהווה יוון נקודת השקעה זולה ומועדת לצמיחה.

שנית, יוון מהווה מעצמת תיירות, שכן בשנת 2018 הגיעו לנפוש בה סך של 33 מיליון תיירים. ענף זה מגדיל את התוצר הלאומי הגולמי, מה שמוביל לפיתוח תשתיות תיירות באופן קבוע.

נתונים אלו, לצד הקרבה הפיזית של יוון אל ישראל, והעובדה שמשקיעים זרים יכולים, בנסיבות מסוימות, לזכות במעמד תושבות מטעם הממשל, יוצרות אפיק השקעה אידאלי בעבור משקיעי נדל"ן רבים.

 

מיקונוס – למי שצריך

מיקונוס הוא אי קטנטן בים האגאי, שגודלו עומד על 85.5 קילומטרים רבועים בלבד, שטח הקטן בכ – 46.3% משטחה של ירושלים בלבד. ביחס ישיר לגודלו, כמות התושבים באי עמדה בשנת 2011 על 10,134 תושבים בלבד.

עוד במיתולוגיה היוונית ניתן היה לראות את חשיבותה של מיקונוס, שכן שימש כמוקד הקרב בין זאוס ואפולו לענקים.

העיר כיום נודעת בעיקר בשל רחובותיה הציוריים. רחובות העיר המרכזיים נודעים בעיקר בשל שילוב דומיננטיות הצבע הלבן בהם, בשילוב גווני הכחול, המוכרים מדגלה של מולדת הדמוקרטיה.

 

כלכלת העיר – בעיקר תיירות

אופיו התיירותי של האי התגלה רק בסוף שנות ה – 70, לאחר זיהוי פוטנציאל החופים והנופים, אותם יש למיקונוס להציע. עם גילויו, החל הליך פיתוח והתאמה של האי אל התיירים המגיעים להתרשם מנופי האי, שכן עד לאותה נקודת זמן נשענה כלכלת האי הקטן על חקלאות מקומית בלבד.

נראה שמגמת התיירות בעיר הנוצצת לא עומדת לעצור. על פי אתר Statista, המאגד נתונים אודות יעדי תיירות ברחבי העולם, נראה שמיקונוס מצויה במגמת עלייה כבר עשור.

כך, בעוד בשנת 2010 עמד מספר המבקרים השנתי בעיר על סך של 111.1 אלף תיירים בלבד, עד שנת 2019 בוצע זינוק העולה על 400%, שכן באותה שנה נאמד מספר המבקרים באי הקטן על סך של 474.1 אלף.

 

כבר 3 שנים ברציפות – מיקונוס כמובילת שוק הנדל"ן המקומי

ביחס ישיר למגמת התיירות הגוברת באי, כך עולה רמת העניין בנדל"ן המקומי, אשר כבר קיבע מעמדו כאחד הטובים מבין איי יוון.

בבחינה שביצע המגזין היווני Business Daily, המשווה בין תשואות אתרי הנופש ביוון, נמצא כי ב – 3 השנים האחרונות, מיקונוס, המתעלה על איים שונים, בהם סנטוריני ורודוס, מצויה בראש הרשימה.

נכון לשנת 2019, התשואה השנתית הממוצעת באי עמדה על 8.2%, נתון מרשים גם בבחינה עולמית.

 

לומדים מניסיון של אחרים – היקף המשקיעים הזרים במיקונוס

כפי שצוין, יוון ספגה משבר כלכלי קשה בשנת 2008, ממנו נחלצה רק בשנת 2015, לאחר קבלת חבילת הסיוע השלישית מטעם איחוד היורו. לאחר קבלת החבילה, זיהו משקיעים רבים את הפוטנציאל הגלום ביוון בכלל ובמיקונוס בפרט.

האי הקטן משך אל גבולותיו את מספר הפניות הגבוהה ביותר לביצוע השקעות באותה מדינה, על פי המגזין Financial Times, הדומים באופיים ובזהותם למשקיעים המגיעים לאזורי האלפים, טוסקנה וכו'.

 

ימי קורונה – נקודת הזמן הנכונה להשקעה?

על פי מקורות שונים, שוק הנדל"ן במיקונוס נשאר סטטי. כידוע, שווקי הנדל"ן ברחבי העולם מבססים את שיעור מחירם, בין היתר, לאור ההיצע והביקוש. את יציבותו של שוק הנדל"ן במקומי ניתן לפרש בשני אופנים שונים.

מחד, ניתן לטעון כי מדובר על שוק שיודע כיצד להתמודד עם משברים, ומשכך מהווה נקודת השקעה בטוחה ויציבה. מנגד, יש שיטענו כי עדיף לחכות לירידות המחירים, אשר יאפשרו הזדמנות טובה יותר לרוכשים הפוטנציאלים.

 

קצת במספרים – מה העלות וכמה תרוויחו בחודש?

כיאה ליעד תיירות נחשק, קיימים פערים משמעותיים בין מחירי והתנובות אשר יקבל בעל הנכס באם ירכוש נכס בפריפריה או במרכז העיר. יש לציין כי סכומים אלו מתייחסים לשכירות ארוכת טווח, ולכן אינן מייצגים באופן מלא את התשואה שתתקבל.

 

מרכז העיר

מחיר מטר רבוע יעמוד במרכז העיר, בממוצע, על כ – 5,000 יורו.

בעוד צמצום הוצאות ורכישת דירת חדר תניב שכירות ממוצעת שכירות העומדת על 816.67 יורו, ותנוע בין 1,000 – 700 יורו, בעוד שכירות בעד דירה גדולה תעמוד בממוצע על 1,733.33 יורו, ובאופן כללי תימצא בטווח שבין 2,500 – 1,200 יורו לחודש.

 

פריפריה

כאמור, שכירות באזורים רחוקים ממרכז העיר יהיו נמוכים יותר, בשיעור של 20%, ויעמדו על 4,000 יורו בממוצע. דירת שלושה חדרים תניב למשקיע במיקונוס תשואה הנעה בין 2,000 – 1,000 יורו, בעוד דירות קטנות יניבו תשואה ממוצעת העומדת על 650 יורו בלבד.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן