מתניעים מחדש: כך מתאושש ענף התיירות היווני לאחר הקורונה

בזמן שבישראל הקטנה מתכוננים לגל שני ומהדקים את ההגבלות, ביוון השכנה כבר מוכנים לפתיחת עונת התיירות ולחיים שאחרי הקורונה. איך הם יראו? מהם ההיתרים ומה ההגבלות שתכלול התקופה הקרובה ביוון? וכיצד הצליחה כלכלת יוון להתאושש ממשבר הקורונה ולחזור לשגרה מחודשת? הנה סיור וירטואלי בארץ שטופת השמש, בקיץ שאחרי משבר רפואי עולמי. בקרוב אצלנו.
חוף ים מושלם ביוון
תוכן העמוד:

הקיץ – אפילוג המשבר

קיריאקוס מיצוטקיס, ראש ממשלת יוון, הודיע חגיגית כי עונת התיירות היוונית יכולה להיפתח. עונת התיירות, המתחילה בדרך כלל כבר ב-15 ביוני, תיפתח השנה באיחור קל, אך עם הרבה תקווה וביטחון. "נגיף הקורונה מאיים להרוס את ענף התיירות של יוון, אמר מיצוטקיס, החיוני מאוד לכלכלת המדינה. בואו ונהפוך את הקיץ לאפילוג המשבר".

את ההודעה מסר ראש הממשלה לאחר ששרי התיירות של מדינות האיחוד האירופי נועצו יחדיו והחליטו שיש לעשות כל שיידרש לצורך התאוששות מלאה ומהירה של התיירות האירופאית, כל מדינה והקצב שלה.

 

טיסות, מלונות והפחתת מיסים זמנית

עונת התיירות, כאמור, מתחילה בחודש יולי, עם פתיחה של שדות התעופה לטיסות שכר בינלאומיות, בעיקר ליעדים פופולריים. לצד המלונות והגעתם המתוכננת של תיירים, גם המלונות מורשים להיפתח מחדש. כדי לעודד את ענף התיירות, יוון החליטה להעניק הקלות מיסים זמניות, הכוללות הפחתה זמנית של שיעור המע"מ על ענף התחבורה (טיסות, נסיעה באוטובוס וברכבת) מ-24% ל-13% בלבד.

כדי למנוע הדבקות חוזרות, החליטה הממשלה לערוך בדיקות קורונה אקראיות לתיירים נכנסים.

 

מפברואר ועד היום – אז מה היה לנו כאן?

מקרה הקורונה הראשון נרשם ביוון ב-26 בפברואר 2020, והממשלה פעלה במהירות כדי לכפות סגר בכל חלקי המדינה. ב-28 באפריל הודיע ראש הממשלה מיצוטקיס על הקלות בסגר, עם מטרה ברורה: לפתוח את המדינה לעונת התיירות.

החופים ביוון נפתחו מחדש ב-4 במאי, כנסיות ובתי תפילה נפתחו גם כן בתאריך זה, הלימודים התחדשו ב-11 במאי בתנאים מיוחדים, הנסיעות לאיים התחדשו עבור תושבים בלבד ב-24 במאי וגם בתי הקפה והמסעדות נפתחו בתאריך זה, עם ההרחקות החברתיות הנדרשות. כעת מתחיל הצעד האחרון והחשוב מכולם – פתיחה מאוחרת של עונת התיירות, והתאוששות לכלכלת יוון.

ענף התיירות היווני: "ביטחון, אמון ובריאות"

ראש הממשלה מיצוטקיס גאה בהתנהלות המקומית עם משבר הקורונה. "אופן ההתמודדות של יוון עם המשבר מראה כי זוהי דרך של ביטחון, בריאות ואמונה. המדינה סיפקה הגנה היגיינית מלאה בכל מקום אירוח, והיום אנו יכולים להיות גאים שאנחנו הולכים בדרכו של קסניוס זאוס, מלך האיין ומי שאמון על אמנות האירוח". מיצוטקיס הוא לא היחיד שגאה בהתמודדות של יוון עם המשבר. יוון זכתה לשבחים רבים על התמודדותה עם המגפה, ותועדו בה 166 מקרי מוות בלבד. "ממש כפי שניצחנו בקרב על הבריאות", מסיים מיצוטקיס, "ננצח גם בזירה הכלכלית".

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן