השקעות נדל"ן בפטרס יוון – לקנות במרכז ובזול! זה שם המשחק בעיר הסטודנטיאלית

נדלן בפטרס
תוכן העמוד:

פטרס (Patras) או בשמה השני פטרה, היא העיר השלישית בגודלה ביוון, אבל המשקיעים הישראלים עדיין לא גילו אותה. מדובר בעיר שבה לומדים כ-70 אלף סטודנטים בשני אוניברסיטאות ומכללות בעיר המחפשים דיור להשכרה. אוכלוסיית העיר גדלה ב-50% בעשור האחרון ומתגוררים בה כיום כ-350 אלף תושבים. מחירי הנדל"ן בפטרס הנוכחיים למטר מרובע במרכז הופכים אותה למקום שצפוי להיות האטרקטיבי ביותר להשקעות נדל"ן ביוון.

העיר פטרס – היכרות לעומק

העיר פטרס היא מהעתיקות בערי יוון; היא נוסדה באלף ה-3 לפנה"ס, ושגשגה בתקופה המיקנית ובמיוחד הרומית, עד המאה ה-9 לספירה. מהמאה ה-13 היא הייתה שייכת לפרנקים, לביזנטיים, לוונציאנים, ולטורקים ששלטו בה בשתי תקופות שונות.

לאחר שהשתחררה משלטון הטורקים ב-1821, התפתחה פטרס במהירות בהיותה עיר נמל בתקופה של פריחת המסחר.

ההיסטוריה של העיר ניכרת בארכיטקטורה שלה, שמותירה על המטייל בה רושם חזק וציורי, כשלאורך כל העיר נפרסת רצועת ים על רקע ההרים, ומבנים ניו קלאסיים יפים מעטרים את העיר.

פטרס כיום מחולקת לעיר עלית ועיר תחתית, שמחוברות ביניהן בגרמי מדרגות רחבות, ורחובות מדורגים. החלק הגבוה של העיר הוא החלק הוותיק, בעוד החלק התחתון והציורי יותר מכיל את מקומות הבילוי, המסעדות ובתי הקפה לצד המוסדות הציבוריים של העירייה, לשכת המסחר, ובית המשפט המקומי.

בזכות הנמל שלה, שממשיך למלא את התפקיד החשוב שמילא תמיד לאורך ההיסטוריה הארוכה שלה, (לאחרונה נפתח הנמל החדש הממוקם כ- 4 ק"מ דרומה ממרכז העיר) פטרס היא אחת הערים המשפיעות ביותר ביוון.

נדל"ן בפטרס – החוכמה היא לקנות במרכז העיר

כאמור, משקיעי הנדל"ן הישראלים טרם גילו אותה, אבל פטרס היא פשוט פנינת נדל"ן וכיום כבר החלו משקיעים זרים ויוונים לגלות את הפוטנציאל שלה והכדאיות של השקעות נדל"ן בפטרס לעומת באתונה ובסלוניקי, שם רבות ההשקעות הזרות בנדל"ן והמחירים עלו בהן משמעותית., כך שכיום רוב המשקיעים פונים להשקעות בשכונות מסביב למרכז.

לעומת זאת, העיר פטרס מציעה הזדמנויות ממש במרכז העיר, במחירים למ"ר שיש להם רק לאן לעלות, במיוחד עם הביקוש הגבוהה מצד הסטודנטים לדירות להשכרה במרכז, בבניינים משופצים ובפרויקטים חדשים.

פטרס 2022 – צעירה, סטודנטיאלית ותוססת

מספיקה הליכה קצרה במדרחוב Riga Fereuo במרכז העיר פטרס, או בטיילת הסמוכה למרינה כדי לקלוט את האווירה המיוחדת בה ולהבין שלעיר הזו יש קסם מיוחד.  לפי מפקד האוכלוסין העיר מנתה בשנת 2011 כ- 214,000 תושבים, ההערכה היום שבעיר מתגוררים כ- 350,000 אנשים ומתוכם כ- 70,000 סטודנטים, הלומדים בשני האוניברסיטאות הגדולות והחשובות שנמצאות בפטרס, בריו השכנה ובמכללות בעיר.

היחס בין כמות הסטודנטים לכמות התושבים בכלל בעיר, מאפיין אותה כעיר צעירה ותוססת, עם אזורי בילוי, בתי קפה, מסעדות וברים שמלאים בכל שעות היום. וכמו שאזורי הבילוי המועדפים על הצעירים הם במרכז העיר, כך גם אזורי המגורים.

הסטודנטים מעדיפים ונהנים לגור במרכז העיר מלא הפעילות, ממנו הם יכולים להגיע בקלות לאוניברסיטאות בסיוע תחבורה ציבורית יעילה וקרובה, ישנן תחנות אוטובוס לאורכו של רחוב Korinthou שנוסע לאוניברסיטה מרחק של כ- 10 עד 15 דקות.

תחנת הרכבת המרכזית נמצאת על קו הים במרכז העיר, כמו גם התחנה המרכזית לאוטובוסים. בימים אלו נבנית תחנה מרכזית חדשה לאוטובוסים במרחק הליכה קצר מהתחנה הנוכחית.

בעיר שני בתי חולים ממשלתיים (סנט אנדרוס הוותיק יותר בצדה הדרומי של העיר, והאוניברסיטה הרפואית של ריו בחלק הצפוני מזרחי שלה) – University Regional General Hospital of Patras, הוא בית חולים כללי ציבורי הממוקם בסמוך לאוניברסיטת פטרס בריו, במרחק של קילומטרים ספורים בלבד מהעיר פטרס.

להשקעות או לבית נופש ביוון – הנדל"ן בפטרס מתאים לכולם

בין אם אתם מתעניינים בנדל"ן ביוון עבור השקעות, קרי דירות בפרויקטים לסטודנטים או כי אתם מחפשים בית נופש ביוון למגורים עבורכם, לעיר פטרס ולפריפריה סביבה יש להציע לכם נדל"ן אטרקטיבי במיקומים מיוחדים מרכזיים, מרהיבים ביופי שלהם ובעיקר בתוליים ממשקיעים ישראלים נוספים עד כה.

החלוצים של פטרס – חברת היזמות SALEM MILLER GROUP

למערכת Invest Away נודע על קבוצת יזמות ישראלית – סלם מילר גרופ שעושה עבודת שטח, מתחת לרדאר, כבר תקופת זמן לא מועטה בפטרס, ומתכננת פרויקטים בבניינים האטרקטיביים ביותר בעיר

משיחה קצרה עם השותפים עולה שהדגש יהיה על רכישת בניינים בעיר והסבתם לבניינים מודרניים, עם דירות עבור סטודנטים שלא נראו כמותם בעיר ואין סטודנט שלא ירצה לגור בהם. לצד פיתוח מוצר מעניין נוסף – בתים פרטיים / דופלקסים בקו ראשון לים בעיירות הסמוכות לפטרס, עבור ישראלים שמעוניינים להחזיק בית נוסף למגורים ביוון.

מעוניינים להשקיע בנדל"ן בפטרס?

מלאו את הטופס לקבלת פרטים נוספים

 

* התוכן האמור לעיל הינו למטרת מידע כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ כלכלי או משפטי. המציגה אינה מתחייבת ו/או מצהירה הצהרה מכל סוג, באופן מפורש או מרומז, בנוגע לדיוק, אימות, תוקף, אמינות, זמינות ושלמות כל מידע אשר הוזכר לעיל. שימוש או הסתמכות על המידע האמור לעיל הוא לשימושך האישי בלבד ועל אחריותך בלבד.  מומלץ להשיג יעוץ חיצוני עצמאי כלכלי ו/או משפטי לפני עשיית או דחיית כל פעולה המבוסס על התוכן הנ"ל.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן