איפה כדאי להשקיע 200 אלף שקל – רמז, שוק הנדל"ן

שוק הנדל"ן העולמי, אליו נפתחנו במהלך השנים האחרונות, מאפשר לכם ביצוע השקעות בסכומים נמוכים, לצד פיזור סיכונים ואף תוך ביצוע עבודת פיקוח בלבד. אז איפה כדאי להשקיע 200 אלף שקל, פולין, אנגליה או בכלל בקרן נדל"ן?
מטבח מעוצב - נדל
תוכן העמוד:

כסף פנוי – בצעו השקעות

כחלק ממרוץ העצמאות הכלכלית, מחפשים רבים את אפיקי ההשקעה המתאימים במיוחד להם. אולם, לא פעם, משקיעים אלו כלל לא מודעים לאפשרויות העומדות בפניהם, בין אם בשל חוסר ניסיון או חוסר ידע.

בעוד רכישת נכס נדל"ן בארץ תדרוש מכם החזקה בהון עצמי די גבוה, לצד השתעבדות למשכנתא והסתפקות בתשואה נמוכה למדי, השקעות נדל"ן מעבר לים, במגוון אפיקי השקעה שונים, יוכלו להביא אתכם להגדלת ההון העצמי וקבלת שקט נפשי.

 

200 אלף – כסף שעושה כסף

סכום ההשקעה הנדון, הוא 200,000 שקלים, מהווה סכום גדול דיו, בכדי לקיים את האמרה הנודעת "כסף עושה כסף". השקעה בשיעור כזה יכולה לעבוד עבורכם, גם אם מדובר על השקעה סולידית למדי.

 

נאסד"ק כמשל לרווחיות

על אף שלא מדובר על עולם הנדל"ן, נמחיש את עוצמת הסכום בעזרת השקעה במדד. בעולם שוק ההון, השקעות במדדים נחשבות לסולידיות למדי, שכן מאגדות מספר גדול של החברות החזקות במשק אותו בוחן המדד.

ביצוע השקעה באחד מהמדדים החזקים בארה"ב, הוא מדד ה – NASDAQ, ביום האחרון של שנת 2016, היה מביא לעליית השקעתכם בכ – 223% במהלך פחות מ – 4 שנים, וזה עוד בטרם חישוב הריבית דריבית. אולם, בשל העובדה שאנו עוסקים בהשקעות נדל"ן ממשיות, ולא בשוק הפיננסי והבורסה, עתה נפרוס את שלל האפשרויות העומדות בפני המשקיעים.

 

אפשרות ראשונה – השקעה ישירה

על אף שבמחוזות ישראל 200 אלף שקלים נחשבים לסכום די זעום, אשר יכול לאפשר, בתנאים מסוימים, דירות צנועות בפריפריה המדינית בלבד, באירופה סכום זה יכול להעמיד לבעליו כוח קנייה משמעותי למדי.

בפני המשקיע הישראלי עומדות מספר אפשרויות לביצוע השקעה ישירה, אשר נשארים במחירים שפויים, בעיקר הודות להיצע הבלתי נגמר ברחבי היבשת הקטנה בעולם, הנפרס בין מספר רב של מדינות, לכל אחת מאפיינים משלה.

 

איפה כדאי להשקיע 200 אלף שקל? – מזרח אירופה

ישנן סיבות רבות להיות מזרח אירופה אופציה אטרקטיבית עבורכם. ראשית, מדובר על האזור האירופי הקרוב ביותר לישראל, מבחינה גיאוגרפית, מה שמאפשר פיקוח אפקטיבי על הנכס ונגישות נוחה אליו.

שנית, מדובר על מדינות אשר היו מצויות תחת שליטת ברית המועצות במאה הקודמת. השלטון הסובייטי, שאינו תמך בקדמה וליברליות, גרם למדינות אלו לפגר מעט מאחור בקצב ההתפתחות שלהן. משכך, מדינות אלו מצויות בקרב הליך פיתוח מתמיד ומאסיבי, אשר יכול להביא להשבחת נדל"ן מידית.

 

גולת הכותרת – פולין

על אף היותה בדרגת מחיר הדומה למערב אירופה בנקודות השקעה רבות, פולין מהווה יעד השקעה אטרקטיבי במיוחד. הממשלה בפולין נודעת ככזו שמקבלת החלטות מושכלות ומחושבות.

דוגמה לכך ניתן לראות במשבר הסאב פריים, אותו עברה המדינה כמעט ללא פגע. אולם, בשל העלאת מחירי הדיור שנוצרה באותה תקופה, החל שוק הנדל"ן המקומי לדשדש ולדעוך.

לאחר שנים בהן זה היה מצבו, החלה המדינה להנפיק תוכניות ייעודיות לרכישת נדל"ן, לפיהן שיעורי הריבית למשכנתאות ירדו, זאת לצד הצעת דיור במחיר מופחת בעבור אוכלוסיות ייחודיות.

נקודות אלו, לצד תחזיות המנבאות לפולין עלייה משמעותית בשלל אספקטים כבר בשנת 2021, למרות הקורונה, מקבעים אותה כאפשרות השקעה הולמת.

 

לרכב על השברים – מדינות PIGS

מדינות אלו הן אלו אשר הוגדרו כנפגעות הקשות ביותר ממשבר החוב האירופי, אשר פקד את היבשת בסוף העשור הראשון של שנות ה – 2000. מדינות אלו נכנסו לחובות משמעותיים, אשר הובילו לקשיים רבים, בהם החלשת כלכלת המדינה, צורך במשיכת משקיעים זרים ונטילת הלוואות.

 

בראש הפירמידה – יוון ופורטוגל

כל אלו, הביאו לחוסר יציבות אזורית, שאינה פסחה על שווקי הנדל"ן המקומיים. בנקודות מסוימות במדינות אלו, הגיעו ירידה מחירי הנדל"ן לשיעור העולה על 50%. שתי דוגמאות למדינות אלו הן פורטוגל ויוון, שכן הראשונה הצליחה לייצב את מחירי הנדל"ן בה רק בשנת 2016, בעוד השנייה, אשר הייתה האחרונה לעבור את המשבר, עשתה זאת בשנת 2018.

משכך, אלו יכולות להיות אפשרות אטרקטיבית למדי.

 

אזורי פיתוח עתידיים – צפון אנגליה ומזרח גרמניה

כאמור לעיל, עיקר ההשקעות הריאליות במדינות אלו מתבצעות ככל שמתרחקים מהמרכז, ומתקרבים לפריפריה. בדומה לכך, גם אנגליה וגרמניה, שתי מעצמות בקנה מידה בין לאומי, מאפשרות נדל"ן אטרקטיבי ככל שמרחקים ממוקדי ההשפעה.

אזורים אלו היו מצויים תחת פיתוח פחות במאה הקודמת, שכן עקר ההשקעה התמקדה באזורי המרכז, בין אם מדובר על מחוז NRW הגרמני, ובין אם מדובר על לונדון רבתי בממלכה.

 

הנקודות המיועדות

גרמניה כיום מצויה בהליך פיתוח מתמיד של אזורה המזרחי, לאחר שנות קיפוח מטעם השלטון הסובייטי. בדומה לכך, תוכנית העצמה לצפון הממלכה צפויה לחבר בשנים הקרובות את ערי הצפון באנגליה, בהן שפילד, מנצ'סטר ועוד אל מרכז המדינה, ע"י יצור תשתיות רחב. היות הצפון מוקד סטודנטיאלי פורה מעניק לכם הזדמנות פז לביצוע השקעה.

 

לנוחיותכם – פירוט השקעות חכמות בחו"ל:

מיקום השקעה

מחיר מ"ר ממוצע במרכז מחיר מ"ר ממוצע בפרברים תשואה גודל דירה שניתן לרכוש עם 60% משכנתא

נק' בונוס

קרקוב (פולין)

13,606.91 זלוטי 8,394.97 זלוטי 4.51% – 3.98% 69 מ"ר פרברים

כלכלה איתנה, שצפויה להתגבר על הקורונה

סלוניקי (יוון)

1,687 יורו 1,264 יורו 4.85% – 4.58% 74 מ"ר במרכז העיר

ערך הנדל"ן בעיר עלה ב – 3 הרבעונים הראשונים של 2019 בכ – 8.52%.

פורטו (פורטוגל)

2,701 יורו 1,598 יורו 6.86% – 5.59% 78 מ"ר בפרברים

מערכת מיסוי שכמעט ולא תוסיף עלויות עסקה

שפילד (צ. אנגליה)

2,789 פאונד 2,312 פאונד 4.77% – 4.34% 40 מ"ר במרכז העיר

מעונות סטודנטים רבים במחירים אטרקטיביים הרבה יותר מהמחירים הממוצעים

 

אפיק שני –  קרנות נדל"ן, למתחילים ולמתקדמים

מעבר לביצוע השקעה ישירה, עומדת לכם האפשרות לבצע השקעות בקרנות נדל"ן. בדומה לקרנות השקעות משותפות, קרנות נדל"ן מהוות מוקד השקעה, אשר מניב מתוך ניהול פרויקטים בתחום הנדל"ן.

הקרן מנוהלת ע"י אנשי מקצוע שונים, בהם אנליסטים וכלכלנים, בראשם מנהל השקעות, אשר בוחן את אפיקי ההשקעה השונים ובונה תיק השקעות, אשר יביא לתשואה מקסימלית בעבור המשקיעים.

 

יתרון ראשון – הראשונים בתור לכסף

ראשית, יש לעמוד על כך שקרנות הנדל"ן מציגות רף מינימלי של כבוד למשקיעים. מנטליות של משיכת דמי ניהול רק לאחר הצגת רווח לבעלי המניות, יוצרת וודאות בנכונותן של הקרנות לדאוג ראשית לרווחיכם.

 

פיזור סיכונים גבוהה הודות לחסם כניסה נמוך

כמו כן, קרנות הנדל"ן מציגות חסם כניסה נמוך ביותר, המאפשר לכם להחליט האם לפזר את הכסף בין מספר קרנות השקעות, או לחילופין לשים את כל הביצים על מנהל השקעות אחד, בשל רזומה מרשים שהאחרון מחזיק בו בתחום.

 

לבסוף – היצע בלתי נגמר

בשונה מהמצב בעבר, כיום עולם ההשקעות הוא גלובלי, מקיף ונגיש. כיום ישנה פריסה רחבה של קרנות בעולם, המאפשרת לכם לבצע השקעות בכל נקודה על גבי הגלובוס. כמו כן, מבנה הקרן, היוצר התאגדות של מספר בעלי הון, מאפשר הגדלת היקף הפרויקטים הניתנים לביצוע.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן