לא רק יין פורט: מה הופך את העיר פורטו לפופולרית?

במורדות שפך הדורו, ניצבת לה בגאון כבר אלפי שנים העיר פורטו. המטרופולין המרכזי והשוקק הזה הוא מקום עם היסטוריה מרשימה, מסחר עכשווי פועם ושלל מקומות נהדרים לבילוי – לתיירים ומקומיים כאחד. אז מה הופך אותה לפופולרית ואהובה כל כך? הצטרפו לסיור וירטואלי בין כנסיות בארוק נוצצות, רחובות קטנים וציוריים, קתדרלות מרשימות וחופים שאפשר רק לקנא בהם.
נמל סירות בפורטו
תוכן העמוד:

הריביירה

אזור הריביירה של פורטו רחב מאוד, וכיף גדול לטייל בו. תיירים ומקומיים כאחד משוטטים בטיילת היפה, בפיאצה השוקקת ובשלל הברים והמסעדות הפזורים באזור, ונושמים עמוק את התמונה הפסטורלית והיפה. תוכלו לטייל לאורך קו הנהר או לנוע בין הבתים הפסטליים והסמטאות הקטנות – כך או כך צפויה לכם הנאה מושלמת!

גשר לואיס

זהו סמלה התעשייתי של העיר פורטו, ובעיר בה יש מסחר מפותח כל כך ומתקיימים קשרים נדלניים רבים כל כך – זוהי בהחלט סיבה לגאווה! הגשר מורכב מקשת דו מפלסית, והוא נבנה בשנת 1886. המבנה המרשים מתנשא לגובה של כ-45 מטרים והוא חוצה את שתי גדותיו התלולות והסלעיות של נהר הדורו. מהקומה העליונה, המשמשת גם את הרכבת הקלה של העיר, תוכלו להשקיף על הריביירה הממוקמת אי שם למטה. כדי להשלים את החוויה, תוכלו להשתמש בפוניקולור ולרדת לחוף הים.

כנסיית סאו פרנסיסקו

הכנסייה המיוחדת היא גם הכנסייה הגותית האחרונה שנבנתה בפורטו, ובנייתה הושלמה בשנת 1425. היכנסו אל ממלכת הגותיקה העתיקה הזו והביטו בחלונות הארוכים, הכוללים ציורי ורדים מקסימים וויטראז'ים מהממים. החלקים הפנימיים של המבנה עוצבו מחדש בין השנים 1500-1700 והם מציעים למבקרים צפייה בכמה מגילופי העץ היפים והמפוארים ביותר שיש, הכוללים ציפורים, מלאכים ושלל אלמנטים מיוחדים מגולפים עץ טהור. לא כדאי לפספס!

ארמון דה בולסה

סמוך לכנסיית סאו פרנססיקו נמצא ארמון דה בולסה, אחד המבנים הכי מרשימים בעיר פורטו – ואיך אפשר שלא, כשהמבנה נבנה מלכתחילה במטרה למשוך את המשקיעים לעיר? כבר במאה ה-19 הבינו המקומיים את חשיבותם של מבנים מכובדים המהווים מוקד משיכה לעשירים מקרוב ומרחוק, וכך נבנה ארמון דה בולסו, המשתרע על פני שתי קומות ומציע חדרים מעוצבים בפאר רב, כל אחד בסגנון ייחודי. בחלקו הפנימי של המבנה תוכלו להתרשם ממגוון גילופים דקורטיביים, פסלים מרשימים, עבודות גבס מדהימות, נברשות מפוארות ואריחים יוקרתיים, ולדמיין בקלות כיצד נראו כאן החיים ממש לא מזמן…

כנסיית קלריגוס

בשנת 1763, כשבנייתה של הכנסייה הזו הסתיימה, ידעו תושבי פורטו לבטח: זהו המבנה הגבוה ביותר בפורטוגל! מאז עברו לא מעט מים בנהר הדורו, אך כנסיית קלריגוס עדיין נחשבת לאחד המבנים המיוחדים והגבוהים בעיר, שגובהה הוא 75.6 מטרים, לא פחות! פנים המבנה מאופיין בגילופים עדינים ובמרכזו עומד שעון עצום, שכדאי לקחת כמה צעדים אחורה כדי לקלוט את כולו. לאמיצים שבחבורה יחכה בתום 240 מדרגות גם נוף פנורמי מהמם על כל העיר, כדאי!

שכונת פוז דה דורו

זוהי אחת השכונות האמידות בפורטו וגם אחת הרומנטיות והיפות שבהן. השכונה היפה ממוקמת במקום בו נהר הדורו פוגש את האוקיינוס, והיא מציעה גם טיילת ארוכה מנוקדת עצי אורן נעים ברוח ואפילו פרגולה מרשימה שנבנתה בהעתק כמעט מושלם לזו שנמצאת בעיר ניס. מלבד נוף משגע, באזור יש מגוון בתי קפה, מסעדות אופנתיות וחנויות טרנדיות.

החופים של פורטו

החופים של פורטו הם שם דבר, וללא ספק נתנו לה לא מעט מהאופי המיוחד שלה. במרחק כמה דקות נסיעה מהעיר יחכה לכם האוקיינוס האטלנטי, מרחב עצום בו תוכלו לנקות את החושים, להפקיר את עצמכם לגלים ולמים וליהנות מהרוח הקלילה. רבים מהחופים הפזורים סביב פורטו זוכים בדגל הכחול מדי שנה, כשהנוח מביניהם הוא חוף "מאטוסינהוס", הממוקם ממש מעבר לפארק סידייד. אם תרצו לשלב גם טיול עם הביקור בחוף, תוכלו לבקר בעיר הסמוכה מיראמר, בה יש גם קפלה יפהפיה מהמאה ה-17 הממוקמת בין רצועת הים החולית, הענקית והזהובה שלה.

מידע שכדאי לקרוא לפני שמשקיעים בפורטוגל
דילוג לתוכן