השקעות נדלן בלאגוס – הצד הטוב של רעידות האדמה

בעוד רבים בוחרים נקודה לביצוע השקעה לאור התשואה המיידית, מצויים גם אלו אשר בוחרים לבצע השקעה שתשלם יותר בטווח הארוך. עם חופים מדהימים, שנוצרו בשל תזוזות הלוחות הטקטוניים באזור, המושכים מיליוני תיירים, ייתכן שהשקעות נדל"ן בלאגוס נועדו עבורכם.
חוף ים בלאגוס, פורטוגל
תוכן העמוד:

השקעות בפורטוגל – זה הזמן

החל מאמצע שנת 2010 ועד לתחילת שנת 2014, מחירי הנדל"ן בפורטוגל היו במגמה שלילית. המשבר הכלכלי פגע בפורטוגל באופן קשה מאוד, אשר הביא את מחירי הנדל"ן במדינה לשפל חסר תקדים.

אולם, מאז אותה שנה, החלו לעלות מחירי הנדל"ן במדינה, ובשנים האחרונות מציגות גידול עקבי, הנע בשנים האחרונות בין 3.5% – 2%.

כמו כן, פורטוגל מתעלה על ישראל בכל הנוגע לתשואה. בעוד נכסי הנדל"ן במחוזותינו מצליחים להכניס לבעליהם שיעור הנע בין 3.5% – 3% בלבד, נכסי נדל"ן בפורטוגל מניבים בערים המרכזיות תשואה הנעה בין 6.2% – 5.4%.

 

אלגארבה – סוף אירופה שמאלה

אלגרבה, או בעברית, המערב, הוא חבל ארץ בפורטוגל, אשר קיבל את שמו הודות למיקומו הגיאוגרפי, שכן מצוי באזורה הדרום מערבי של המדינה, ובעצם מצוי בקצה המערבי של אירופה.

חבל הארץ, השוכן למרגלות האוקיינוס האטלנטי, משמש בית לכ – 438,400 תושבים, הנפרסים לאורך מספר ערים ומחוזות.

אומנם חבל הארץ הדרומי נחשב לבעל הכלכלה הדלה ביותר ברחבי פורטוגל, אולם, לאחר בחינת הנתונים באופן ממוקד, ניתן לראות כי מדובר על יעד השקעה שראוי להיכנס לרשימת האפשרויות.

 

תיירות – ממשיכה לעלות

חבל הארץ הדרומי, על אף גודלו הקטן, מצליח למשוך אל קרביו לא מעט מבקרים. משכך, מהווה ענף התיירות סקטור מכריע במחוז הדרומי, שגודלו עומד על 5,412 קילומטרים רבועים, אשר מביא להכפלת האוכלוסייה במחוז מדי שנה, בעת שיא תקופת התיירות.

בין הנקודות התיירותיות, המושכות את המבקרים, ניתן למצוא את החופים המרהיבים, ולצידם, מגרשי גולף רחבי ידיים, אשר משכו בשנת 2018 סך של 1.3 שחקנים אל המגרשים הפרוסים במחוז.

 

אז כמה שווה כלכלת אלגארבה

בבחינת הנתונים, ניתן לראות כי ישנה מגמת עלייה, אשר יכולה להביא את תמ"ג המחוז, אשר עמד בשנת 2018 על 9.274 מיליארד, לעלות.

בעוד בשנת 2018, הכניסה המדינה מעל למיליארד יורו, תוך הצגת עלייה של 4.7% לעומת 2017, אשר עלו בשנת 2019 בעוד 7.2%. כמו כן, שנת 2019 רשמה מספר עלייה במספר נתונים נוספים.

בין היתר, נרשמה עלייה של למעלה מ – 800 אלף תיירים במחוז, אשר קבעו סך מבקרים של 5.07 מיליון.

 

הבנו, שווה. איפה להשקיע?

לאחר שראינו כי המחוז בעל פוטנציאל גידול בהמשך הדרך, לצד פיתוח בהתהוות, עתה נעבור למטרה שלשמה נתכנסנו.

בעוד חלק ממשקיעי הנדל"ן בוחרים במיקום ביצוע ההשקעה לאור אחוז התשואה הנמדד, אחרים בוחרים להשקיע את כספם בנכס נדל"ן שערכו צפוי לעלות בעתיד הקרוב. בעבור אלו מכם שמחפשים תשואה גבוהה בזמן קצר, בואו לגלות את לאגוס.

 

לאגוס – הפורטוגזית

כפי שניתן להבין, לאגוס היא אחת מערי החוף, המצויות בשטחה של אלגארבה. שטחה של העיר עומד על 212.99 קמ"ר, המאכלסים מספר תושבים הנאמד בכ – 30,374, נכון לתחילת שנת 2020.

בעבר, בשל מיקומה האסטרטגי, ובשל הנמל המצוי בעיר, שימשה העיר ליציאה למסעות הכיבושים של האימפריה הפורטוגזית. סממן לחשיבות העיר ניתן לאתר באפריקה, שכן העיר הגדולה ביותר בניגריה בפרט וביבשת בכלל נקראה לאגוס.

 

מותאמת למאה ה – 21 – כלכלת העיר

בעבר, כאמור, נודעה העיר בעיקר בשל הנמל בה. משכך, טבעי כי כלכלת העיר נסמכה על ענפי הכלכלה הימיים, בהם דיג וסחר. אולם, עם חלוף הזמן, הבינו מקבלי ההחלטות המקומיים כי לים שימושים נוספים, ובראשם, אטרקציה למשיכת תיירים, ואלו החלו להשקיע בענף החל משנת 1960.

כיום, נודעת העיר בעיקר כעיירת חוף תוססת, הקוסמת לצעירים. מעבר למסיבות ולמועדונים המצויים ברחבי העיר, נודעה העיירה בשל חופי הים הייחודיים בה, אשר זיכו את העיר, בשנת 2012, בפרס Quality Coast Golden Award.

עיקר הייחוד של חופי העיר נובע בשל התוואי הגיאוגרפי באזור בו יושבת העיירה, אשר הושפע לאורך השנים מתזוזת הלוחות הטקטוניים, והוביל ליצירת מצוקים לאורך קו החוף.

 

השקעות נדל"ן בלאגוס – בינגו עבור משקיעים עונתיים

כאמור, לאגוס בפרט ואלגארבה בכלל, מצויות בהליך פיתוח, אשר נועד להשביח את אזור דרום פורטוגל, ובכך, למשוך אליו משקיעים זרים.

אומנם השקעה זו אינה מתאימה לכל אדם, אך בעבור אלו המעוניינים לבצע השקעה ביעד תיירותי, בו קיימת תחלופה קבועה של שוק השוכרים, מדובר בלא פחות ממציאה, שכן לצד התשואה, יכול לשמש את בעל הנכס ומשפחתו כיעד נופש בלא עלות.

 

תשואה שנתית? – לא המשחק של לאגוס

היקף התיירות במחוז הדרומי עולה על זו של ישראל בשיעור הנע סביב 25%. כמות זו של מבקרים מאפשרת ביצוע שכירויות קצרות טווח, המעלות את תשואת הנכס באופן משמעותי.

אומנם התשואה הממוצעת בלאגוס נמוכה מהממוצע הארצי והאף האזורי, עם תשואה שנתית הנאמדת בכ – 4.5% בלבד, אולם נתון זה פחות רלוונטי בעבור ייעדי תיירות, אשר על פי רוב, מציגים תשואות גבוהות באופן משמעותי במהלך עונות התיירות.

 

שיטת המיסוי בלאגוס – קוסמת למשקיעים זרים

נפתח בבשורה משמחת. בין ישראל לבין פורטוגל חתומה אמנת מס. אמנה זו תמנע תשלום מס כפול בעתיד, הן בשל עלויות רכישת הנכס, השבחתו ואף בגין דמי השכירות החודשיים. מעבר לנתון זה, ישנם מספר יתרונות נוספים להשקעות במדינה האיברית.

ישנם שני תשלומי מס שונים, אותם על משקיעים לשלם עם רכישת נכס חדש במדינה.

שני המיסים האמורים, הם מס הבולים ומס בעלות. בעוד שיעורו הקבוע של מס הבעלות עומד על 0.8%, שיעורו של מס הבולים יהא לכל היותר 0.8%, ויכול לרדת עד לכדי 0.3%, הכל בהתאם למיקום ושווי הנכס.

יש לציין כי בעת רכישת נכס יד שנייה, יוטל על הרוכשים מס הנקרא מס העברה, אשר שיעורו נע בין 6.5% – 5% משווי הנכס. למרות זאת, מומלץ בטרם רכישת נכסים אלו להיוועץ עם בעל מקצוע, שכן לא פעם תוכלו לקבל פטור מתשלום המס האמור.

מידע שכדאי לקרוא לפני שמשקיעים בפורטוגל
דילוג לתוכן