מחוץ למסלול המוכר: טיול יום מחוץ לליסבון שכדאי לגלות

בירת פורטוגל היא כבר מזמן אחד היעדים האהובים על תיירים מכל רחבי העולם. טיול לפורטוגל זוכה לפופולריות רבה, וניתן להבין בקלות מדוע – הארכיטקטורה הקולוניאלית העליזה והצבעונית, חיי הלילה התוססים ורצועת החוף המהממת והנגישה הם רק חלק מהסיבות לכך. אך אם אתם רוצים לגלות את פורטוגל האמיתית, זו שמחוץ למסלול המוכר ומחוץ לעיר הסואנת, הנה כמה המלצות מעולות לטיולי יום בפורטוגל, שיוסיפו לחוויה המקומית שלכם נופך מיוחד במינו.
מגדל על המים בליסבון
תוכן העמוד:

ארמון פנה

מיקום: העיירה סינטרה

בין גבעות סינטרה שוכן אחד הארמונות היפים והמפוארים בפורטוגל – ארמון פנה. האגדה החיה והצבעונית הזו ממוקמת בגובה רב, כך שצפויים לכם נופים מהממים וירוקים כשתביטו למטה, זאת בנוסף ליופיו המשכר של הארמון עצמו. כיום נחשב הארמון למונומנט לאומי המושך אליו תיירים רבים.

הוא נבנה בראשית המאה ה-16 ושופץ על ידי המלך פרדיננד השני במאה ה-17. האתר זכה גם – ולגמרי בצדק – לתואר "אתר מורשת עולמי" על ידי ארגון אונסק"ו.

 

קאבו דה רוקה וקאסאיס

מיקום: קאבו דה רוקה, כ-40 ק"מ מערבית לליסבון

הצוקים המהממים של קאבו דה רוקה הם גם הנקודה המערבית ביותר באירופה – וזו לבדה סיבה מספקת להגיע לביקור של יום באזור. שרשרת הצוקים המהממת בקאבו דה רוקה מתנשאת לגובה של 150 מטרים, וממנה נשקף נוף עוצר נשימה של האוקיינוס האטלנטי.

מלבד הטבע המתפרץ במלוא עוזו, זהו מקום בעל משמעות היסטורית עמוקה, שכן בעבר האמינו יושבי העולם כי הנקודה הזו – המערבית ביותר באירופה, כאמור – היא גם "נקודת סוף העולם", ומעבר לה טמונות סכנות רבות.

את הטיול תוכלו לשלב (ומומלץ לעשות זאת) עם ביקור בארמון קווינטה דה רגאלה – צפויה לכם חוויה מיסטית, לא פחות!

 

פטימה ונזרה

מיקום: כ- 130 ק"מ צפונית לליסבון

יום של קסם, מיתולוגיות ואמונות דתיות מחכה לכם בעיירות פטימה ונזרה. לפטימה יש משמעות אדירה מבחינה דתית, שכן זהו האתר בו נראתה "גבירתנו מפטימה" לאחרונה ולכן הוא עמוס בסיפורי ניסים, כוחות ריפוי קסומים ואלפים מגיעים אליו ונמשכים אחר הייחוד הקתולי העתיק.

מפטימה תוכלו להמשיך באותו היום אל העיירה נזרה, וליהנות מטיול מסוג אחר לגמרי. נזרה ממוקמת לחופיו של האוקיינוס השקט והיא מהווה את אחד האתרים הפופולריים ביותר לגלישה. שם, בין צוקים מרהיבים וגלים אינסופיים, תוכלו להתמכר לתחושת החופש וליהנות משחרור מוחלט.

 

מנזר ז'רונימוס

מיקום: רובע בלן, מערב ליסבון

מנזר ז'רונימוס הוא אחד מאתרי הכבוד של העיר ליסבון. הוא ממוקם ממש בעיבורה של העיר ותוכלו לבלות בו יום שלם בקלות. המנזר מציג ארכיטקטורה מפוארת שהעניקה לו בשנת 1983 מעמד של אתר מורשת עולמי מאת ארגון אונסק"ו. הוא נבנה בסוף המאה ה-15 לאחר שהוזמן על ידי המלך מנואל הראשון.

 

כפר הדייגים ססימברה

מיקום: 40 ק"מ דרומית לליסבון

כפר הדייגים ססימברה הוא אחד המקומות האותנטיים והפסטורליים ביותר שיש בפורטוגל.

במרחק נסיעה קצר מליסבון תוכלו לחצות את הגשר הארוך ביותר באירופה (Vasco da Gama) לשוטט באתר הנופש היפה, ליהנות מדגים טריים ושפע של פירות ים, לבקר בטירת ססימברה העתיקה שבנייתה מתוארכת למאה ה-12 ופשוט להירגע בין הגלים, האנשים היפים והנוף המקסים.

 

טיול יין בצ'לירוס ובוצ'לס

מיקום: כ-70 ק"מ צפונית לליסבון

אוהבים יין? אתם חייבים לעצמכם ביקור, לפחות אחד, באזור הגפנים הממוקם מצפון לליסבון, בו תוכלו לדגום את מיטב הענבים של פורטוגל.

המדינה נחשבת לאחת ממגדלות היין הנחשבות בעולם, ובמהלך הסיור באזור צ'לירוס ובוצ'לס תוכלו לצאת לסיורי יין טעימים במיוחד, לטעום כמה מהזנים הנדירים ביותר שיש לפורטוגל להציע וללמוד בתוך כך גם על ההיסטוריה המיוחדת של האזור.

מידע שכדאי לקרוא לפני שמשקיעים בפורטוגל
דילוג לתוכן