השקעות נדל"ן באביירו – על ונציה הפורטוגזית שמעתם?

מעבר לשיעורי התשואה הנמוכים בארץ, רבים עוברים להשקיע מעבר לים בשל הרצון לרווח מעליית מחירי הנכס. השקעות נדל"ן באביירו מאפשרים לכם להשקיע בעיר שטרם ביצעה את קפיצת הנדל"ן המשמעותית, עיר ייחודית, בה פורחים האקדמיה וענפי הכלכלה השונים. מתאים לכם?
סירות בפורטוגל
תוכן העמוד:

השקעות בפורטוגל – לעלות על הגל בזמן

מעבר להענקת דרכון לצאצאי מגורשי ספרד, קיבעה עצמה פורטוגל כיעד אטרקטיבי גם בפני אוכלוסייה אחרת, זוהי אוכלוסיית משקיעי הנדל"ן.

המשבר הכלכלי, שהכה במדינה באופן קשה והוביל למחירים נוחים, לצד היקף תיירות מרשים ותשואה העומדת בממוצע על 6%, מציגים יעד השקעות עדיף על ישראל בפרט, ועל נקודות אחרות בעולם בכלל.

 

מערכת המיסוי הפורטוגזית – נוחה וידידותית למשתמש

מעבר לאמנת המס החתומה בין ישראל לפורטוגל, המונעת תשלומי מס כפולים בגין רווחי השכירות והשבחת הנכס, לפורטוגל ולפורטו מספר יתרונות נוספים המביאים למשיכת משקיעי נדל"ן רבים.

ראשית, בעת רכישת נכס בשטחי פורטוגל, יהא עליכם לשלם שני תשלומי מס שונים. הראשון, הוא מס הבולים, ששיעורו עומד על 0.8% – 0.3% משיעור מחירו של הנכס, ומשתנה על פי ערכו.

המס השני אותו יהא עליכם לשלם הוא מס הבעלות, ששיעורו קבוע ועומד על 0.8%.

 

לפני שנגיע לעיקר – מחוז סנטרו

אחד מהיעדים היותר אטרקטיביים שיש לפורטוגל להציע הוא מחוז סנטרו. המחוז, אשר מצוי במרכזה של המדינה, הוא בעל נתונים כלכליים מרשימים, ונחשב לאחד המחוזות האיכותיים במדינה.

בשנת 2018, 38.2 מיליארד הדולר שהכניס למדינה היוו כ – 18% מהתמ"ג המדיני הכולל.

כמו כן, מתוך המחוז יוצאים קווי תחבורה מהטובים במדינה אל עבר שטחם המטרופוליני של פורטו וליסבון, העוגנים הכלכליים של פורטוגל, מה שהופך את המחוז לאטרקטיבי ביותר עבור בני מעמד הביניים, אשר מעוניינים בנגישות לעיר הגדולה ובחיסכון כלכלי באותה העת.

 

מחוז סנטרו והשקעות נדל"ן

פורטוגל, ככלל, נחשבת לאחת המדינות הזולות לביצוע השקעות נדל"ן. בעוד מחיר הנדל"ן הממוצע בקרב שכנותיה האירופיות לא נמוך, דוגמת אנגליה וצרפת המציגות עלות מ"ר ממוצעת העומדת על 2,649 ו – 2,300 יורו בהתאמה, עומדת פורטוגל, בה ערך מ"ר ממוצע עומד על 1,187 יורו.

כאמור, הרציונל הכלכלי מהווה שיקול מכריע בטרם ביצוע השקעות נדל"ן, ומשכך הובלנו אתכם אל מחוז סנטרו.

מחירי הנדל"ן הממוצעים בעיר נופלים משמעותית מהממוצע הפורטוגלי, שכן מחוז סנטרו, יחד עם מחוז אלנטחו, הם שני המחוזות הזולים ביותר במדינה. לשם השוואה, מחיר מ"ר ממוצע במחוז, לפי אתר Properstar, יהא נמוך מ – 1,000 יורו למטר, פער של למעלה
מ – 10%, במדינה שמראש נחשבת לזולה.

מבין כלל הערים אותם מציע המחוז המדובר, הכירו את אביירו, כדאי לכם.

 

אביירו – מי?

אביירו, אשר שטחה מכונה גם ונציה הפורטוגלית, היא עיר בצפון פורטוגל. כינוי העיר, אשר שטחה נאמד בכ – 197.58 קמ"ר, ניתן לה בשל התעלות הייחודיות הפרוסות ברחבי העיר, בצדם חופי האוקיינוס האטלנטי, למרגלותיו היא שוכנת. אוכלוסיית העיר, על פי אתר City population, עמדה על 78,734 תושבים, נכון ל – 1 בינואר 2020.

בעבר, נודעה העיר כיצואנית מלח אזורית בהיקפים גבוהים מאוד, אולם, עם הגעת העידן החדש, בו הטכנולוגיה והקדמה קבעו את מקומם כמוקדי הכלכלה העיקריים, נאלצה העיר לגוון את מקורות ההכנסה שלה, פעולה אותה ביצעו מקבלי ההחלטות באביירו באופן מוצלח.

 

בראש כלכלת אביירו – ענף התיירות

כאמור, העיר בעלת תעלות, המשווים לה מראה ציורי וייחודי, אותו לא ניתן למצוא במקומות רבים ברחבי העולם. משכך, משמש ענף התיירות כסקטור משמעותי מבחינת הכנסות העיר.

ראשית, ניתן לראות כי העיר ידעה להסתגל יפה למציאות החדשה, לצד שימור היסטורית העיר. בדומה למקבילתה האיטלקית ונציה, מציעה אביירו לתיירים שייט ברחבי התעלות המקומיות.

אולם, השיט באביירו מתבצע בגונדולות מקומיות, הקרויות Moliceiros, אשר שימשו בעבר להעברת מלח מהעיר.

בנוסף, תיירים רבים מגיעים לעיר לביקור באזור ארטה נובה, בו מצויים מספר מבנים ארכיטקטוניים יחודיים, אשר חלקם עומדים עוד מימי המאה ה – 15.

 

תעסוקה – התמקצעות טכנולוגית

כמו כן, כלכלת אביירו נסמכת על עולם ההייטק, בעיקר בתחום הנדסת התוכנה. מעבר למרכז ה – R&D בעיר, המשמש כמרכז הפעילות של תחום התקשורת האזורי, אוניברסיטת אביירו משלבת בשוק התעסוקה המדובר, במספר רב של קורסים טכנולוגיים אותם היא מציעה, סך של 15,000 סטודנטים בתחום מדי שנה.

 

אקדמיה – אביירו מפתיעה לטובה

לצד שילוב הסטודנטים בתעסוקה העירונית, אשר נועדה להשבחת וגידול האוכלוסייה בטווח הארוך, יש לציין את אפיק הכנסה הסטודנטיאלי בעיר.

אוניברסיטת אביירו, אשר נוסדה בשנת 1973, משמשת כמרכזם האקדמי של לא פחות מ – 10,000 סטודנטים, המתגוררים בעיר. יש לציין כי מדובר על האוניברסיטה השנייה בטיבה בפורטוגל, וה – 354 בטיבה בעולם, נכון לשנת 2018, על פי מגזין טיים.

יוקרתה ורמתה של האוניברסיטה מושכים סטודנטים רבים, המגבשים אפיק הכנסה נוסף למשקיעים בעיר.

 

השקעות נדל"ן באביירו – סולידי ויעיל

אביירו, אם כן, היא עיר בעלת אפיקי הכנסה רבים ודי מבוססים. בין אם בוחנים את תיירות הפנים, הנובעת מתוך תוואי העיר הייחודי, ובין אם בוחנים את הכלכלה והאקדמיה, אשר פורחות בעיר השנים האחרונות, ניתן לקבוע שאביירו מצויה בעיצומו של הליך פריצה.

משכך, לעיר פוטנציאל גידול בעולם הנדל"ן, הנוגע בעיקר לשווי הנכסים בעיר. במידה ויתממש הפוטנציאל האמור, אביירו יכולה להביא לתשואה, הנוגעת  לשווי הנכס בלבד, המשוערת בעשרות אחוזים בזמן קצר מאוד.

 

אביירו במספרים – מה העלות ומה התשואה?

העיר, בדומה למרבית הערים בעולם, מציגה פער לא מבוטל בין שיעורי העלות וההכנסה אותם תקבלו במרכז העיר או בפריפריה.

 

מרכז העיר

מחירי הדיור במרכז העיר גבוהים משמעותית מאשר אלו המצויים בפריפריה, כפי שנראה בהמשך. טווח המחירים המוצע במרכז העיר, בעבור מטר רבוע, נע בין 2,200 – 1,200 יורו, כאשר המחיר הממוצע עומד על 1,837.5 יורו.

שיעורי התשלום הממוצעים בעיר, בעבור דירת חדר אחד, עומדים על 512.5 יורו, ונעים בין 650 – 400 יורו לחודש. בעבור דירת שלושה חדרים יעלה המחיר הממוצע כמעט ב – 50%, ויעמוד על 781.25 יורו, וינוע בטווח שבין 850 – 700 יורו.

 

פריפריה

כאמור, פרברי העיר מציגים עלויות נמוכות יותר בעבור הרוכש הממוצע. בעוד המחיר המינימלי בעבור מ"ר במרכז העיר עומד על 1,200 יורו, מחירי דיור בפרברים ינועו בין 1,000 – 900 יורו בלבד באזורים המרוחקים.

בעוד התשואה העולה בעבור דירת חדר נעה בין 500 – 300 יורו, התשואה בעד דירות גדולות יותר יכולה להאמיר עד לכדי 700 יורו, ותעמוד בממוצע על 556.25 יורו בחודש.

מידע שכדאי לקרוא לפני שמשקיעים בפורטוגל
דילוג לתוכן