השקעות נדל"ן במדיירה – אי שהוא אימפריה

רובכם לא מכירים את האי, ואלו שכן, כנראה מכירים אותו בתור מקום לידתו של כריסטיאנו רונאלדו. אולם, למרות המרחק משמעותי מהיבשות המרכזיות, הצליחו הרשויות במדיירה להפוך את האי הקטן למעצמה תיירותית (באופן יחסי) ולאזור סחר פורה. בואו לגלות, האם השקעות נדל"ן במדיירה אטרקטיביות עבורכם?
חוף מידיירה, פורטוגל
תוכן העמוד:

למה בכלל להשקיע בפורטוגל?

פורטוגל, אחת המדינות האירופאיות שנפגעו באופן הקשה ביותר מהמשבר הכלכלי העולמי. משכך, הפכה המעצמה ההיסטורית ליעד השקעות פופולרי, במיוחד לאור העובדה שהמשבר הוביל לירידות מחירי הנדל"ן עד לשנת 2016.

אולם, החל מאותה שנה, החלה פורטוגל להציג נתונים כלכליים חיוביים, הן מבחינת האבטלה המדינית והן מבחינת התוצר הלאומי הגולמי. הנתונים החיוביים לא פסחו גם על שוק הנדל"ן, שעל אף הירידה החמורה שהציג, הצליח בסוף העשור להציג עלייה של 13.45%.

נתון זה, לצד ענף התיירות המתחזק במדינה, אשר משכה לגבולותיה בשנת 2019 כ – 27 מיליון תיירים, מושכים רבים לבצע השקעות נדל"ן בפורטוגל.

אחת מנקודות ההשקעה מצויה במרחק לא קצר מליסבון, ובמדויק, כ – 860 קילומטרים ממנה. על אף שהקרובה יותר למרוקו מאשר לבירת פורטוגל, הכירו את אחת מנקודות ההשקעה אותן יכולה פורטוגל להציע, מדיירה.

 

לפני ביצוע השקעות נדל"ן במדיירה – קצת על העיר

מדיירה היא כינוי לקבוצת איים (או ארכיפלג) אוטונומיים, השייכת לרפובליקה הפורטוגזית, החל מיום גילוייה בשנת 1418. מבין שמונת האיים המרכיבים את מדיירה, רק שניים, מדיירה ופורטו סנטו, מיושבים.

גודלו של האי מדיירה, אשר נוצר מהתפרצות של הר געש, עומד על 801 קילומטרים רבועים. האי מציע לתושבים, שמספרם נע סביב 254 אלף, ולנופשים באי, רצועת חוף שאורכה כ – 137 קילומטרים.

האי, השוכן בצפון האוקיינוס האטלנטי, מצוי במרחק די גדול מכל אזור מיושב אחר, שכן אזור היבשה הקרוב ביותר הם האיים הקנריים הספרדיים. יש לציין כי על אף הקרבה הגיאוגרפית של מדיירה לאפריקה, מבחינה פוליטית, תרבותית וכלכלית, מדובר באי אירופי לכל דבר.

 

כלכלת מדיירה – מרכז עסקים קטן גדול

על אף גודלו הקטן, האי מדיירה יצר בשנת 2018 תמ"ג העומד על 4.9 מיליארד יורו. מרכז העסקים הביו לאומי של האי, הנודע גם כאזור הסחר החופשי של מדיירה, נוצר סביב שנות ה- 80, לשם גידול ההשקעות הזרות באי.

בין ההטבות שניתן למצוא במרכז הסחר מצוי מס חברות בשיעור 5%, הניתן לאחר עמידה במספר קריטריונים, בהם שיעור ההשקעה באי, מספר העובדים בעסק ושיעור ההכנסות השנתי.

 

תיירות במדיירה – נקודה אסטרטגית

תיירות מהווה ענף חשוב ביותר בכלכלת האי, שכן תורם לא פחות מ – 20% לתמ"ג המקומי.
היקף התיירים באי נאמד בכ – 1.4 מיליון מבקרים מדי שנה, המגיעים לכל אורכה, זאת בשל האקלים הסאב טרופי באי.

בין היתר, מגיעים התיירים לשם צפייה בלוויתנים ודולפינים מסוגים שונים, חוויה ייחודית לאי.

האיים נודעים, מעבר ליין המקומי הנודע והאוכל האותנטי, בשל שני יערות טרופיים המצויים בשטחה. אלו הוכרזו כאתרי מורשת עולמית מטעם אונסק"ו, ומשך, זוכים חלקים גדולים באי להגנה משפטית די רחבה.

כמו כן, במדיירה מצוי נמל, המשמש לעגינות ביניים של הפלגות נופש רבות, ומשכך, מוביל תיירים רבים אל גבולות האי. בשנת 2017, היה אחראי הנמל על כניסתם של לא פחות מחצי מיליון תיירים, אשר הגיעו מאפריקה ואירופה, המצויות במרחק 520 ו – 770 ק"מ מהאי, בהתאמה.

בנוסף לכך, בעיר מצוי שדה תעופה בין לאומי, הנקרא ע"ש כריסטיאנו רונאלדו.

 

קצת במספרים – מה מצב שוק הנדל"ן במדיירה?

כפי שניתן להניח, מרכז המסחר הקטן והמרוחק, בו אפיקי הכנסה רבים ושיעורי מס נמוכים, יעלה מעט יותר משאר נקודות הרכש הפורטוגזיות. טענה זו אינה מפריעה למשקיעים שונים להגיע אל העיר, שכן על פי המגזין Global Property Guide, עלה היקף עסקאות הנדל"ן בעיר בכ – 6.6% בשנת 2019.

מחיר מ"ר ממוצע באי יעמוד על 1,430 יורו, כ – 118 יורו מעל לממוצע המדיני. כמו כן, ניתן לראות עלייה של 8.2% במחירי הנדל"ן המקומיים, זאת לצד צמצום הפער מנקודת השיא, אליה הגיע שוק הנדל"ן הפורטוגזי בשנת 2010, לכדי 1.2%- בלבד.

 

השקעות במדיירה – סיכום

כאמור, על אף גודלה הקטן של מיידרה, וריחוקה מכל נקודת יבשה מרכזית, מדובר על יעד שנכנס באופן מוחלט לרשימת היעדים המומלצים.

לצד הכלכלה המפותחת באי, שהונדסה בחוכמה רבה על ידי השלטון המקומי, לאי מגיעים מאות אלפי תיירים מדי שנה, המתחזקים את הכלכלה המקומית. הנתון העיקרי המשחק לטובתכם הוא ריבוי הדירות באי בזמן הקרוב, שכן במהלך 2019 עלה מספר הדירות למכירה במדיירה בכ – 30.5%.

השקעות אלו פתוחות בעבור אלו המחזיקים בדרכון אירופי, ודורשות מאלו שאינם מחזיקים בזו מעבר של מספר חסמים בירוקרטיים שפוטים, לצד ביצוע השקעה משמעותית בשטחי המדינה.

מידע שכדאי לקרוא לפני שמשקיעים בפורטוגל
דילוג לתוכן