שוק הנדל"ן המסחרי בפולין ממשיך לגדול

הקורונה לא תעצור את שוק הנדל"ן המסחרי בפולין, שנראה כי ממשיך לגדול בצעדי ענק. מה מתרחש שם, בין עריה של המדינה המזרח אירופאית? מה גורם לעלייה בביקוש ומהם התמריצים שמקבלים המשקיעים מהממשלה? דו"ח מעניין הטומן בחובו גם לא מעט אסקפיזם (מצרך שכולנו נשמח לקבל בימים אלה)
מגדלים מסחריים
תוכן העמוד:

שינויים שמתרחשים כבר עשור

נתונים סטטיסטיים לא טועים. מספר ניתוחי עומק שנערכו לאורך העשור האחרון בתחום המסחר הפולני מעלים מסקנה אחת: הוא השתנה ללא היכר. לאורך השנים, נוצר בפולין שוק נדל"ני בוגר, המציע נכסים תחרותיים ואטרקטיביים המיועדים להשקעה, בכל המגזרים המסחריים המקובלים – החל ממבני משרדים, דרך מחסנים ועסקי קמעונאות ועד למלונות ומגורים לסטודנטים.

ההצלחה יוצאת הדופן של השוק באה לידי ביטוי במספרים שאפשר רק לקנא בהם, כשהשיא נמדד בשנת 2018 עם שווי עסקאות של כ-7.2 מיליארד אירו!

 

קבוצת משקיעים פעילים הולכת וגדלה

הרבעון הראשון של שנת 2019 מעיד על המשך גילויי עניין משמעותיים בהשקעה בפולין. יתרה מזאת, נתוני השוק מראים כי קבוצת המשקיעים הפעילים רק הלכה וגדלה לאורך שנת 2019, עם עצירות מתבקשות שנכפו עליה בעקבות הקורונה.

מצד אחד, הדבר יוצר תחרות בקרב המשקיעים ומצד שני הדבר גורם ליזמים ליצור הזדמנויות השקעה חדשות – או במילים אחרות: כולם מרוויחים. פעילות היזמים מונעת על ידי הביקוש היציב, שהגיע לשיאו בענף המשרדים כשבשני הרבעונים הראשונים של שנת 2019 הושכרו יותר מ-400,000 מ"ר שטחי משרדים ברחבי המדינה.

בשל העובדה שהזמינות מוגבלת יחסית ועם "הצטרפות" נגיף הקורונה למשחק, הדרישה נמשכת גם עבור פרויקטים שעדיין נמצאים בפיתוח.

 

שוק הנדל"ן המסחרי בפולין: צמיחה כלכלית וביטחון

שוק הנכסים המסחריים בפולין נהנה מהביטחון שמספק ההיקף הצומח בהתמדה של השוק, כמו גם מהנזילות הרבה שלו וגורמים מקרו כלכליים חיוביים (בעיקר הכלכלה הצומחת). על אף שמשבר הקורונה הפתיע את פולין כמו את שאר מדינות העולם ולמרות ההאטה הכפויה בהיקף הנכסים המוצעים, המכירות וההשקעות, נראה כי לפולין יש את התנאים הטובים ביותר להמשיך בדרך עתידית של צמיחה בעתיד הנראה לעין.

 

איך מבטיחים המשך שגשוג?

בכדי לאפשר לפולין להתאושש במהירות ולאפשר את המשך הפיתוח הנדל"ני שלה, אומרים בפולין כי אחד התנאים שחייבים להתקיים הם יצירת סביבה משפטית יציבה וידידותית. בין השאר, אומרים גורמים בתחום הנדל"ן, הדבר יבוא לידי ביטוי ביצירת פתרונות עבור אזורים מסוימים בפולין שעדיין מתמודדים עם סביבה משפטית מיושנת, המקשים על כניסתם של משקיעים למדינה.

 

הממשל הפולני תורם לזינוק

הרשויות בפולין נוקטות בשורת צעדים כדי לעודד את המשקיעים ואת המשך צמיחת השוק, ובתוך כך אנו עדים לכמה מגמות חיוביות, דוגמת פישוט כולל של הנהלים, הפחתה במשטר הסחר החקלאי וכן ביטול האפשרות להקפאת היתרי בנייה ואכלוס. למרות שיש שינויים שמוטב שיעשו כדי לעודד משקיעים מקומיים וזרים להמשיך להשקיע בפולין, נראה כי שוק המסחר במדינה הוא אחד המפותחים שיש, עם ביקוש הולך וגובר לנכסים מסחריים מכל הסוגים.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן