עתידות: מה יקרה לנדל"ן בפולין לאחר משבר הקורונה?

הקורונה שיתקה את רוב העולם המערבי במשך מספר חודשים – שעלולים לעלות לחלק מהמדינות בהישגים כלכליים משמעותיים. מה קורה כיום בזירה הנדל"נית והכלכלית של פולין ומה צפוי להתרחש בשנים הקרובות? יצאנו לבדוק.
גגות של בתים בפולין
תוכן העמוד:

העולם רוחש תחזיות מתחזיות שונות, המנסות לשער מה יהיו הכוחות הכלכליים שישלטו בשוק לאחר שהקורונה תעבור מן העולם.

גם בפולין, אחת הכלכלות היציבות והמפתיעות של השנים האחרונות, מנתחים מומחים נתונים שונים במטרה להבין כיצד יתנהגו השווקים הללו בשנים הקרובות.

דו"ח שפורסם לאחרונה מטעם הנציבות האירופית סוקר זאת באופן מופלא – ואנחנו כאן כדי להביא לכם את הנתונים הללו בעברית צחה.

 

השורה התחתונה: אופטימיות

שנת 2020 "הנחיתה" את התמ"ג בפולין ב-4.3% – לא חדשות משמחות במיוחד, אך חשוב לציין כי זוהי הירידה הקטנה ביותר הצפויה במדינות האיחוד האירופי עקב משבר נגיף הקורונה – ואלו כבר חדשות אופטימיות מאוד עבור משקיעים במדינה ואנשי עסקים מקומיים.

סך הכל, כך על פי נתוני הדו"ח, התוצר המשולב של כל מדינות האיחוד האירופי צפוי לרדת ב-7.4% בשנת 2020 ואילו של פולין צפוי לעלות ב-4.1%.

 

מגמות כלכליות

הנציבות האירופית לא צופה טובות לשיעור האבטלה בפולין, שיעלה על פי נתוני הדו"ח לשיעור של 7.5% בשנת 2020, זאת בהשוואה ל-3.3% בשנת 2019.

אך החדשות הטובות הן שבשנת 2021 יחווה שוק האבטלה ירידה חדה ויצנח ל-5.3%. התחזיות הללו לא מרנינות לב ובאופן טבעי ישפיעו גם על ההתנהלות הכלכלית של הפרט בפולין, אך מאידך – הן מעולות למשקיעים.

 

מגמות נדל"ניות

נחזור לרגע אחורה במנהרת הזמן וננחת בשנת 2017. אז, לפני שלוש שנים, נהנתה פולין משוק דיור משגשג, המון השקעות של משקיעים זרים ושיא נדל"ני שלא נראה כמותו.

הרבעון הראשון של שנת 2020 התנהג בצורה דומה – עד שהקורונה הגיעה למחוזות הפולניים והכניסה את העם היושב בפולין לסגר, שהחל בחודש מרץ.

במקביל לסגר, באופן טבעי, שוק הנדל"ן חווה דעיכה משמעותית. פחות בנייה חדשה, פחות דירות חדשות ופחות עסקאות נדל"ן מכל סוג – אך מאידך, הדבר גרם גם לעצירה בתמחור הנכסים השונים, כך שהתחזיות צופות שלא תהיה ירידה במחירי נכסים חדשים, כשאלה יכנסו לשוק.

 

מה שהיה הוא שיהיה

נתונים זה חשוב, סטטיסטיקה זה מעולה – אבל בשורה התחתונה, מה שיקבע הוא הלך הרוח הציבורי הוא כמו הרבה פעמים – ביקוש והיצע. בכל הנוגע לפולין, נראה שאין מה לדאוג.

בריכוזים החשובים ברחבי המדינה, כמו עיר הבירה ורשה, פוזנן, קרקוב וערים נוספות, הביקוש ימשיך לעלות בהתמדה והמחירים צפויים, כאמור, לשמור על השיעור הנוכחי.

ככל שיחלוף הזמן ומשבר הקורונה יהיה מאחורינו, כך ישובו היזמים לפרויקטים שנזנחו, הבנייה תתחדש והשוק יחזור לשגשוג – גם אם לא בשיעורי השיא שצפינו בשנים 2016-2017.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן