מחפשים השקעה בפולין? חשוב לדעת – פוזנן מסתמנת כעיר אטרקטיבית למשקיעים

פוזנן, העיר החמישית בגודלה בפולין, מונה כ- 600 אלף תושבים ומהווה מרכז תרבותי, עסקי ופיננסי עבור המדינה. היתרונות הללו לא נסתרים מעיניהם של משקיעים זרים שחיפשו השקעה בפולין – והחלו נוהרים לפוזנן.
השקעה בפולין
תוכן העמוד:

פוזנן היא עיר גדולה עם תעשייה מפותחת מאוד בתחומי החקלאות והסחר. אנשי עסקים רבים מגיעים לפוזנן מכל אזורי פולין, כולל לתקופות ארוכות טווח. הודות הקרבה לגרמניה (כ- 300 ק"מ בלבד מברלין) גם אנשי עסקים, תיירים ומשקיעים זולגים מגרמניה לעיר המתפתחת של פולין. העיר פוזנן נמצאת בתנופת פיתוח ובניה מואצות. כיום, נבנות בה מאות יחידות דיור, זאת במקביל להתפתחות התעשייה והמסחר בעיר.

בוחנים השקעה בפולין ומתעניינים בפוזנן? חשוב לדעת:

 

מרכז כלכלי מוביל 

פוזנן נחשבת למרכז הכלכלי החשוב של פולין, מיד אחרי ורשה. העיר היא ביתו של יריד הסחר הגדול ביותר בפולין מאז 1921.

אבטלה

בשנים האחרונות נמדד בפוזנן שיעור האבטלה הנמוך ביותר מבין ערי פולין

עורקי תחבורה ראשיים

העיר היא מוקד תחבורה מרכזי דרכו עובר הכביש המהיר WARSAW-BERLIN.

מוקד עסקי ותרבותי

המיקום הנוח הופך את פוזנן לבחירה טבעית עבור מארגני אירועים, המעדיפים לקיים בה את מרבית הפגישות הבינלאומיות והאירועים הגדולים המתקיימים במדינה.

אקדמיה

בפוזנן יש יותר מעשר אוניברסיטאות. זו עיר מאוד פופולארית בקרב סטודנטים ובהתאם לכך, בעשור האחרון נמדד בה שיעור גבוה מאוד של סטודנטים ביחס לאחוז התושבים.

נתוני למ"ס

על פי נתוני הלמ"ס, פוזנן נחשבת לאחת מהערים הטובות ביותר למגורים בפולין.

 

מה הופך את פוזנן למובילה בתחום ההשכרות?

 

הדור הצעיר מעדיף שכירות

אם בעבר העדיפו תושבי העיר לרכוש דירה ולא להשכירה, הרי שהיום יש לצעירים מגמה הולכת וגוברת לשכור דירה, זאת בשל הגמישות שצעד זה מאפשר.

צמיחה כלכלית

צמיחה משמעותית של מגזר השירותים. ככל שהכלכלה הופכת להיות מכוונת שירות, היא מכוונת את שירותים למרכז ואז אנשים באים לחפש עבודה.

הגירה עבודה חיובית

בשנים האחרונות ישנה הגירת עבודה רבה מאוקראינה לפולין. המהגרים האוקראינים מגיעים עם משפחותיהם לחפש עבודה ומתיישבים בפולין.

 

מדברים במספרים: תשואה בפוזנן

העלייה במחירי הנכסים באה לידי ביטוי גם בתשואות גבוהות מהן נהנים משקיעי נדל"ן בפולין –  הן תשואה משכר הדירה והן כתוצאה מעליית ערך הנכסים. השקעת נדלן בפולין תניב למשקיע, לרוב, תשואה של 6%-9% בשנה עם צפי לעלייה נוספת בשנים הקרובות. על פי נתוני הלמ"ס, המחיר הממוצע לדירות בשנת 2018 עלה ב- 9.11%.

השקעה בפולין ובמיוחד בפוזנן דורשת היכרות מקצועית עם השוק המקומי, האזורים הכדאיים להשקעה וכן כדאי שתהיה למשקיע גישה לפרויקטים ולדירות אטרקטיביות להשקעה. לכן, עבור משקיעים שאינם בקיאים בנושא, צוות האתר ממליץ להיעזר באיש מקצוע שיסייע בליווי לאורך חיי ההשקעה.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן