פולין שלא הכרתם: שלושה יעדים, פולין אחת

יש בה נופים מדהימים, קסם של ימי הביניים ושופינג זול במיוחד - וכל זה בלי המוני תיירים (עדיין). קבלו סקירה זריזה על שלושה יעדים בפולין - עיר הבירה ורשה, קראקוב ופוזנן. אזהרה: יש סיכוי טוב שהכתבה הזו תגרום לכם לרצות לבקר בהם מיד!
פולין
תוכן העמוד:

אם המחשבה על פולין מעוררת בכם רגשות סובייטיים חבויים ועושה לכם אסוציאציה של מדינה אפרורית ומשעממת – ובכן, טוב שאנחנו כאן כדי להפריך את מחשבותיכם! הסטיגמה הישנונית שדבקה לפולין מפנה את מקומה בשנים האחרונות לטובת תדמית חדשה ומרעננת – והתיירים מתחילים לגלות את הקסם. עם מגוון אפשרויות תרבות, שופינג זול, בתי קפה, היסטוריה מרתקת ומחייה זולה במיוחד – פולין ממצבת את עצמה כיעד תיירותי עולה. הנה המלצה לשלושה ערים שאתם חייבים לבקר בהם אם אתם מגיעים למדינה.

ורשה – פולין שלא הכרתם

עיר הבירה של פולין היא אחד היעדים המיוחדים במדינה. היא מהווה "שער" מופלא לתרבות המיוחדת של פולין, ומאפשרת למבקרים בה להבין את ההיסטוריה הסבוכה המאפיינת אותה. במהלך הביקור בעיר תוכלו ללמוד על חייהם של היהודים לפני מלחמת העולם השנייה ובמהלכה, על מרד גטו ורשה וגם על מאבקו של העם הפולני לשחרור מהכיבוש הגרמני במהלך המלחמה.

אך ורשה היא הרבה יותר מאשר מזכרת היסטורית חשובה. היום, ממצבת את עצמה עיר הבירה של פולין כיעד מדהים לבילוי בעיר ימי-ביניים מיוחדת במינה. העיר העתיקה של ורשה שוחזרה באופן מדויק (שכן במהלך מלחה"ע השנייה היא נחרבה כליל) והיא כוללת שלל ברים, בתי קפה, מוזיאונים, כיכר שוק יפהפיה וגם אנדרטה לשומרת הבלתי מעורערת של העיר – בית הים של ורשה, המשגיחה על ורשה עם חרב ומגן.

ברחבי העיר תוכלו למצוא מגוון בתי מלון מובילים של הרשתות הגדולות בעולם, כמו גם בתי מלון בוטיק קטנים – במחירים הוגנים להפליא.

קראקוב

עיר ימי הביניים הנהדרת הזו היא יעד מופלא לכל מי שמבקש ליהנות מהיסטוריה מרתקת, רומנטיקה ונופים יפהפיים. קראקוב מציעה למבקרים בה שלל אתרים מיוחדים במינם, החל מאנדרטת זיכרון לאלביס פרסלי ועד לעצמות דרקון הממוקמות, כך על פי האגדה, מחוץ לקתדרלת וואבל המהממת של העיר. ואם אתם כבר מבקרים באזור, אל פספסו ביקור בשאטון גרנד קרקוב, ממנה תוכלו ליהנות מנוף מדהים לנהר ולטירה. כדי להכיר את עברה של העיר טוב יותר, כל שעליכם לעשות הוא לחצות את העיר העתיקה של העיר בלילה ולהצטרף למגוון הסיורים המודרכים המתקיימים באזור, שייקחו אתכם בין האגדות האורבניות של השונות שלה – הכוללות שדים משדים שונים, רוחות רפאים וגם ערפדים הרודפים את פינותיה החשוכות של העיר. חוויה מגניבה למדי, ודרך נפלאה להכיר את הלך הרוח המקומי.

כיאה לעיר מתחדשת בה יש לא מעט צעירים, קראקוב מציעה גם בילוי סטנדרטי יותר למבקרים בה, הכולל שפע של ברים, בתי קפה, פאבים וגם מסיבות מובילות.

פוזנן

העיר, הממוקמת על נהר הוורטה המתפתל, היא אחת הערים הצבעוניות והמיוחדות שיש בפולין. חזיתות הבניינים העתיקים צבועות בשלל צבעי פסטל, כיכר העיר העתיקה שופעת מבנים יפהפיים ובשכונת Jeżyce האופנתית יחכו לכם מגוון חנויות בוטיק, בתי תיאטרון ושוק איכרים שופע תוצרת מקומית.

בעבר, הייתה פוזנן עיר הבירה של פולין, ועד היום יש שרידים מרשימים המצביעים על עברה המפואר – כנסיות מפוארות, מבנים היסטוריים מדהימים, שפע של מוזיאונים שלא כדאי לפספס ומוסדות תרבות מרתקים. פוזנן היא גם מקום הולדתו של אחד המאפים הנמכרים ביותר בפולין – קוראסון סנט מרטין. המאפה המתוק עשוי מבצק עלים עם זרעי פרג לבן, והכנתו נתונה לפיקוח מתמיד – עד כדי כך שניתן לייצר אותו אך ורק בעיר פוזנן ובסביבתה. נשמע מעניין? במוזיאון החוויתי Poznań Croissant Museum and Experience המוקדש כולו לסודות הקוראסון המסורתי תוכלו ליהנות מהיכרות אישית עם המאפה העתיק, כשאתם נמצאים בתוך מבנה יפהפה מתקופת הרנסנס.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן