פולין בעננים: "מייקרוסופט" משקיעה מיליארד דולר בפתרונות מחשוב בענן במדינה

חברת מייקרוסופט האמריקאית הודיעה לפני מספר ימים כי תרחיב את פעילותה בפולין ותשקיע מיליארד דולר במתן שירותים טכנולוגיים במדינה, הכוללים בין השאר יצירת מרכז נתונים חדש למחשוב ענן. מה רואה ענקית הטכנולוגיה במדינה המזרח אירופאית ומה כולל הצעד הדרמטי?
משרדי מייקרוסופט בחול
תוכן העמוד:

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית מסרה כי חתמה על הסכם עם מפעיל הענן המקומי בפולין, לפיו תספק פתרונות ענן לכל התעשיות והחברות במדינה.

ראש ממשלת פולין, מטאוש מוראוויצקי, פרסם פוסט בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו וכתב: "שחקן עולמי גדול בחר להשקיע בפולין. זהו עוד צעד חשוב בדרך לדיגיטציה והאצת ההתפתחות הכלכלית במדינה כולה".

מתווה התוכנית: 7 שנים של השקעה

על פי מייקרוסופט, הפרויקט צפוי להימשך כשבע שנים, במהלכן תורחב פעילותה של החברה בפולין כולה ותכלול יישומי ענן מובילים בתעשיות מובילות במדינה.

מלבד החיוב בגין השירות עצמו, מפעילי ענן ברחבי העולם מסוגלים לקצור נתוני מטמון בסדרי גודל עצומים, לפתח זרמי הכנסות חדשים ולעמוד בחזית הטכנולוגיה העולמית.

צעד בונה אמון

מייקרוסופט, חשוב להדגיש, היא בין המובילות העולמיות במתן שירותי ענן – ענף הנאמד ברמה הבינלאומית בשווי של מאות מיליארדי דולרים. הצעד הדרמטי בו בחרה ענקית הטכנולוגיה ללא ספק עתיד לשפר את עתידה הכלכלי של פולין, ומהווה גם צעד של אמון וביטחון מצד החברה בצמיחת הכלכלה המקומית.

עד היום, מפעיל הענן הלאומי בפולין נשלט על ידי בנק PKO המצוי בשליטת המדינה ועל ידי קרן הפיתוח הלאומית. הצעד המשמעותי שנקטה מייקרוסופט עתיד להצעיד את המדינה במסלול המהיר למובילות דיגיטלית ויתרום, כך נראה, להצבתה של פולין בחזית הכלכלה של האיחוד האירופי.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן