מה הפך את בתי הדירות הישנים בפולין להזדמנות עבור משקיעים זרים?

בשנים האחרונות שוק הנדל"ן בפולין נמצא בצמיחה, הכלכלה מבוססת היטב על התוצר הגולמי לאומי ומשקיעי הנדל"ן נהנים מהשקעות יציבות. אך מהי ההזדמנות שרוב המשקיעים עדיין לא מכירים? סקרנו עבורכם את המידע במאמר
בתי דירות בפולין
תוכן העמוד:

כבר כמה שנים שוק הנדל"ן בפולין מראה את המדדים הטובים ביותר באירופה מבחינת צמיחה והתפתחות כלכלית. שיעור אבטלה נמוך, עליית המשכורות וריביות נמוכות במשק מהווים תמריצים משמעותיים לעליית המחירים וצמיחת שוק הנדל"ן בפולין.

בשנת 2004 פולין הפכה לחברה רשמית באיחוד האירופי, מהלך אשר חיזק את מעמדה הכלכלי ואת יציבותה האזורית. למרות הצטרפותה של פולין לאיחוד האירופי, הממשלה הפולנית החליטה שלא לאמץ את מטבע האירו ודבקה במטבע המקומי. ההשלכות של המהלך הזה הן עלייה במחירי הדירות, מספר העסקאות בנדל"ן גודל ותשואת השכירות היא מהגבוהות באירופה.

בתי דירות ישנים –בפולנית Kamienica

בתי הדירות הישנים שנבנו במחצית השנייה של המאה ה- 19 הינם נחלתם של משקיעים זרים, שאינם מסתפקים ברכישה של דירה בודדת ובמקום לרכוש מספר דירות בנפרד באזורים שונים, מחליטים לרכוש ביניין, לשפץ אותו ולחלק למספר דירות כך שיוכלו ליהנות מאלמנט ההשבחה, יתרון נוסף הוא שניהול מספר יחידות צמודות נוח יותר ומשתלם יותר מאשר ניהול של מספר דירות שנמצאות במרחק אחת מהשנייה.

בתי דירות ישנים הם הבתים שאנחנו רואים בדרך כלל בתצלומים גלויות של המחוזות המרכזיים ומקומות היסטוריים. Kamienica – זהו מונח פולני המתאר בניין מגורים העשוי לבנים או אבן, עם לפחות שתי קומות. מקורו במילה הפולנית kamień (אבן).

מנקודת המבט האדריכלית, המילה משמשת בדרך כלל לתיאור מבנה השוכן על מבנים דומים אחרים היוצרים את חזית הרחוב, באופן של בית מדורג. קומת הקרקע מורכבת לרוב מחנויות ועסקים אחרים ואילו הקומות העליונות הן דירות.

בניינים כאלה הם חלק בלתי נפרד מהארכיטקטורה של המדינה, בלעדיהם קשה לדמיין את פולין. ככלל, בתי הדירות הישנים ממוקמים בדר"כ בחלק הישן של העיר, וברובם יש כמה קומות, מעוטרות בפרטים אדריכליים, חזיתות מקושטות בצרות מגולפות עם שלושה עד חמישה חלונות. הרוכשים הפוטנציאל של דירות אלו הם אוהדים נלהבים של אווירה היסטורית ייחודית, או כאלה שרוצים לגור בקרבת מרכזי תעסוקה.

ההזדמנות למשקיעים

בניינים מסוג זה נפוצים בעיקר במרכז של ערים היסטוריות כמו קרקוב, פוזנן, ורוצלב וטורון. נכון להיום רוב הבתים הללו שוחזרו או נבנו מחדש לחלוטין אך עם זאת, עם קשרים מקומיים ניתן לאתר בניינים המוצאים למכירה במחירי הזדמנות וליהנות מהשקעה נהדרת.

משקיעים ויזמים גדולים קונים בדרך כלל את בניין כולו ואז משפצים את הבניין מהיסוד. לאחר מכן מוכרים את הדירות למשקיעים קטנים או לחליפין הופכים את הבניין למלון דירות.

דוגמאות לבניינים להשקעה

בניין דירות שנמצא במרכז העיר קונין שבפולין.

תיאור הנכס:

בניין דירות בשטח כולל של כ-900 מ"ר. בסה"כ 3 קומות.

ק"ק- 450 מ"ר

ק"א- 300 מ"ר

ק"ב- 150 מ"ר.

הבניין כולל 7 חניות ממוקמות בק"ק.

7 חניות בתוך הבניין בקומת הקרקע

הבניין מיועד להשבחה וניתן לחלוקה

מחיר:

155,000 אירו

פרטים נוספים:

אודות מיקומו המרכזי הבניין מתאים למספר שימושים כגון: למסעדה, מלון דירות, משרדים או חנויות.

בבניין מערכת הסקה מרכזית חדשה, מתקני טלוויזיה, חשמל, אזעקה ואינטרנט חדשים ומיזוג מרכזי.

בניין מגורים במרכז העיר פוזנן

תיאור הנכס:

בית דירות במרכז פוזנן.

שטח הבית 6,005 מ"ר ברוטו, מתוכם 4,683 מ"ר נטו

הבית מחולק ל-

  • 43 דירות
  • 5 תאי מסחר מסחריים
  • 3 דירות לופט

הבניין מיועד להשבחה וניתן לחלוקה

מיקום:

מרכז העיר פוזנן

  • 300 מ"ר ממרכז הירידים של פוזנן
  • צמוד לפארק וילסון (הגן הבוטני)
  • 15 דק' הליכה מתחנה מרכזית

מחיר:

2,200,000 אירו

פרטים נוספים:

אודות מיקומו המרכזי הבניין מתאים גם לבית מלון.

קיימת אפשרות לשיפוץ ופיתוח מלא.

יש תוכנית אדריכלית הכוללת 140 חדרי מלון.

בדרך כלל שטח הדירות אינו עולה על 20-30 מטר. הדירות הקטנות ביותר בפולין נמצאות בקרקוב (13 מ"ר) וגדנסק (15.7 מ"ר). ב- 1 בינואר 2018, התקבלה החלטה לפיה שטח המינימלי של דירה בפולין צריך להיות 25 מ"ר. הדירות האלו מתאימות בעיקר לתיירים, סטודנטים ורווקים ולמרות גודלם נחשבות להשקעה מצוינת בכל ערי בפולין.

מחיר דירה כזאת נע בין 220,000 ל- 320,000 זלוטי, (1 זלוטי = 0.9 שקל) תלוי במיקום.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן