אז מה עושים בפוזנן? הצעות לבילוי בעיר שלא מפסיקה להפתיע

פוזנן היא עיר עם זהות משלה, קסם מיוחד שאין באף מקום אחר, מנהגים עתיקים ואפילו ניב מקומי ייחודי. שכיות החמדה המיוחדות של העיר מושכות אליהן תיירים מדי שנה, המגיעים להתבונן מקרוב באחת הערים ההיסטוריות שיש בפולין ובאירופה כולה, עם אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה ופעילויות תרבות מרתקות. מוכנים לצאת לדרך? הנה כמה אטרקציות שלא כדאי לפספס בפוזנן.
נדל
תוכן העמוד:

כיכר השוק העתיקה

הרחבה המרכזית של העיר היא גם הלב הפועם ההיסטורי שלה. היא נבנתה אי שם בשנת 1253, וזוהי גם השנה בה זכתה פוזנן לזכויות עירוניות מלאות. על אף שנפגעה במהלך מלחמת העולם השנייה, הכיכר היא עדיין אחד המקומות היפים שיש בעיר. סביבה פזורים מבנים עתיקים צבועים פסטל, את סמטאותיה מנקדים מסעדות וברים אופנתיים והיא גם ביתם של כמה מהמבנים החשובים בעיר. הצטיידו בכוס קפה לוהטת ופשוט הביטו סביבכם – הגלופות המיוחדות מימי הביניים, המזרקות הרומנטיות והפיסול הייחודי יהיו תפאורה מושלמת לטיול שלכם!

בית העירייה של פוזנן

גולת הכותרת של כיכר העיר העתיקה היא בית העירייה של פוזנן. זהו פלא רנסנסי של ממש שנבנה בשנים 1550-1560. בחזיתו המזרחית תוכלו לראות אכסדרה יפהפייה ועליה ציורים יפהפיים, קשתות מקומרות וקסם היסטורי שנשמר היטב. מדי שעה עגולה נשמעים בבית העירייה צלילי חצוצרה מסורתיים, ובשעה 12:00 המנגינה האלמותית מתנגנת על ידי חצוצרן בלייב! לא כדאי לפספס.

המוזיאון ההיסטורי של פוזנן

פנים בית העירייה הוא היום מוזיאון היסטורי הפועל משנת 1956 – והוא לחלוטין ראוי לפירוט משלו. המבנה הפנימי יפהפה ונשמר היטב מאמצע המאה ה-16, ובין המוצגים תוכלו למצוא כמה מעניינים במיוחד, דוגמת שעון אליו מוצמד נשק משנת 1575, כלים ששימשו לשתייה משנת 1651 ושלל פריטים עתיקים במיוחד. בסוף הסיור תגיעו אל חדר המשפט הטקסי, המציג לראווה שני גלובוסים עתיקים המתוארכים לשנת 1790 ו-1792.

Ostrów Tumski (אי הקתדרלה)

זו לא תהיה הגזמה פרועה לומר שפולין נולדה ממש כאן, באי הקתדרלה, על הפיצול של נהר הוורטה. כיום האי המפואר נעשה מנומנם מעט, אך הוא עדיין מרוצף באבנים עתיקות, רחובות מרתקים ובנייני כנסיות היסטוריים. אחד הדברים הראשונים שתבחינו בהם במהלך הטיול באי הוא כי המקום שופע ירק. אם יתמזל מזלכם והגעתם לפוזנן באביב, הרי שתוכלו ליהנות גם ממראם של עצי הפרי הרבים המקשטים את סוללות ימי הביניים העתיקות וגדות הנהר.

קתדרלת פוזנן

קתדרלת פוזנן ניזוקה לא מעט לאורך השנים, אך היא עדיין משמרת את היופי הגותי העתיק של העיר – ומספרת בתוך כך את ההיסטוריה של פולין כולה. במהלך הביקור בכנסייה תוכלו להתרשם מאוצרות נהדרים דוגמת שטיחי קיר פלמיים משנת 1600, מזבח גותי עתיק משנת 1512 ואנדרטאות קבר גותיות-רנסנסיות רבות המתוארכות למאה ה-14 וה-15.

טירת הקיסר

הקיסר וילהלם השני תרם רבות לעיצוב הארמון המפואר הזה, המאופיין בסגנון עיצובי ניאו-רומנסקי ונבנה עבורו בין השנים 1904-1910. הטירה העצומה קמה על הריסותיהם של בתי מגורים גדולים שהיו שייכים בעבר לקיסרי רומא הקדושה.

במהלך מלחמת העולם השנייה כבש הכוח הנאצי את הארמון, אך בשנת 1962 הוא חזר להיות מוסד תרבותי מכובד, המארח את המוזיאון למרד של שנת 1956 ומציע גם מסעדות, ברים ומועדונים.

מוזיאון הקרואסון

לא, אתם לא בפריז, אבל גאוות הקרואסון לא מדלגת גם על העיר פוזנן – וטוב שכך! אחד מהמאכלים הכי מפורסמים של פוזנן הוא "הקרואסון של סנט מרטין", המהוווה מסורת עתיקה כבר מהמאה ה-19. הכל התחיל בכך שאופה מקומי עמל על שלוש תבניות קוראסונים חמימים, אותם הוא חילק לעניי העיר בתאריך ה-11 בנובמבר, יום סנט מרטין. מאז הדבר הפך להיסטוריה מתוקה – ובמוזיאון הקוראסון תוכלו ללמוד עליה לעומק. המאפה הנהדר הזה ממולא בזרעי פלג לבן, ורבים מהוורסיות שלו מצופים בציפויים מתוקים שונים.

הגן הבוטני Palmiarnia Poznańska

הגן הבוטני המיוחד הזה הוא גם הגדול ביותר בפולין, והוא ביתם של כ-12 ביתני צמחים בהם יש מעל ל-1,100 מיני צמחים (!). רוב הביתנים במתחם פתוחים למבקרים, ומלבד סיור בין הצמחים המיוחדים תוכלו גם לבקר בביתן האקווריום ולצפות ב-170 מיני דגים ו-50 מינים של צמחי מים. נוסף על כך, במתחם הענק יש גם ג'ונגל טרופי ובו נחשים ואיגואנות, לצד צמחים טרופיים ייחודיים.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן