הקסם של קראקוב: בין כיכר השוק למאורת הדרקון

הליכה ברחובותיה של קראקוב דומה לטיול במוזיאון פתוח. בכל פינה מסתתר קסם מיוחד, בין אם זה בניין יפהפה מהמאה הקודמת או משאית אוכל מדליקה שמוכרת מנות פולניות מסורתיות. אורח החיים המקומי המיוחד שזור ב-DNA ההיסטורי של העיר, על המורשת המיוחדת, התרבות, הקולינריה, סיפורי המיתולוגיה וכל הייחוד שיש בעיר שיש לה היסטוריה עשירה כל כך. מתכננים טיול לקראקוב? הנה החוויות שאתם ממש לא רוצים לפספס.
נדל
תוכן העמוד:

הלב של העיר: כיכר השוק

כיכר השוק היא הלב הפועם של קראקוב. האזור העתיק עמוס בתי קפה, מבנים יפהפיים ואווירה אירופאית במיטבה. הכיכר נבנתה אי שם במאה ה-13, והיא נחשבת לאחת היפות בעולם. בשטחה מצויים מבנים היסטוריים, אנדרטאות, בזיליקות עתיקות וארכיטקטורה יפהפיה, לחלקה נקדיש פירוט מיד.

המפוארת: טירת וואול

טירת וואול המהממת עומדת בגאוותה הארכיטקטונית מעל חייה העירוניים של קראקוב כבר מאז ימי הביניים. הפלא היפהפה הזה נבנה בין המאה ה-13 למאה ה-14, והוא מגלם בתוכו מספר סגנונות אדריכליים אירופאיים – אדריכלות גותית, רוקוקו, רומנסק ורנסנס. בעבר היה זה ביתם של מלכי ומלכות פולין והיא מפוארת בהתאם. במהלך הסיור בטירה תוכלו לשוטט בין מבניה השונים, לחוש את הקסם של פעם וגם ליהנות מתצפיות נהדרות על העיר.

הריאה הירוקה: פארק פלאנטי

הריאה הירוקה של העיר, פלאנטי פארק, ממוקמת באזור העיר העתיקה ההיסטורית של קראקוב. מרבדי הדשא האינסופיים, המזרקות המפוארות והפסלים העתיקים הפזורים ברחבי הפארק תורמים לקסמו המיוחד, והוא נחשב לאחד מהאטרקציות האהובות גם על המקומיים, המגיעים לטייל עם כלביהם או ליהנות מבתי הקפה הרבים הנשפכים אל המדרכות.

האימתני: הברביקן (מבצר)

בלטינית, פירושה של המילה "ברביקן" הוא מבנה מבוצר, המשמש כחלק ממערך ביצוריה של טירה או מצודה. מבנה הברביקן המרשים של קראקוב הוא גם היחיד שנותר על כנו, לאחר שבימי הביניים הקיפו הביצורים את העיר כולה. המבנה המרשים עשוי מלבנים אדומות וצריחים אימתניים, שסייעו להדוף את המוני המונגוליים שצבאו על העיר במאה ה-13. היום מתקיימים במקום סיורים, כמו גם הפקות תיאטרון ומופעי אמנות נוספים.

המלכותי: שער סנט פלוריאן

השער היפהפה הוא פאר הגותיקה הפולנית, והוא מהווה את תחילתה של הדרך המלכותית. אם תטיבו לדמיין, תוכלו עדיין לצייר בדמיונכם את הסוחרים במאה ה-13 מוכרים את מרכולתם הטרייה ואת המלכים והמלכות של פולין רכובים על כרכרותיהם ומנופפים לשלום להמון העם, הפזור בין מבני העיר העתיקה.

השוקק: רחוב פלוריאנסקה

רחוב פלוריאנסקה הוא אחד המקומות הסוערים של קראקוב. הרחוב חוצה את מחציתה הצפונית של אזור העיר העתיקה והוא ביתם של המוני סוחרים. באזור תמצאו ממש הכל, החל ממזכרות ועד לדוכני טעימות של וודקה מקומית. בחודשי הקיץ האזור עמוס במיוחד, אך בכל השנה הוא נחשב לאחד הרחובות הסואנים והתוססים של העיר.

מרכז הקניות העתיק בעולם: אולם הבדים

בפולנית הוא עונה לשם "סוקייניצה" (Sukiennice), ובתרגום חופשי לעברית – אולם הבדים. המבנה העתיק הוא גם אחד מסמליה של העיר. בנייתו מתוארכת לתקופת הרנסנס הפולני ומאז בנייתו ועד היום הוא עמוס בדוכנים נהדרים בהם תוכלו למצוא שלל מזכרות ומתנות (גם לעצמכם) יפות. בקומה העליונה של המבנה פועל מוזיאון ובו התצוגה הקבועה הגדולה ביותר לאמנות פולנית, הכוללת ציורים ופסלים מרהיבים. בשנת 1978 הוכרז המקום על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי.

הנצחי: בזיליקת סן מארי

חזית הלבנים האדומה והצריחים הגבוהים של בזיליקת סן מארי הפכו כבר מזמן לסימן ההיכר של קראקוב כולה. הביזליקה המרשימה נבנתה במהלך המאה ה-14, ולמרות פלישות מונגוליות ושאר פגעים, היא עדיין נחשבת לאחד המבנים היפים ביותר בקרקוב. מדי שעה עגולה, כמיטב המסורת כבר מימי הביניים, נשמעת תרועת החצוצרה החגיגית מבין כתלי המבנה.

קרוב ללב: הרובע היהודי

הרובע ההיסטורי של קראקוב היה בעבר עיר נפרדת ואוטונומיה בפני עצמה. היום הרובע העתיק מעורב לחלוטין במרקם העיר והוא ממוקם במרחק הליכה קצר מהעיר העתיקה. למרות ההיסטוריה העקובה מדם והשנים שעברו עליו, הרובע עדיין שומר על התרבות הייחודית שלו, עם מבנים עתיקים, בתי כנסת מרשימים ולצידם – גם בתי קפה ופאבים עכשוויים.

הקסום: מאורת הדרקון

חלק בלתי נפרד מביקור בעיר קראקוב הוא חשיפה לסיפורי המיתולוגיה של העיר – על נסיכיה, בעלי החיים המיוחדים, הטירות והמצודות הנישאות. אם אתם רוצים להשלים את החוויה הקסומה, אל תוותרו על ביקור במאורת הדרקון שבעיר, שם – על פי המיתולוגיה – התגורר סמוק וולוסקי, דרקון אמיתי!

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן