השקעות נדל"ן בסאני ביץ' – הפנינה הלבנה של הים השחור

בולגריה המזרח אירופית, מתגלה כהצלחה מסחררת בכל הנוגע להשקעות נדל"ן. כניסתה לגוש היורו חיזקה את הכלכלה והובילה לצמיחת שוק הנדל"ן וענף התיירות במדינה. משכך, השקעות נדל"ן בסאני ביץ' מתגלות כמשתלמות במיוחד, בעיקר בשל מחירים זולים ותשואות גבוהות.
חוף ים בארה
תוכן העמוד:

בולגריה – על קצה המזלג

בולגריה, היא רפובליקה המצויה בחצי האי הבלקני, ומחולקת ל – 28 מחוזות. המדינה נכנסה אל תוך האיחוד האירופי בשנת 2007. שנתיים לאחר מכן, בעת ספיגת נזקי משבר הסאב פריים, התגלתה ההחלטה האמורה כחכמה ביותר, שכן החלטה זו סייעה לבולגריה להתגונן אל מול נזקי המשבר המדובר, ויצאה לאחריו כמות שנכנסה, כלומר, כמעט ללא פגע, אשר נבע הן בשל שחרור מחסומי הסחר היבשתיים ואימוץ הסחר הבין לאומי.

פעולות אלו הובילו לעליית תל"ג המדינה וירידת אחוזי האבטלה במדינה.

 

הכלכלה הבולגרית

בבחינה מעמיקה, נגלה כי כלכלת בולגריה הינה יציבה ובעלת כוח ביחס לשאר מדינות האזור. מעבר למצוין לעיל, אודות הפחתת אחוזי האבטלה במדינה וגידול התל"ג, הגישה המדינה הבלקנית בקשה להצטרף להסכם ERM, הוא ההסכם המסדיר את השימוש ביורו ברחבי היבשת.

 

עיקר הכלכלה – תיירות

כלכלת המדינה מבוססת ברובה על תיירות. ענף התיירות הבולגרי משגשג, שכן לצד תיירות הקיץ, קיים במדינה מערך תיירות חורף שלם, ובמרכזו ענף הסקי, שפועל בעיקרו באתרים השונים המצויים בעיר באנסקו. בבחינת הנתונים, מספר התיירים אשר הגיעו למדינה עמד על 7.8 מיליון תיירים בשנת 2018, מספר המשקף את העלייה במספר התיירים המגיע למדינה מדי שנה, שכן בשנת 2010 עמד מספר התיירים על 4.3 מיליון תיירים בלבד.

 

אז למה דווקא בולגריה?

לאחר שקצת החכמנו, הגיע הזמן לדבר על הסיבה לשמה נתכנסנו – השקעות נדל"ן. ראשית, המחירים במדינה. בולגריה בכלל, וסאני ביץ' בפרט, עליה יפורט בהמשך, מציגה מחירי נדל"ן זולים משמעותית מאלו המוכרים ממחוזותינו. בהמשך, ובניגוד למצופה, התשואות אותן מציגות ההשקעות המדוברות נעות סביב 7%, ובנקודות מסוימות יכולות להאמיר עד לכדי 12%.

כמו כן, שוק הנדל"ן במדינה מציג עלייה מתמדת. לצד כלכלה מדינית יציבה, שוק הנדל"ן של בולגריה הציג עלייה של כמעט 50% בין השנים 2020 – 2014. תוסיפו לכל אלו את העובדה שההשקעה מצויה במרחק טיסה של שעתיים וחצי בלבד, ותקבלו יעד השקעה אופטימלי.

 

גולת הכותרת – סאני ביץ'

סאני ביץ' היא עיירת חוף, השוכנת לאורך הים השחור, במרחק 37 קילומטרים ממרכז העיר של בורגס. מדובר על אתר הנופש הנודע ביותר מקרב אלו הבולגרים, המתהדר ברצועת חוף עצומה באורך 10 קילומטרים, לאורכה מצויים עשרות בתי קפה ומסעדות, וכן למעלה מ – 500 בתי מלון. תיירים המבקשים לפקוד את סאני ביץ' מגיעים דרך נמל התעופה בורגס, הממוקם במרחק 25 קילומטרים מהעיירה.

נתון מעודד אודות כלכלת העיר ניתן למצוא בבחינת משכורת התושב הממוצע בעיר, העומדת על 1,367.89 לב, השווים לכ – 700 יורו, מה שמבטיח את פירעון דמי השכירות החודשיים. אולם, כפי שניתן להסיק, עיקר ההכנסה מנדל"ן בעיירה אינה מגיעה מתיירי המקום, אלא מהתיירים הרבים הפוקדים את סאני ביץ'.

 

כלכלת העיר – נושאת דגל התיירות

אם נקבע שבולגריה היא בירת התיירות של חבל הבלקן, אזי שסאני ביץ' היא ליבה הפועם של התעשייה. כאמור, העיירה הקטנה היא המובילה במדינה בכל הנוגע לתיירות, ענף ששיעור התרומה שלו לכלכלת המדינה עומד על 15%.

אחת הסיבות העיקריות להגעתם של מאות אלפי תיירים מדי שנה, מעבר לחופים המרהיבים, נעוצה באורכה של תקופת הקיץ היציבה, שנמשכת החל מאמצע מאי ועד לסוף אוקטובר. משכך, משמשת העיירה נקודת מפלט לתושבי אירופה הקרה.

לאורך השנים התפתח תחום התיירות והחל לפנות אל ההמונים הפוקדים את העיירה. שלל פארקים רחבי ידיים, ובהם Aqua park ו – Action aqua, אטרקציות ספורט ימי וצלילות, סצנת חיי לילה ואף פסטיבל הפולקלור הבין לאומי מהווים מוקד משיכה לתיירים המעוניינים לקחת הפסקה מהשגרה הלוחצת.

 

השקעות נדל"ן בסאני ביץ' – הרווח כולו שלכם.

כאמור, מדובר על יעד זול, המצוי במרחק נגיעה, בהשוואה להשקעות נדל"ן אחרות ברחבי אירופה והעולם. אולם, האם באמת משתלם להשקיע בנדל"ן בעיירת החוף?

 

מחירים

ניתן לחלק את השקעות הנדל"ן בעיר לשני חלקים, הם מרכז העיר ואזורי הפרברים שלה. בעוד באזורים המעט מרוחקים מהעיר יעמוד מחיר מטר רבוע על סך של 500 יורו למטר רבוע, מחיר מטר רבוע במרכז העיר יעלה בממוצע כ – 700 יורו בלבד.

משכך, דירת 50 מ"ר תעלה למשקיע בממוצע 25,000 יורו, ככל שמצויה באזור הפריפריה, ו – 35,000 יורו ככל שמדובר על דירה המצויה במרכז העיר. לפיכך, ניתן לקבוע שמדובר בהשקעה שאינה יקרה כלל ביחס לשוק הישראלי המוכר.

  

ומה עם תשואה?

בבחינת התשואות השונות, אותן מעניקות דירות באזורים השונים, ניתן לראות כי המחיר הזול אינו פוגע באיכות הרווח הסופי שיכנס לכיסם של משקיעים.

במרכז העיר, דירת חדר ממוצעת, תכניס לכיסו של משקיע כ – 300 יורו מדי חודש. ככל שאתם מעוניינים להגדיל את גובה ההשקעה, תוכלו לרכוש דירת שלושה חדרים, אשר תניב לכיסכם סכום הנע בין 255 יורו, בעבור נכסים רחוקים שאינם במצב אופטימלי, לבין 600 יורו, בעבור נכס מטופח בשדרה הראשית.

באזור הפרברים, באופן טבעי, התשואות יורדות מעט. דירת חדר תניב בממוצע הכנסה חודשית העומדת על 230 יורו, בעוד דירת שלושה חדרים תעמיד הכנסה ממוצעת של 400 יורו.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן