באה לעזרת חבר: הנציבות האירופית אישרה תוכנית סיוע ממלכתית לבולגריה

היתרונות שבאים עם החברות באיחוד האירופי, כך נראה, מסייעות ללא מעט מדינות גם בימים כתיקונם – אך בוודאי ובוודאי שבתקופות של משבר בינלאומי. עם התפרצות נגיף הקורונה ובמטרה לאושש את הכלכלה המקומית, תיהנה בולגריה מתוכנית סיוע ממלכתית המיועדת בעיקר לחברות בינוניות במדינה. מה כוללת התוכנית ומהו היקפה?
משרדי החברה באירופה
תוכן העמוד:

המטרה: תמיכה בחברות בינוניות

בתאריך ה-29 ביוני הודיעה הנציבות האירופית כי תוכניות הסיוע הממלכתית לבולגריה אושרה. הנציבות היא הרשות המבצעת של האיחוד האירופי והיא נחשבת גם לחלק מהרשות המחוקקת של האיחוד, שתפקידה ליישם את החלטותיה של המועצה האירופית.

התוכנית הכלכלית מוערכת בכ-200 מיליון לב (כ-102 מיליון אירו) והיא נועדה לתמוך בחברות בגודל בגודל בינוני שנפגעו מהתפרצות הקורונה. האיחוד האירופי מסר כי התמיכה הציבורית הרחבה תמומן בשיתופה של הקרן האירופית לפיתוח אזורי, שתתרום למהלך כ-87 מיליון אירו.

 

מה בתוכנית?

במסגרת התוכנית יקבלו הזכאים מענקים בהיקף מקסימלי של 75,000€. המענק הזה לא יסולא בפז, והוא צפוי להיות אפקטיבי מאוד עבור כ-1,500 חברות בגודל בינוני בבולגריה. התוכנית פתוחה למועמדים מכל המגזרים, למעט ענף הייצור והעיבוד הראשוני של מוצרים חקלאיים, ייעור, חלקים מסוימים בענף הדגים וענף ההימורים.

 

צוללים לעומק

התוכנית כוללת מתן מענקים ישירים, יתרונות מס סלקטיביים וכן מענקי הון שונים. כך למשל, תעניק הנציבות תשלומי מקדמה של עד 100,000€ לחברה הפעילה בענפי החקלאות העיקריים, 120,000€ לחברה הפעילה בתחום הדייג ו-800,000€ לחברות הפעילות ביתר המגזרים העסקיים במדינה, במטרה לתת מענה ראשוני לקשיי הנזילות הדחופים שהתעוררו בעקבות הקורונה.

נוסף על כך, תעניק הנציבות הטבות שונות, דוגמת הלוואות בריבית אפסית או ערבויות על הלוואות המכסות 100% מהסיכון הכולל.

 

צעד הכרחי לשיפור הכלכלה

בהצהרה שנתנה הנציבות האירופית בסוף חודש יוני 2020, אמרה כי התוכנית המוצעת היא הכרחית, הולמת ומידתית ומטרתה היא לתקן את הפגם החמור שנוצר בכלכלתה של בולגריה כתוצאה ממשבר הקורונה.

מרגדה ווסטגר, נציבת התחרות של האיחוד האירופי, אמרה: "בתקופות הקשות הללו, הנוגעות לכל העולם המערבי, יש חשיבות עליונה לשמירה על התעסוקה בענפים החשופים במיוחד להשפעה הכלכלית של התפרצות הנגיף. חבילת הסיוע הכרחית מאוד לפרנסתם של עובדים רבים ברחבי בולגריה, והיא תאפשר למשק האירופי כולל לצמוח מהמשבר באופן טוב יותר. התוכנית שאושרה תסייע לאלפי עובדים לשמור על מקום עבודתם והתחייבויותיהם הקודמות, ולחדש את פעילותן העסקית ברגע שהנסיבות יאפשרו זאת".

 

גם לחברות הקטנות מגיע

בימים אלה עומלת הנציבות על פיתוח תוכנית דומה המיועדת לחברות קטנות מאוד. התוכנית תמומן במסגרת הזרוע המבצעית של האיחוד האירופי לחדשנות ותחרותיות, אך היא נמצאת עדיין בתהליכי הערכה מתקדמים.

 

סטטוס הבקשה: בטיפול

לאחר שקיבלה הנציבות כ-27,623 פניות לקבלת חבילת הסיוע, מסרה הרשות המנהלתית של התוכנית כי טופלו עד כה כ-3,000 בקשות ואושרה בקשתן של כ-2,636 חברות לקבלת מענקים בסכום כולל של 14.67 מיליון לב.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן