הקבינט הבולגרי: "נאריך את תכנית הסיוע התעסוקתית לעובדים במדינה"

כיצד בולגריה דואגת לרווחתם הכלכלית של תושביה בזמן מגפה עולמית? היא מעניקה לעובדים חבילת סיוע תעסוקתית וממריצה כספית גם את המעסיקים, לבל יפטרו את העובדים. התוכנית, שיצאה לדרך בחודש מרץ 2020, הוארכה השבוע עד לחודש ספטמבר. מה היא כוללת? מי יכול להגיש בקשה לסיוע? וכיצד התוכנית משפיעה על היקף האבטלה במדינה?
פאר בולגריה
תוכן העמוד:

החלוקה: 60% הממשלה, 40% המעסיק

בראשית חודש יולי החליט הקבינט הבולגרי להאריך את תוקף תוכנית הסיוע התעסוקתית לעובדים במדינה עד לסוף חודש ספטמבר, ולהרחיב את הקריטריונים למגזרים נוספים כדי שיוכלו ליהנות מסיוע ממשלתי. במסגרת התוכנית, שנכנסה לתוקף בחודש מרץ 2020 במטרה לצמצם את השפעתו הכלכלית של נגיף הקורונה על העובדים במדינה, נחלצה הממשלה הבולגרית להעניק 60% מכלל המשכורת החודשית של העובד, כולל דמי ביטוח לאומי וביטוח רפואי. המעסיק, כך על פי התוכנית, נושא בנטל של 40% מרכיב המשכורת.

 

מהו היקף הסיוע של הקבינט הבולגרי?

מאז שיצאה התוכנית לדרך, בחודש מרץ כאמור, היא סייעה לכ- 150,000 עובדים (ולחברות השונות להעסיק אותם). היקף הסיוע עומד על כ-130  מיליון לב (המטבע המקומי) – כ-26 מיליון ש"ח, כך על פי שרת העבודה הבולגרית דניצה סצ'בה.

 

הרחבת המענקים

השינויים שננקטו לאחרונה בהיקף הסיוע הניתן לחברות ולעובדים, הרחיבו את הקריטריונים ואת תנאי הזכאות למענקי התוכנית. כך למשל, היום גם חברות הנמנות על מגזרים שפנו בעבר להגשת מענקים ממשלתיים יוכלו לקבל סיוע, זאת לצד הפחתת הדרישות לתשלומי מס.

הרחבת המענק צפויה להכפיל את היקף התוכנית, עם צפי לסיוע ל-300,000 עובדים. אומדן ההוצאות לממשלה, במקרה זה, יעמוד על כ-510 מיליון €.

 

גם ענף התיירות מצטרף לחגיגה

לצד הרחבת התוכנית, צפויה הממשלה להעניק גם לענפי התיירות, האירוח והתחבורה במדינה אפשרות להגשת בקשה למימון במסגרת אותה התוכנית – חלוקה של 60% מהממשלה ו-40% מהמעסיקים, זאת בנוסף לאמצעי התמיכה שכבר ננקטו ואושרו בממשלה הבולגרית בסוף חודש יוני 2020.

שרת התיירות ניקולינה אנג'לקובה הגיבה על פרטי התוכנית ואמרה שההשפעה המצטברת של שתי התוכניות שנכנסו לתוקף צפויה לסייע למעסיקים לאין ערוך, ומשמעותה היא שהמעסיק יאלץ לשלם מכיסו רק 20% בלבד משכר העובד, כולל תשלומי חובה, שכן יתר התשלומים מכוסים על ידי המענקים הממשלתיים.

 

ויש גם מענקים להעסקת מובטלים

נוסף לתוכנית 60:40, הקצה הקבינט הבולגרי 160 מיליון לב לטובת מענקים לחברות המעסיקות מובטלים, זאת במטרה לעודד את הרחבת התעסוקה במדינה ולהוריד למינימום את שיעור המובטלים. נוסף על כך, ענפי התיירות והאירוח יזכו למענקים בשיעור של 50 מיליון לב.

במסגרת התוכנית הזו, הממשלה צפויה לכסות את שכר המינימום ואת תשלומי הביטוח הלאומי של שכירים חדשים, בין אם הם מועסקים במשרה מלאה ובין אם משרה חלקית, לתקופה של עד שלושה חודשים.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן