תוכנית ארבעת הצעדים: כיצד החיים בספרד עתידים להשתנות בעקבות הקורונה?

ספרד היא אחת המדינות שחוותה את משבר הקורונה באופן החמור ביותר, כששנייה לה היא רק איטליה. בימים אלו, כשהיא עדיין מלקקת את פצעי ההסגר ומתאוששת מקריסת מערכת הבריאות, מנסה הממשל הספרדי לכונן שורת צעדים שמטרתן היא להרחיק את הנגיף ככל שניתן ולמנוע התפרצות חוזרת. הכירו את תוכנית ארבעת השלבים של ספרד לשמירה על בריאות אזרחיה.
משפחה ברחוב בחול
תוכן העמוד:

כגודל הסיכון – גודל ההחמרה

בראשית חודש מאי הודיע נשיא ספרד פדרו סאנצ'ס על פתיחתה המחודשת של המדינה בהתאם לחומרת ההתפרצות והמשך התפתחות המגפה. חלקים מסוימים בספרד, ובייחוד האיים הבלאריים והקנריים שנפגעו פחות מהקורונה, נמצאים היום בעיצומה של הפתיחה המחודשת ואף נערכים לקבל תיירים ממדינות נבחרות ברחבי העולם.

לעומתן, אזורים אחרים שנפגעו באופן חמור יותר יאלצו להקפיד על התקנות החדשות באופן הדוק יותר.

 

הצעד הראשון: חבישת מסכות פנים

החובה להגן על אזור הנשימה עתידה ללוות את ספרד בזמן הקרוב. החובה לחבוש מסכה תחול על מקומות ציבוריים, כמו גם על מקומות בהם לא ניתן להבטיח מרחק מינימלי של מטר וחצי בין אדם לאדם. עם זאת, התקנה הזו לא חלה על פעילויות אינטימיות יותר, דוגמת בילוי בבר או במסעדה, אך כן חלה על זמן השוטטות במרחבים הללו. הקנס על אי עמידה בתקנה עומד על 100€.

 

הצעד השני: הגבלה בעת פעילויות פנאי

הליכה למרכז קניות, מסעדות, ברים, בתי קפה, בתי מלון או מוסדות תרבות דוגמת מוזיאונים או בתי קולנוע תהיה כרוכה בשמירת מרחק של מטר וחצי בין אדם לאדם. כאשר לא ניתן לשמור על מרחק הבטיחות הזה, חשוב להקפיד על שימוש באמצעי היגיינה מתאימים כדי למזער את הסיכון להידבקות.

 

הצעד השלישי: נסיעות

כיצד תיראה טיסה בימי פוסט-קורונה? וכיצד הנסיעה ברכבת? התקנות החדשות הנוגעות לנסיעות ברחבי המדינה קובעות כי המפעילים יצטרכו להתאים את אופי הנסיעה לזמנים החדשים, בהתאם לביקוש ובהתאם לצורך בשמירה על ריחוק. בין השאר, יש להירשם מבעוד מועד לנסיעה מתוכננת ולרכוש מושב מראש, כך ניתן יהיה לנטר במידת הצורך ואם מישהו יחלה בנגיף את זהותו ולהזהיר את סביבתו המיידית. חברות התעופה וחברות הרכבת קיבלו הוראה להקפיד על התקנות הללו למשך כחודש נוסף לפחות.

 

הצעד הרביעי: תיירות נכנסת

ממשלת ספרד הצהירה כי תקבל בברכה תיירים זרים למדינה כבר בקיץ הקרוב, כשהיא מקדימה ל-21 ביוני את שורת התקנות הנוגעת לבידוד עצמי לתיירים המגיעים מחוץ למדינה (התאריך המקורי שנקבע היה הראשון ביולי 2020). ענף התיירות הוא אחד החשובים והבסיסיים לכלכלה הספרדית, ולכן נוצר הכרח "לאושש" גם את התחום הזה – ויפה שעה אחת קודם.

מלונות אירוח המיועדים לתיירים הותרו לפתיחה כבר ב-11 במאי, חופי רחצה באזורים מסוימים בספרד נפתחו כבר ב-8 ביוני (תוך שמירה על ריחוק מקסימלי בין הרוחצים) וממשלת ספרד מנסה לשמור על איזון כללי, המיועד לתיירים אך גם למקומיים, בין הצורך לחזור לשגרה לבין הרצון לשמור על תושבי המדינה מפני התפרצות נוספת.

מידע שכדאי לקרוא לפני שמשקיעים בספרד
דילוג לתוכן