הקוקטיילים הכי שווים של ברצלונה – ואיפה אפשר למצוא אותם

לא באמת ביקרתם בברצלונה אם לא חוויתם את השילוש הקדוש שהיא מציעה לתייריה: ביקור בלפחות מבנה אחד של האדריכל גאודי המהולל, זלילה אלגנטית של לפחות 5 סוגי טאפאסים המוגשים בבר מקומי לוהט והמרכיב השלישי והמנצח: כמה שיותר קוקטיילים ליד. בירת קטלוניה היא מקום מפגש של אינטלקטואליזם קלאסי, סצנה עדכנית ופורצת דרך וכל זה – עטוף בשכבות יפהפיות של משקאות חריפים וצבעוניים. הנה כמה מהקוקטיילים הכי שווים שיש לברצלונה להציע וכמובן – היכן תוכלו למצוא אותם. לחיים!
קוקטיילים בחול
תוכן העמוד:

מנטירה: כמו לימונדה, רק נועז

מה בפנים: ליקר קפה מקומי וגרניטה לימון, או לימונדה קפואה.

בספרדית פירוש המילה "מנטירה" הוא שקר. למה לקרוא לקוקטייל בשם כה לא שיווקי? ובכן, הרשו לנו לקחת אתכם למסע קצר בזמן, אל ראשית המאה העשרים. באותה התקופה הוגבלה שתיית האלכוהול בספרד והמקומיים, כצפוי, לא ראו זאת בעין טובה. מה עשו? פשוט מאוד, לקחו משקה "תמים", הוסיפו לו קורטוב של חיזוק אלכוהולי וכך יכלו ליהנות ממנו ללא חשש.

מאז ועד היום חלפו לא מעט לילות מבושמים בברצלונה, אך המנטירה עדיין מככב בתפריטי הקוקטיילים בברים הנחשבים והקלאסיים כאחד.

 

חמישים חמישים: כמות שווה של אושר

מה בפנים: שילוב בין יין לבן ויין קינוח מתוק

חמישים חמישים, או בשמו המקומי המוכר יותר: אף איטיפיטו, הוא קוקטייל ספרדי פופולרי שיוצר לראשונה בקורדובה. המשקה משלב בין יין לבן ויין קינוח מתוק, וכפי ששמו מרמז – הוא דורש כמות שווה של שני המשקאות הללו, כך שהתוצאה לא תהיה מתוקה מדי ומאוזנת. המקומיים נוהגים לשתות אותו כליווי לארוחת הצהרים או כמשקה פתיחה לפני ארוחה קלה.

 

אסיאטיקו: קוקטייל הדייגים

מה בפנים: שילוב בין קפה, חלב מרוכז, ברנדי וליקר 43 (ליקר מקומי).

אסיאטיקו הוא קוקטייל ספרדי המוגש בכוס עבה, חזקה ומעוצבת, עם פולי קפה בתחתית, גרידת לימון וקינמון בזוק מעל. הגרסה המקודמת של המשקה הוכנה לראשונה על ידי דייגים מקומיים, שנשאו במסעותיהם קפה באיכות ירודה, חלב וברנדי כדי לשמור על חום גופם. בימינו מנסה מועצת העיר לקדם את המשקה כאטרקציה פופולרית עם שורשים עתיקים – ותכלס, היא לא נזקקת למאמץ גדול מדי, הקוקטייל הזה נפלא.

 

זוראקפוטה: סנגריה למתקדמים

מה בפנים: סוכר, לימון, יין אדום, קינמון ופירות יבשים

זוראקפוטה הוא קוקטייל ברצלונאי פופולרי עם לא מעט מתכונים ווריאציות – אך לכולם בסיס זהה: יין אדום, רצוי כזה שיוצר בריוחה והסביבה, פירות יבשים, לימון וסוכר. בהתאם להעדפה האישית, ניתן להגיש אותו עם קוביות קרח מעל, צונן או בטמפרטורת החדר, ולרוב הוא יוגש בקראף גדול אותו ניתן למזוג לגביע. על אף המרכיבים המזכירים סנגריה, אל תטעו לחשוב שמדובר בקוקטייל הקלאסי. זהו המרענן הרשמי של המקומיים, ששואב את טעמיו העיקריים מפירות יבשים ותבלינים, בשונה מסנגריה ה"נשענת" על פירות הדר שונים.

 

סול או סומברה: שמש וצל של טעמים

מה בפנים: אניס וברנדי

אניס וברנדי מהווים ללא ספק שילוב מנצח, והברצלונאים מודעים לכך היטב. סול או סומברה, או בתרגום חופשי: שמש וצל, הוא אחד הקוקטיילים האהובים על המקומיים בכל רחבי ספרד, והוא מוגש לאחר ניעור מסיבי של שני המרכיבים עם קרח גרוס.

 

היכן מתחבאים הקוקטיילים?

את הקוקטיילים הללו ועוד רבים אהובים ומוכרים תוכלו למצוא בכל רחבי ברצלונה ובכל בר שמכבד את עצמו בספרד כולה. למקרה שאתם צמאים למדי ולא רוצים לחפש יותר מדי – הנה אנחנו, חביבים שכמונו, עם המלצה לכמה ברים שלא כדאי לפספס.

הראשון ברשימה הוא סולאנז', אחד הברים המעוטרים ביותר בספרד כולה. החלל המעוצב ייקח אתכם למסע בעקבות ברי הקוקטיילים הקלאסיים של סוף המאה ה-19, עם תפריט קוקטיילים עצום ומעל לחמישה עשר משקאות מקוריים.

בואדס הוא השני ברשימה – אך הוא הראשון והמכובד שנפתח כבר קוקטיילים בברצלונה, אי שם בשנת 1933. הקובני שפתח את הבר לראשונה לא ידע איזו סנסציה יגרום, אך עד היום נחשב הבואדס לאחד המקומות הקלאסיים בעיר. השלישי והאחרון (בכל זאת, נשאיר לכם זמן לשתות) הוא הפרדיסו, אחד הברים היצירתיים, הלוהטים והמצוינים שיש בעיר – אך כיאה למידת הטרנדיות שלו, כך מידת הצפיפות במקום. מומלץ מאוד להזמין מקום מראש.

מידע שכדאי לקרוא לפני שמשקיעים בספרד
דילוג לתוכן