ספרד מסייעת לאזרחים: אושרה תוכנית סיוע להבטחת הכנסה מינימלית

יש במה לקנא: ממשלת ספרד אישרה לאחרונה תוכנית העונה לשם הנוצץ "ingreso minimo vital", או בתרגום חופשי: תוכנית הבטחת הכנסה מינימלית, המיועדת לסייע לאזרחי ספרד להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה. מי זכאי לתוכנית? כיצד היא תנוהל ואיך תמומן?
הכנסה משטרות
תוכן העמוד:

קווי המתאר לתוכנית הבטחת הכנסה

משבר הקורונה הותיר משפחות רבות ברחבי העולם נטולות הכנסה. אוכלוסיות שלמות, מכל גווני הקשת והמעמדות, מצאו את עצמן מובטלות – וכמובן שהדבר פגע באופן החמור ביותר בשכבות החלשות. בניסיון לסייע למשפחות מעוטות יכולות להתמודד עם השלכותיו הכלכליות של הנגיף, אישרה ממשלת ספרד לאחרונה תוכנית סיוע המיועדת לכ-850,000 משפחות, המהוות כ-4.98% מהאוכלוסייה.

התוכנית, שאושרה סופית ב-15 ליוני 2020, ניתנת לתושבי ספרד בכפוף לעמידה בקריטריונים שונים ותנאי זכאות מגוונים. הנה העיקריים שבהם.

 

מהו סכום הסיוע של ספרד?

לתוכנית הסיוע אין סכום שרירותי וקבוע, אלא היא תלויה בהכנסה הכללית של המשפחה ובצורך האינדיבידואלי של האזרח. התגמול המינימלי עתיד לעמוד על 462€ לחודש עבור מבוגר עצמאי ויכול להגיע עד ל-1,015€ למשפחות גדולות.

 

מי זכאי לסיוע?

הגשת הבקשה וקבלת הסיוע מותנית בעמידה במספר תנאי זכאות. ראשית, על מגיש הבקשה להתגורר בספרד לפחות שנה אחת ולהיות בטווח הגילאים של 23-65. לחילופין, אם למגיש הבקשה יש ילדים, עליהם להיות בני פחות מ-18.

הקריטריון הנוסף לקבלת חבילת הסיוע מותנה בהוכחת מצב כלכלי ירוד. על פי תוואי התוכנית, המשמעות היא כי שווים של כלל הנכסים של מגיש הבקשה לא יכולים להיות יותר מ-30,210€.

 

האם גם מהגרים בספרד יכולים להגיש מועמדות?

בהחלט. במידה ויש למהגר את כל הניירת הדרושה והוא עומד בקריטריונים שלעיל, הוא זכאי לקבלת חבילת הסיוע.

 

חיפוש עבודה כתנאי להגשת מועמדות

שר הרווחה הספרדי, חוסה לואיס אסקריבה, הדגיש כי מטרתה של התוכנית היא להילחם בעוני התעסוקתי – ולכן אזרח מובטל יחויב להירשם כמבקש עבודה כדי לעמוד בקריטריונים המינימליים לקבלת הסיוע. ככלות הכל, מטרתה של חבילת הסיוע היא להוות קרש הצלה לתושבי ספרד ולא להחליף את הביטחון שבהכנסה הקבועה.

בסופו של דבר, הסיוע יהווה תמריץ למציאת עבודה והגדלת היקף ההכנסות, בעיקר עבור מי שהכנסתו עובדת היום על אפס.

 

הקצבה המובטחת – לא רק לתקופת הקורונה

ספרד היא אחת המדינות שנאלצה להתמודד עם משבר הקורונה באופן החריף ביותר. עם אלפי מתים וקריסת מערכת הבריאות הציבורית, הממשל הספרדי נקלע למצב שאין דומה לו – מה שהפך את מתן הקצבה להכרחי ודחוף עוד יותר. עם זאת, חשוב להדגיש, תוכנית הסיוע נהגתה עוד הרבה לפני שהמילה "קורונה" הפכה להיות שגורה בפיו של העולם המערבי.

חוסה לואיס אסקריבה, שר הרווחה הספרדי, הצהיר כי הקצבה החודשית עתידה להפוך לפתרון קבוע ומעוגן בחוק שיעזור לכמיליון תושבי ספרד המצויים בקו העוני או קרוב אליו לקבל פתרון כלכלי נאות.

מידע שכדאי לקרוא לפני שמשקיעים בספרד
דילוג לתוכן